z opłaty zostaną zwolnione
Jeśli przejdzie - będziemy mogli sobie naszymi T4kami latać spokojnie z kempingiem, przyczepą lekką, lawetą, jak i ciężką przyczepą towarową.zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony i przyczepy
Ale ten sam projekt zawiera też dodatkową zmianę - dotyczącą karania za przekroczenie DMC. Czytamy w nim, że:
Podkreślam - jest to jeden projekt. Tak więc jeśli zwolnią busy z przyczepami z Viatola - zaczną tysiącami karać za przeładowanie. Dlaczego chcą przepchnąć to razem? Ano dlatego, że "bilans - musi być na zero" A dla naszych ustawodawców - pasuje coś przy okazji jeszcze zarobić. W uzasadnieniu projektu czytamy, żeZa przejazd pojazdem samochodowym, którego rzeczywista masa całkowita
jest większa od dopuszczalnej masy całkowitej określonej w dowodzie rejestracyjnym
wymierza się karę pieniężną, w drodze decyzji administracyjnej, nakładanej na
kierującego pojazdem.
2. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 1, wymierza się w wysokości:
1) 500 zł – gdy rzeczywista masa całkowita pojazdu przekracza nie więcej niż 10% jego
dopuszczalnej masy całkowitej;
2) 2000 zł – gdy rzeczywista masa całkowita pojazdu przekracza jego dopuszczalną masę
całkowitą o więcej niż 10% i nie więcej niż 50%;
3) 5000 zł – w pozostałych przypadkach.
Zapraszam do dyskusji o komentowania. Cały projekt dostępny jest tu: http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/proj ... _24.04.pdfZjednej strony rozszerzenie katalogu pojazdów zwolnionych z opłaty elektronicznej będzie
oznaczało spadek przychodów Funduszu z tytułu opłaty elektronicznej w wysokości ok. 10
mln PLN w skali roku. Z drugiej strony, wyłączenie z elektronicznego systemu poboru opłat
zespołów pojazdów złożonych z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczajacej 3,5 tony i przyczepy oznaczać będzie zmniejszenie wynagrodzenia dla
Wykonawcy systemu o kwotę ok. 1,5 mln PLN rocznie.
Wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego z tytułu kar pieniężnych nakładanych na
kierowców w związku z przekroczeniem dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu mogą w
początkowym okresie wynieść do 90 mln PLN w skali roku.
