Dzień dobry
-
hoopsii
- Samodzielny mechanik
- Posty: 999
- Rejestracja: 18 sty 2014, 10:39
- 11
- Kontakt:
-
konserwa
- Samodzielny mechanik
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 cze 2014, 19:38
- 11
- Kontakt:
-
Eddiewolf7
- Początkujący T4
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 gru 2018, 22:48
- 6
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Witam Wszystkich szczęśliwych i mniej szczęśliwych posiadaczy T4.
Mam nadzieję, że znów się zobaczymy na zlocie. <56>
Mam nadzieję, że znów się zobaczymy na zlocie. <56>
-
PanPio
- Nowy T4
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 gru 2020, 20:42
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Cześć teczkownicy!
Kolega z Multivanem mnie zaraził i stało się - przez przypadek stałem się właścicielem T4 z 2000 roku. Jutro odbieram z warsztatu po grubym pakiecie startowym - grubszym niż się spodziewałem, ale już się nie mogę doczekać dźwięku rozkręconego 2.5 TDi. Mam już do mojej teczki kilka fajnych gratów po poprzednim właścicielu - zabudowę do spania, bagażniki różnego typu - zaczynam robić dla siebie. Żona nie pobłogosławiła zakupu - z doświadczenia wiem, że dobrze to wróży :) Pozdrawiam wszystkich i życzę Wesołych Świąt.
Kolega z Multivanem mnie zaraził i stało się - przez przypadek stałem się właścicielem T4 z 2000 roku. Jutro odbieram z warsztatu po grubym pakiecie startowym - grubszym niż się spodziewałem, ale już się nie mogę doczekać dźwięku rozkręconego 2.5 TDi. Mam już do mojej teczki kilka fajnych gratów po poprzednim właścicielu - zabudowę do spania, bagażniki różnego typu - zaczynam robić dla siebie. Żona nie pobłogosławiła zakupu - z doświadczenia wiem, że dobrze to wróży :) Pozdrawiam wszystkich i życzę Wesołych Świąt.
-
Kao
- Początkujący T4
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2020, 21:12
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Witam wszystkich, zaczynam grubą przygodę z T4, będę miał sporo pytań do doświadczonych, sam służę pomocą w dziale blacharstwo lakiernictwo.
-
niebieski-n2
- moderator
- Kierowca T4
- Posty: 2154
- Rejestracja: 08 cze 2012, 13:00
- 13
- Kontakt:
-
Hanys
- Nowy T4
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 sty 2021, 16:03
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Cześć z racji tego że nie potrafię znaleźć powitalni piszę tutaj.
Jestem posiadaczem transportera w wersji 8 osobowej 2.4 D 1992r.
Zapisałem się na forum bo chcę się więcej dowiedzieć odnośnie wersji syncro. Pozdrawiam
Jestem posiadaczem transportera w wersji 8 osobowej 2.4 D 1992r.
Zapisałem się na forum bo chcę się więcej dowiedzieć odnośnie wersji syncro. Pozdrawiam
-
słowik
- Stały bywalec
- Posty: 589
- Rejestracja: 18 sty 2013, 16:19
- 12
- Kontakt:
-
BQonline
- Początkujący T4
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 gru 2020, 19:40
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Witajcie i zaczynamy... Co za ironia...
Ja to chyba skończyłem. Właściwie mój Osiołek. Postanowił wyciągnąć kopytka. Wytrzymał ze mną dwa miesiące i po 3kkm i postanowił paść.
Urwał się zawór i silnik kaput. Czeka mnie teraz szukanie nowego.
Silnika? Auta? Obu?
Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Jedną z nich jest silnik 1,9TD. Taki emejzing, pancerny, nie ma się w nim co zepsuć. Wali po pół bani km albo i więcej i nic się nie dzieje. To co? Ja mam takie szczęście, że kupiłem ulepa? Na budziku jest 276 tysięcy i zważywszy na rocznik 1999 to wychodzi średnio 25 tys km/rok, a ostatnie odczyty wg przeglądów to po nawet 10 tysięcy rocznie nie robił. Dziwne... Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?
Druga rzecz która mnie zastanawia to (pomijając, że nic się w T4 nie psuje i wszystko jest ok) to ile kasy trzeba władować weń aby jeździło bezawaryjnie (o ile to możliwe)? Rozumiem, że mam ulepa (jak się okazało) i zawieszenie trzeba było zrobić, hamulce (przewody), coś poprawić w kolumnie kierownicy i powalczyć z lewarkiem bo biegi opornie wchodziły i jeszcze parę pierdół poprawić, ale że silnik padł? Kolejne 4000 nie moje? Czasem się zastanawiam, czy jak kupiłbym drożej to egzemplarz byłby lepszy? i nie chodzi o wyposażenie. "Bez T4 nie ma kariery", a z T4 jest kariera - frajera. Auto ekskluzywne dla bogatych nawet w wersji ABC. <bigboss>
Tak po prawdzie, rozglądam się za multivanem, ale jak znowu się okaże ulepem to pozostanie mi tylko pójść w dodatkowe koszty i zakupić kanister benzyny i puścić z dymem to całe VAGowe ustrojstwo.
Ale będzie widok... <30>
I tą sensacyjną informacją kończę na dzisiaj...
Ja to chyba skończyłem. Właściwie mój Osiołek. Postanowił wyciągnąć kopytka. Wytrzymał ze mną dwa miesiące i po 3kkm i postanowił paść.
Urwał się zawór i silnik kaput. Czeka mnie teraz szukanie nowego.
Silnika? Auta? Obu?
Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Jedną z nich jest silnik 1,9TD. Taki emejzing, pancerny, nie ma się w nim co zepsuć. Wali po pół bani km albo i więcej i nic się nie dzieje. To co? Ja mam takie szczęście, że kupiłem ulepa? Na budziku jest 276 tysięcy i zważywszy na rocznik 1999 to wychodzi średnio 25 tys km/rok, a ostatnie odczyty wg przeglądów to po nawet 10 tysięcy rocznie nie robił. Dziwne... Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?
Druga rzecz która mnie zastanawia to (pomijając, że nic się w T4 nie psuje i wszystko jest ok) to ile kasy trzeba władować weń aby jeździło bezawaryjnie (o ile to możliwe)? Rozumiem, że mam ulepa (jak się okazało) i zawieszenie trzeba było zrobić, hamulce (przewody), coś poprawić w kolumnie kierownicy i powalczyć z lewarkiem bo biegi opornie wchodziły i jeszcze parę pierdół poprawić, ale że silnik padł? Kolejne 4000 nie moje? Czasem się zastanawiam, czy jak kupiłbym drożej to egzemplarz byłby lepszy? i nie chodzi o wyposażenie. "Bez T4 nie ma kariery", a z T4 jest kariera - frajera. Auto ekskluzywne dla bogatych nawet w wersji ABC. <bigboss>
Tak po prawdzie, rozglądam się za multivanem, ale jak znowu się okaże ulepem to pozostanie mi tylko pójść w dodatkowe koszty i zakupić kanister benzyny i puścić z dymem to całe VAGowe ustrojstwo.
Ale będzie widok... <30>
I tą sensacyjną informacją kończę na dzisiaj...
-
mjanusz69
- Samodzielny mechanik
- Posty: 779
- Rejestracja: 19 lut 2011, 10:29
- 14
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Kolego <up> może nie będzie tak zle ,poszukaj vw z silnikiem AFN (można czasami trafić przyzwoity egzemplarz) ,miskę,pompę oleju, masz od swojego parę gratów jeszcze kupisz, kolektor od sharana, elektrykę z dawcy i masz dalej fajnego osiołka <good>
ps. widzę że jesteś z Kraka ,a tam jest silna grupa forumowiczów którzy wspomogą wiedzą i doradzą co i jak zrobić
ps. widzę że jesteś z Kraka ,a tam jest silna grupa forumowiczów którzy wspomogą wiedzą i doradzą co i jak zrobić
-
hoopsii
- Samodzielny mechanik
- Posty: 999
- Rejestracja: 18 sty 2014, 10:39
- 11
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
BQonline
Z usterek które wymieniłeś wynika że auto ma kilka razy więcej przejechane niż na liczniku. Niestety kupiłeś zajechane auto i teraz trzeba doprowadzić je do ładu. To że jest mit o t4 że nic się nie dzieje to tyczy się tylko aut które śmigają w jednych rękach od wielu lat i są doinwestowywane i dopieszczane. Pytasz ile można wkładać. Końca nie ma :) czasem można potroić wartość. Jeśli szukasz multivana lub innej t4 to niestety one mają już tyle lat że tanio się nie kupuje. Mimo wszystko powodzenia.
Z usterek które wymieniłeś wynika że auto ma kilka razy więcej przejechane niż na liczniku. Niestety kupiłeś zajechane auto i teraz trzeba doprowadzić je do ładu. To że jest mit o t4 że nic się nie dzieje to tyczy się tylko aut które śmigają w jednych rękach od wielu lat i są doinwestowywane i dopieszczane. Pytasz ile można wkładać. Końca nie ma :) czasem można potroić wartość. Jeśli szukasz multivana lub innej t4 to niestety one mają już tyle lat że tanio się nie kupuje. Mimo wszystko powodzenia.
-
citizen1980
- Nowy T4
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 sty 2021, 13:31
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Cześć,
Planuję zakup californi i pierwsze co zrobiłem to wstąpiłem na to forum bo widzę że to ogromna baza wiedzy i doświadczenia. NIesttey ( bądż stety) zobaczyłem tez że zakup t4 california w dobrym stanie graniczy z cudem badź trzeba wysupłać 20k EUR wzwyż. Ale nic jak nie teraz to może z rok, dwa. Zobaczymy. Entuzjazm mnie nie odpuszcza. Witajcie wszyscy
Planuję zakup californi i pierwsze co zrobiłem to wstąpiłem na to forum bo widzę że to ogromna baza wiedzy i doświadczenia. NIesttey ( bądż stety) zobaczyłem tez że zakup t4 california w dobrym stanie graniczy z cudem badź trzeba wysupłać 20k EUR wzwyż. Ale nic jak nie teraz to może z rok, dwa. Zobaczymy. Entuzjazm mnie nie odpuszcza. Witajcie wszyscy
-
BQonline
- Początkujący T4
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 gru 2020, 19:40
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Samo BQ wystarczy <good>hoopsii pisze:BQonline
Z usterek które wymieniłeś wynika że auto ma kilka razy więcej przejechane niż na liczniku. Niestety kupiłeś zajechane auto i teraz trzeba doprowadzić je do ładu. To że jest mit o t4 że nic się nie dzieje to tyczy się tylko aut które śmigają w jednych rękach od wielu lat i są doinwestowywane i dopieszczane. Pytasz ile można wkładać. Końca nie ma :) czasem można potroić wartość. Jeśli szukasz multivana lub innej t4 to niestety one mają już tyle lat że tanio się nie kupuje. Mimo wszystko powodzenia.
O tej "bezawaryjności" to nie na forum, tylko ogólnie w internetach wyczytać można. Generalnie, to co nie kupiłem, to w internetach było bezawaryjne i powiedzmy, że mniej lub bardziej się sprawdziło (mam P406 2.0 HDI i silnik działa pod dziś dzień, blacha tragedia, ale jeździ i to się liczy; mam Espace III 2.0 w LPGu i też nie ma tragedii, a była Fabia i Laguna II poliftowa - oba w benzynie i po dziś dzień jeźdżą; Saaba 9000 nie wspomnę). A tu taka wtopa! <zły>
Ale cóż - potrzebuję dostawczaka i po ochłonięciu, zamierzam kupić silnik taki jak był czyli to 1.9TD. Auto mi jest potrzebne na wczoraj, więc nie będzie kombinacji tylko silnik za silnik 1 do 1. Osiołka trzeba reaktywować.
A multika szukam tak na... jakby to ująć.... na dłużej, do zrobienia porządnego egzemplarza. Tu nie ma presji czasu, więc nie ma presji wydatków. Zanim Osiołka nabyłem, to oglądałem multivana, ale jakoś nie wzbudził mojego zachwytu. Jakiś taki rozklekotany w środku był, blacha taka sobie, spód nawet przyzwoity. Jakoś mnie wewnętrznie odeń odpychało. Oglądałem też ze dwie caravelle, tylko nie to przeznaczenie. Miał być dostawczak.
Co do multika, to się niespiesznie rozglądam za jakimś fajnym. Musi mieć parę bajerów, a z tym już gorzej.
I tą sensacyjną wiadomością kończę na dzisiaj... Pozdrawiam serdecznie.
-
abaddonix
- Nowy T4
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 sty 2021, 17:31
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Dzień dobry :) Niedawno zarejestrowałem się na forum, mam w planie zakup T4 (celuję w syncro z blokadą tylnego mostu) i dalsze przerobienie jej na camperowoza. Pozdrawiam z Krakowa!
-
BQonline
- Początkujący T4
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 gru 2020, 19:40
- 4
- Kontakt:
-
hoopsii
- Samodzielny mechanik
- Posty: 999
- Rejestracja: 18 sty 2014, 10:39
- 11
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Nie upieraj się przy blokadzie. Potrzebna jest tylko w ciężkim terenie. Jak trafisz zadbane syncro bez blokady to bierz. Dołożenie jej to już niewiele pracy i niewielkie koszty w porównaniu do całego projektu
-
steniu4
- Początkujący T4
- Posty: 38
- Rejestracja: 26 lip 2018, 9:01
- 7
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Czołem BQ i abaddonix
Szukajcie bez pośpiechu a znajdziecie ;)
Ja trafiłem po ponad pół roku szukania na swojego multika i co?? Po kilku wycieczkach znalazłem go w swojej okolicy :)
Szukajcie bez pośpiechu a znajdziecie ;)
Ja trafiłem po ponad pół roku szukania na swojego multika i co?? Po kilku wycieczkach znalazłem go w swojej okolicy :)
Re: Witajcie i zaczynamy
BQ: 270000 km przez 22 lata to jest nie po 25 a po 12 tys. km rocznie. Jeśli auto pracuje i to nie na pobliskiej budowie to nie wyobrażalne. Tyle to robi moj wycieczkowy Multik, który poza wakacjami jest palony raz na 2 tygodnie
-
steniu4
- Początkujący T4
- Posty: 38
- Rejestracja: 26 lip 2018, 9:01
- 7
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Witam w klubie. Wycieczki i przepalony na rundę 3-4x w miesiącu. Ja w sezonie letnim non stop wycieczki (u mnie multik = wycieczkowóz) i wyszło mi dzisiaj na przeglądzie 8400 przez rok...
-
BQonline
- Początkujący T4
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 gru 2020, 19:40
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Wiesz Adampio, te 270 tys. to chyba tak przez dwa trzeba pomnożyć. Teraz włożę silnik, a zegar nadal 270 tys. Sam silnik nie wiem ile ma nalatane, więc bez spiny z mojej strony. Mam tylko nadzieję, że pokona z 10x tyle km co ten padnięty.
Gdyby nie włożona kasa i zrobiona wymiana wielu rzeczy w nim, to pewnie kupiłbym następnego transportera, może nawet longa.
Gdyby nie włożona kasa i zrobiona wymiana wielu rzeczy w nim, to pewnie kupiłbym następnego transportera, może nawet longa.
-
gornik15
- Nowy T4
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lut 2021, 2:26
- 4
- Kontakt:
Re: przednie błotniki
Witam wszystkich serdecznie na forum, ja w zasadzie jestem przyszłym posiadaczem T4 - muszę się naczytać gdzie szukać problemów i gdzie zaglądać przy kupnie... Pozdrawiam.
-
Orku92
- Nowy T4
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 mar 2021, 18:25
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Cześć wszystkim
Jestem nowym posiadaczem t4 a także nowym forumowiczem.
Kupiłem t4 co wygląda na caravelle w longu, chodź na klapie i w karcie pojazdu transporter, niby 300tyś ale chyba spokojnie x2 można pomnożyć. Z czego zrobiony i poskładany to ciężko powiedzieć ale chyba nie jest oryginalny:) przy zakupie zależało mi żeby był do jazdy i bez korozji z klimatronikiem i poduszkami i żeby środek nie po budowie. Wersja LONG 8os. 2.5 tdi ale jaka wersja silnika to ciężko powiedzieć, na belce ACV (ale czy belka oryginalna?) a na obudowie rozrządu i bezpieczników nic nie ma więc będę jeszcze szukał na bloku
Oczywiście przy zakupie wszystko miało być cacy, ale niemal od razu padła vacumpompa i urwała się pompa paliwa więc przestał odpalać, po naprawie zaczął kopcić na jasno/niebiesko głównie na postoju na jałowym a przy zakupie raczej tego nie było lub nie zauważyłem (może kąt wtrysku? wyjdzie w praniu). Z tego co widzę nie działa klima, która miała być działająca, powyżej 3000tys obrotów i 130km/h notlauf, ogrzewanie z tyłu dmucha ale nie grzeje. Podsumowując jest co robić a miało jeździć od strzała, chyba że to takie typowe usterki w t4 :D Myślę, że powoli zacznę szukać rozwiązań moich bolączek na forum.
Taki to mój początek z T4, z czasem będzie tylko lepiej. Mam nadzieję, że dalej prężnie działacie. Pozdrawiam :)
Jestem nowym posiadaczem t4 a także nowym forumowiczem.
Kupiłem t4 co wygląda na caravelle w longu, chodź na klapie i w karcie pojazdu transporter, niby 300tyś ale chyba spokojnie x2 można pomnożyć. Z czego zrobiony i poskładany to ciężko powiedzieć ale chyba nie jest oryginalny:) przy zakupie zależało mi żeby był do jazdy i bez korozji z klimatronikiem i poduszkami i żeby środek nie po budowie. Wersja LONG 8os. 2.5 tdi ale jaka wersja silnika to ciężko powiedzieć, na belce ACV (ale czy belka oryginalna?) a na obudowie rozrządu i bezpieczników nic nie ma więc będę jeszcze szukał na bloku
Oczywiście przy zakupie wszystko miało być cacy, ale niemal od razu padła vacumpompa i urwała się pompa paliwa więc przestał odpalać, po naprawie zaczął kopcić na jasno/niebiesko głównie na postoju na jałowym a przy zakupie raczej tego nie było lub nie zauważyłem (może kąt wtrysku? wyjdzie w praniu). Z tego co widzę nie działa klima, która miała być działająca, powyżej 3000tys obrotów i 130km/h notlauf, ogrzewanie z tyłu dmucha ale nie grzeje. Podsumowując jest co robić a miało jeździć od strzała, chyba że to takie typowe usterki w t4 :D Myślę, że powoli zacznę szukać rozwiązań moich bolączek na forum.
Taki to mój początek z T4, z czasem będzie tylko lepiej. Mam nadzieję, że dalej prężnie działacie. Pozdrawiam :)
-
rafflex
- profil zaufany

- Ikona forum
- Posty: 4397
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:41
- 13
- otrzymal podziekowanie: 1 raz
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
[quote="Orku92"]... Mam nadzieję, że dalej prężnie działacie. . ./quote]
Teraz to już działaMY :D
Witaj.
Teraz to już działaMY :D
Witaj.
-
Orku92
- Nowy T4
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 mar 2021, 18:25
- 4
- Kontakt:
-
fromel
- Początkujący T4
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 maja 2021, 15:39
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Cześć,
Zamierzam spełnić swoje marzenie z młodości i stać się posiadaczem T4. Najchętniej Multivana, ale nie wykluczam Caravelle. California jest raczej poza moim zasięgiem. Jak to nowy - będę miał mnóstwo pytań - przebić się przez tyle wątków jest nie lada wyzwaniem.. Pozdrawiam,
M.
Zamierzam spełnić swoje marzenie z młodości i stać się posiadaczem T4. Najchętniej Multivana, ale nie wykluczam Caravelle. California jest raczej poza moim zasięgiem. Jak to nowy - będę miał mnóstwo pytań - przebić się przez tyle wątków jest nie lada wyzwaniem.. Pozdrawiam,
M.
-
arturo_ga
- Nowy T4
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lip 2021, 14:46
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Witam szanowne Forum, Koleżanki i Kolegów…. Pozdrawiam z Bieszczad
Przymierzam się do zakupu Dehlera - to chyba sprzęt który jest znany na forum „Ogryzek z 3City” ale oferta już jest od handlarza
Może ktoś cos wie o nim (dehler) o tym konkretnym egzemplarzu , podpowie ….
Przymierzam się do zakupu Dehlera - to chyba sprzęt który jest znany na forum „Ogryzek z 3City” ale oferta już jest od handlarza
Może ktoś cos wie o nim (dehler) o tym konkretnym egzemplarzu , podpowie ….
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
divingmaniacs
- Nowy T4
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2021, 21:51
- 4
- Kontakt:
Re: Witajcie i zaczynamy
Siema Ekipa,
Witam ponownie, niestety w żaden sposób nie mogłem się zalogować na stare konto więc założyłem nowe ( poprzednie konto było pod nazwą Olek) ....
Widzę, że ekipa przez te lata trochę się pozmieniała ale stare ksywki dalej obecne :) Prze te parę latek trochę się u mnie pozmieniało, ostatnie 4 lata uczyłem nurkować po całym świecie ale ostatecznie ponownie osiadły w PL i znowu mam starego grzmota :P ciut podrdzewiały ale ory mulnik gen z 2001 :P
Witam ponownie, niestety w żaden sposób nie mogłem się zalogować na stare konto więc założyłem nowe ( poprzednie konto było pod nazwą Olek) ....
Widzę, że ekipa przez te lata trochę się pozmieniała ale stare ksywki dalej obecne :) Prze te parę latek trochę się u mnie pozmieniało, ostatnie 4 lata uczyłem nurkować po całym świecie ale ostatecznie ponownie osiadły w PL i znowu mam starego grzmota :P ciut podrdzewiały ale ory mulnik gen z 2001 :P
-
lemonfresch
- Początkujący T4
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 sie 2021, 20:47
- 4
- Kontakt: