Witam wszystkich jestem posiadaczem t4 od ponad 3 lat zawsze dawałem sobie z nią rade ale wczoraj mnie zaskoczyła nie mogę poradzić sobie z ustawieniem rozrządu po wymianie pompy . Dodam ze nie pierwszy raz naprawiam auta i rozrząd . Ustawiając na...
Ostatni post
Tyle lat nie rozbierane to nic nie widać. Dzieki probe za link. Nie wiedziałem ze ACV i AXG inaczej sa ustawiane pompy na punkt.
Witam.Jeśli ktoś ma wiedzę na temat ciśnienia w garach ( max. i min.) VW TRANSPORTER 4(1993r) silnik AAB 2,4D,to będę wdzięczny za
informację ( w barach lub ata ).Pozdrawiam
Ostatni post
Odświeżę trochę temat, dziś znalazłem w sewisówce vw t4 silnik i mechanika jest dział sprawdzanie ciśnienie w cylindrach i są podane wartości jakie powinny być, i tak
Silniki AAB i AJA wartości ciśnienia sprężania
nowy: 34 bar
granica zużycia: 26...
silnik ACV,2000 rok,102 KM.
witam.
Pierwszy mój post.Przeglądam i czytam,wiele się dowiedziałem potrzebuje jednak podpowiedzi.
Z powodu błędów mechanika,ukręciły się śruby i odpadła pompa wtryskowa. W efekcie pęknięta rurka i zniszczony pasek....
Ostatni post
zamykamy problem. Ustawiłem pompe dobrze. kable naprawione ,ale pompiarz i tak musiał interweniować ponieważ sama pompa była do zrobienia.-ustawienia.
Wszystko gra.
dzieki za pomoc.
nastepny etap Klimatyzacja.
pozdrawiam
Panowie mam pytanko może ktoś z Was miał podobny problem lub zna przyczynę. Zacznę od początku bo to długa historia... Szykował mi się wyjazd do rajchu za geltem z ludzmi wiec postanowilem zrobic busa zeby nie bylo przygod a ze termin krotki moj...
Ostatni post
W VCDSie logi statyczne grupa 000, 001, 004. Dynamicznie jeszcze 008
Witam serdecznie forumowiczów T4. Dopiero zakonczylem rejestracje do forum i zwracam sie z prosba o okrojona diagnoze/porade w sprawie awarii. Jestem posiadaczem VW T4 (niesmiertelnego) 2.4D z 93roku. A wiec do rzeczy.Dzis podczas ruszania ze...
Ostatni post
Mimo że mam 2.4D z 1995 nie rozumiem problemu, poza tym że coś tam usłyszałeś dla Ciebie groźnego. Spróbuj jaśniej to może ktoś pomoże.
Witam,
niestety mechanik nie ma czasu a ja muszę wyjechać jutro w trasę i po odpaleniu strasznie przez jakiś czas piszczy mi pasek - ale piszczy naprawdę masakrycznie (1.9TD ABL), że aż uszy bolą a jak się dogazuje to już wogóle. I tak samo jakiś...
Ostatni post
Licznik potrzebuje sygnał obrotów aby określić czy ciśnienie oleju jest prawidłowe w funkcji obrotów. Brak sygnału obrotów powoduje kontrolkę ciśnienia oleju na liczniku przy tym silniku (sygnał jest brany z alternatora)
mam dziwne objawy w moim 2.5 tdi (151KM). Coraz częściej mam sytuację że świece się wielokrotnie dłużej nagrzewają (szczególnie gdy jest to ponowne uruchomienie silnika) i wtedy zawsze idzie czarny dym z rury przy rozruchu i...
Ostatni post
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi - myślałem że to świece. Dobrze jest się zapytać. Potwierdzę jak wszystko będzie grać po wymianie czujnika,
przepraszam nie odpowiedziałem na pytanie zadane przez podteczkownik-a. Od samego początku kontrolka...
Turbina w moim AJT przeładowuje przy 100-140 km/h. Silnik wchdzi w notlaufa.
Błąd: Charge Pressuer COntrol: Positive Deviation
N75 wymieniony na nowy - oryginalny.
Węże ciśnienia wymienione na silikonowe.
Pozostaje gruszka turbiny - wastegate
I tu...
Ostatni post
Problem rozwiązany - Wcześniej sprawdziłem przewody i ich szczelność ale nie sprawdziłem czy dobrze leżą. Okazało się że przewód doprowadzający ciśnienie do N75 był zagięty - ze względu na to że ciśnienia tam są stosunkowo niskie, przewód nie...
Witam W zeszłym roku zakupiłem transportera z automatem rocznik 2000. Wymieniłem odrazu filtry oleju klocki rozrząd. Parę dni temu zaświeciła się kontrolka świec zaczęła migać na pomarańczowo. 2 dni później chciałem odpalić auto ale w momencie...
Ostatni post
No właśnie facet podał mi tylko ten kod błędu. Właśnie wróciłem od auta i więc tak: zebrałem się w sobie i wykręciłem nastawnik znalazłem małe ilości opiłków metalowych wyczyściłem to i zamontowałem ponownie kiedy próbowałem odpalić to załapał i...
Może to pytanie nie ma sensu, ale trudno, nie znam się a nie chcę zepsuć. Planuję dłuższy wyjazd podczas którego przez większośc trasy będę utrzymywał około 100-110km/h. Mam wtedy 3000-3200obr/min.
Czy utrzymywanie takich obrotów przez dłuższy czas...
Witam,
Jestem pierwszy raz na forum, dopiero sie zarejestrowalem. Wiec dzien dobry wszytskim.
Przymierzam sie do kupna T4 Californi ( z pierwszych lat produkcji 2001-2003 biala z dachem podnoszonym nie stalym)czy ktos moze podpowiedziec jakie...
Ostatnio rozmawiając z jednym mechanikiem na temat wtrysków w moim T4 wspomniał on że aby mieć pewność że wtryski podają dobre dawki a nie leją trzeba je wyjąć i oddać do sprawdzenia. Przy ewentualnych odstępstwach od norm wymienia się końcówki.
Witam, na początek chciałbym się przywitać ponieważ jestem nowy. Teraz o problemie, od kilku dni jestem posiadaczem transportera 2,4 D 1996r, problem dotyczy kontrolki ciśnienia oleju. Zauważyłem że kontrolka świeci bladym czerwonym światłem...
Witam jestem we Francji i zaczął mi uciekać płyn chłodniczy. Ściągnęłam obudowę i miedzy plastkiem a metalowa częścią tego urządzenia lekko ucieka. Rozebrałem a tam sporo syfu, wiec wyczyściłem ale nie mogę założyć teraz. Do czego ona służy? Jest...
Ostatni post
Zamykam, link od Probe041 wszystko wyjaśnia, dla ułatwienia dodam link do swojego postu gdzie już wszystko na tacy podane co do zakupu nowej pompki.
Witam, może ktoś jest w stanie podać mi numer katalogowy uszczelki pod pokrywę zaworów do AAB 94rok. Kupiłem jedna która miała pasować wg. sprzedawcy i tego co przeglądałem w Internecie, jednak po zdjęciu okazało się że jest całkowicie inna. .....
Ostatni post
Mowa jest o silniku 2,4D AAB. '94r
Czyli nawet jeśli w oryginale była wprasowana w dekiel, to da się dostać samą uszczelkę w zamienniku?
Zacząłem w to wątpić, bo autorowi wątku zakupiona uszczelka nie pasowała.
Tak czy inaczej, jakie były by...
Witam wszystkich serdecznie, w końcu dołączyłem do zacnego grona.....forum gurus VW
Mam pytanie o wyprzedzacz zapłonu. Mianowicie świeżo zakupiony VW T4 2.4D TD (oryginalny Oettinger Turbo) z prawdziwym przebiegiem 267.000 po odpaleniu troszkę...
Ostatni post
W moim 2.4D z 93r. zimą kiedy było -15 na wyciągniętym ssaniu nie odpalał wcale, i nie tylko w mrozy, zazwyczaj lepiej odpala bez ssania. Kiedy ssanie było wyłączone (schowana wajcha) auto odpalało i nierówno pracowało więc dopiero wtedy na parę...
Potrzebuję Waszej pomocy, wyczysciłem w sobotę dolot i egr, zaślepiłem do i wczoraj poskladałem. Turbina w ogóle nie wstaje, gruszka się nie otwiera. Po podpieciu pompki z manometrem do gruszki ta chodzi bez problemów. N75 nie ruszalem przed...
Ostatni post
Stop alu, wypalenie nic nie szkodzi tylko nie wolno przegrzać aby nie stopić, wlewasz benzyny i podpalasz bierzesz powietrze z kompreora i delikatnie dmuchasz w otwory i wypalasz kontrolując temp kolektora
Witam. Z tego co się orientuje, to w moim t4 była regenerowana pompa wtryskowa, z resztą przy -10 pali po jednym nagrzaniu świec żarowych. SIlnik jest 2.4D ciągnie do 150 na miękko przy 78 koniach, więc raczej na wszystkich garach śmiga, przy...
Ostatni post
Ja np, musiałem dociagnąć jedną rurkę od wtryskiwacza na wyjściu z pompy, bo się sączyło.
Padł mi alternator i próbuję się do niego dostać. Ku mojemu zdziwieniu mam wielki problem ze zdjęciem osłony silnika. Mógłby ktoś podpowiedzieć, jak to zrobić? Nie wiem, czy wystarczy te bolce, które są z tyłu jakoś wyciągnąć, ale za cholerę...
Ostatni post
Jeżeli od przodu wanny nie opuścisz to wąsy nie wyjdą
Witam Panowie
Mam taki problem, mianowicie silnik (2,4D AAB) dopóki się nie nagrzeje , na biegu jałowym szarpie (skacze) na wszystkie strony obroty około 400, przytrzymując gaz i utrzymując obroty około 800 - 900 wszystko jest ok. Podczas jazdy...
Ostatni post
Trochę to trwało, z racji mojej nieobecności w kraju i niestety mój mechanik miał rację bez wymiany pompy się nie obyło.
Ale teraz po odpaleniu spokój . Dzięki
Witam, nie wiem gdzie zamieścić ten temat więc piszę tutaj. Jestem posiadaczem t4 1.9td z 2000r i wczoraj wymieniłem pompę wody, oczywiście wszystko zdjąłem i założyłem tak jak było, ale po nalaniu płynu chłodniczego i odpaleniu samochodu dmucha...
Czy przyczyna ciężkiego palenia mojego T4 może być to że mam wszystkie świece żarowe uszkodzone?
Gdy auto jest ciepłe (po dłuższej jeździe lub nawet pracy w miejscu pali bez większego zarzutu).
Ostatni post
U mnie sa swieczki beru 0 100 226 227 drugi numer to GN 855. Bo gdzie indziej byly watpliowosci ze to dwa rozne numery. Od lat je kupowalem i dzis znow okazalo sie ze 3 sie spaliły. Ale silnik pali z trudem ale zapalal. Od dzis bedzie juz mial...
no i stalo sie... po raz trzeci urwaly sie sruby mocujace pompe wtryskowa do silnika. Byla dokrecana juz 3 razy i przy okazji wymieniany rozrzad i eliminowane wszelkie mozliwe przyczyny poluzowywania sie w/w srub. Wszystko to na przestrzeni...
Ostatni post
U mnie dzialo sie dokladnie to samo, urywalo sruby trzymajace lape w bloku. Okazalo sie w koncu ze glowna przyczyna byl brak jednej sruby trzymajacej sama pompe przy lapie, nie wiem ktorej bo mechanik nie sprecyzowal. Po za tym kolko rozrzadu te od...
Witam
Diagnosta na pierwszym przeglądzie auta sprowadzonego w rubryce Katalizator wpisał : BRAK.
Czy moge mieć przez to problemy z uzyskaniem nalepki o normie spalin i tym samym wjazdu do niemieckich miast w granice Umwelt Zone.
W Londynie...
Ostatni post
Masz racje, ja swego czasu pracowałem w Berlinie i auto(bez plakietki) stało pod blokiem w strefie i nic takiego nie było ale szef mówił żeby się autem nie kręcił po mieście i brał jego Doblo z plakietką.
Witam wszystkich. Gdzieś od około 10 lat posiadam swojego vw t4 i przez cały ten okres czasu nie miałem z nim prawie żadnych problemów, dopiero jakoś 2 lata temu po stłuczce zaczęły się pojawiać problemy, dosłownie jak fatum jakieś. Co prawda po...
Ostatni post
Kenobi , Adampio aha rozumiem, na pewno w weekend przysłucham się temu elektrozaworowi po przekręceniu kluczyka, a jak nie to na krótko zobaczę co z nim, dzięki za wskazówkę!
Kenobi nie odpalam już t4 na pych bo przestawienie rozrządu było właśnie...
Witam serdecznie,
od nie dawna posiadam transportera T4 z 2000r. , silnik 2.5 TDI o mocy 102 KM, przebiegu około 410kKm,
autko jeździ fajnie, zawieszeniowo jest super, układ zawieszenia także , jednak mam dziwne odczucia co do turbiny.
Jest to mój...
Ostatni post
Zapewne zwiększenie lub zmniejszenie się ucieczki spalin przez nieszczelność wydechu w momencie zmiany obrotów silnika. Ta nieszczelność zapewne powodowała także, że gazów wydechowych dopływało zbyt mało przy mniejszych obrotach do gorącej strony...
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników