Witam. czy z tak zachlapanym turbo można jeszcze pojeździć czy to już koniec ? silnik 1.9td abl.
Ostatni post
No to spoko. Ja też już z takimi usterkami jeździłem podobnymi oczywiście, gdzie check engine mi się świecił, mówiąc krótko z niedobrze działającymi wtryskami :P
Dzień dobry mam na imię Adrian i niedawno po długich poszukiwaniach kupiłem swoje pierwsze t4 1.9td ABL.
Auto było kupione z wyrwanymi gwintami i śrubą w bloku od strony rozrządu ale to naprawiłem i po włożeniu silnika z powrotem do budy jest...
Ostatni post
Auto naprawione.
Podjechałem do takiego starszego mechanika w moim mieście opowiedziałem mu co było robione a no tylko się uśmiechnął i dał mi klucz 17 i kazał zamienić miejscami te śruby co się przykręca wężyki paliwowe do pompy. Okazało się że...
Witam
W programie VCDS, kąt wtrysku skacze mi od wartości około 45 do wartości około 65. Czym to może być spowodowane?
Może mieć na to wpływ napinacz rozrządu, wskazówka napięcia dosyć wyraźnie skacze.
Pozdrawiam
Ostatni post
W grupie 4 kąt rzeczywisty również skacze. Ale jest bliski wymaganemu :)
Auto po odpaleniu szarpie sinikiem i dymi na biało,po rozgrzaniu pracuje równiej i nie kopci.
Przestał działać czujnik temperatury płynu chłodniczego,po wyjęciu bagnetu kontroli oleju również wydobywa się dym (kompresja-turbina-odma?)
Do tej pory...
Ostatni post
Jeśli rozmawiamy o pełnym profesjonalnym remoncie ( a nie jak to teraz jest popularne regeneracja ) silnika 2.5TDI, szlify, nowe tłoki, panewki, głowica całościowo to koszt 10 tyś, bez ruszania pompy, wtryskiwaczy itp.
Witam. Mam następujący problem. Ciemny płyn chłodzący,, maź na korku wlewu oleju i czasami przykopci na biało. Czy szykować się już na uszczelkę pod głowicą czy może być to np. chłodnica oleju. Silnik 1.9D. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
Ostatni post
No i chyba się wyjaśniło. Faktycznie tester nic nie pokazał. Dzisiaj jechałem jakieś 5-10 km auto się rozgrzało, nagle obroty skoczyły i biało siwy dym za mną taki że nic nie było widać. Zgasiłem od razu samochód i na razie wiem tyle że płynu nie...
Cześć, Panowie taki problem; po odpaleniu z rana i przejechaniu 2 km zaświeciła się kontrolka ładowania i za chwilę też kontrolka poduszki i ABS, po zgaszeniu już nie mogłem odpalić ( objaw jak przy rozładowanej baterii ). Po odpaleniu na popych...
Ostatni post
Witam, więc tak; masa jest w porządku, dodatkowo pojawił się taki objaw, że po odpaleniu zgasła kontrolka ładowania ale ładowanie nie ma, wartość zmierzona to 11,8 V i spada ( przy pracującym silniku ). Czy jest możliwe żeby akumulator powodował...
Witam. Mam problem z moim 2,5tdi 102 km 99r. Tak jak w tytule gaśnie w czasie jazdy. Nie można go odpalić. Po 2-5 min. odpala jakby się nic nie stało. Raz mogę przejechać do następnego zgaśnięcia 500m a raz 10km, a więc jest mu obojętne czy jest...
Witam serdecznie, mam problem z cięknącą delikatnie vacum pompą, cieknie mi spod uszczelki olej. Panowie czy można kupic taką uszczelkę (pompa vacum), nie stuka, nie puka, hamulce chodzą jak brzytwy.Czy też mam ją umyć po wyjęciu ? Bardzo bym prosił...
Ostatni post
Witam i dziękuję bardzo za numery uszczelki. Dzisiaj kupiłem, zapłaciłem 34zł - oryginał.
Witam mam mały problem z silnikiem tdi 88km kopci na czarno -szaro od wymiany do wymiany nie dolewam oleju czyli oleju nie bierze , silnik pracuje bardzo równo pali bez problemów , spalanie w granicach 7l na 100km czyli bardzo dobre.czasem kopci i...
Ostatni post
Miałem podobnie temat
po zaślepieniu EGR i dolaniu do paliwa płynu do czyszczenia wtrysków (obie czynności zbiegły się w czasie) dymienie jeszcze jest ale dużo mniejsze. Niestety dalej nie wiem co jest przyczyną takiego podymiania, stawiam na...
Witam
posiadam T4 z silnikiem 1,9 TD 97r. Postaram sie w skrócie streszczyc ostatnie moje problemy a wiec ostatnio silnik zaczął nierówno pracowac na wolnych obrotach i kopcic podczas jazdy tez zauwazyłem ze auto przestaje kopcic i rowno pracuje...
Ostatni post
Dobrze Ci pompiarz powiedział ,pompe blokujesz wałkiem /patrzac od przodu pompy godz.gdzieś 6-ta/ fi 12-13mm ,na kole masz trzy większe otwory od śrub mocowania pompy i ten jeden mniejszej srednicy i tam własnie blokujesz pompe.Dalej postepujesz jak...
Witam,
mam dziwne objawy i nie znalazłem ich na tym forum i innym. Mam t4 1.9TD
Po nocy kiedy wstaję i chce odpalić auto przekręcam stacyjkę na pierwszą pozycję, kontrolka od grzania zapala się i po jakimś czasie gaśnie, przekaźnik jednak nadal...
Ostatni post
witam,
a sprobuj odpalic tak jak ja;)
czyli pierwszy raz nagrzej swiece az zgasnie kontrolka grzania i wylacz stacyjke. potem odrazu szybko na rozruch;)
Czy T4 w automacie można holować, oczywiście mam na myśli pozycję N skrzyni biegów.
Paski rozrządu i napędu pompy są odłączone - do zrobienia przez mechanika.
Czy tłoki przy ruchu obrotowym kół będą pracować? (w tej sytuacji nacisnęłyby na otwarte...
Ostatni post
Dziękuję, holowanie przeszło, koło zamachowe nie obróciło się ani trochę.
Zakładam ten wątek bo na pewno kilka pytań do praktyków się nasunie. Jest metoda na zdjęcie pokrywy która bardzo mocno przywarła? Ostukiwałem gumowym młotkiem, niestety nie pomogło, siedzi jak przyklejona:-/. Oczywiście odkręcone wszystkie górne 4...
Ostatni post
Pytanko która strona uszczelek kolektora wydechowego powinna przylegać do kolektora - metalowa czy ta z tworzywa sztucznego?
Niestety stare były zbyt skorodowane by to ocenić. Przykładając do kolektora uszczelkę bardziej pokrywa się ona z jego...
Witam
Ludziska dzisiaj mechanik oznajmił mi że jest do wymiany rurka recyrkulatora spalin - w moim 2,4 D '96r.
Czy możecie mi nakreślić o co chodzi??
Ponoć to kosztuje troche kasy a nie ma zamienników, może ma ktoś do sprzedania używkę w dobrym...
Ostatni post
zaślepic z obydwu stron od wydechu i od dolotu i po sprawie
co do nie odpalania to masz kilka tematów o 2.4D i nie tylko gdzie wszystkie przyczyny są opisane
od świec i czy w ogóle jest na nich napięcie po uszkodzenie pompy - poczytaj
Witam - mam taki objaw , cięgno przed zimnym rozruchem bardzo cięzko wyciągnąć (znaczny opór) , dodam że zanim napisałem ten post sprawdziłem sama linkę i działa ze znikomym oporem, wychodzi z tego że opór stawia sam przestawiacz wtrysku w pompie VE...
Ostatni post
Tak miałem taki problem w passacie B3. Trzeba wyjąć pompę zdjąć cięgno przestawiacza i wymienić tulejkę (zestaw naprawczy).
Tak sobie teraz przypominam że ten zestaw naprawczy to był chyba do osi gazu, przestawiacz chyba tylko rozbierałem,...
Więc tak VW T4 2,4 D z rana słabo pali, wprawdzie puki co za pierwszym razem ale nie od szczału trochę muszę pokręcić a wygląda to tak jakby nie chciał wałem obrócić. Co najpierw sprawdzić?, od czego zacząć, co wykluczyć od razu, jeszcze nie jest...
Ostatni post
Rozrusznik miał tulejkę zajechaną i był suchy. Zrobiony i kręci idealnie. Do tego doszły świeczki, bo trzy były zjarane, teraz pali super.
może już był taki temat na forum, ale zależy Mi a czasie. podczas odpalania na zimnym silniku na ssaniu silnik załapywał, ale trząsł się jakby chodził na 3 cylindry i za chwile gasł. Kumpel podpowiedział żeby spróbować na hol ( co chyba było...
Ostatni post
przemek.b - spróbuj odkręcić pokrywę zaworów jak pisze wilu8 i wyjaśnić sprawę. Jeśli nie wiesz co i jak to zrób foto i wrzuć na forum, a na pewno dostaniesz podpowiedź co dalej robić.
Zamierzam samodzielnie zdemontować głowicę i przewieźć do sprawdzenia. Czytam książkę serwisową i sugerowane są następujące narzędzia do demontażu paska rozrządu:
1. Kołek ustalający osadzany w kole zębatym pompy wtryskowej.
2. Przytrzymywacz koła...
Ostatni post
Dzięki wszystkim za wskazówki, postaram zweryfikować się niektóre rzeczy w trakcie, napisać a może jeszcze o coś dopytać. Dziś zacząłem po południu, ale zaraz zrobiło się ciemno. Spuściłem płyn chłodzący. Nie chciała mi odejść pokrywa zaworów po...
witam , po odpaleniu autka rano przez kilaka sec. wydostaje sie niebieski dym, silnik też pracuje tak troszke inaczej.
Czy jest to oznaka czegoś i powodu do niepokoju ? czy to normalne w tych autach ?
mam swojego T4 przez tydzień i tak sie...
Ostatni post
Co prawda nie mam TDI ale u mnie w starym charczoku nie puszcza nic na niebiesko w zimie i nie myślę że takie objawy jak opisujecie są normalne ale co ją mogę wiedziec ;-)
witam mam problem z odpaleniem T4 2.5 TDI i zauważyłem ze kopci. oleju nie bierze, w maju miałem wymieniany rozrząd, nie wiem czy problemy z paleniem ma rozrząd czy świece żarowe?? i ja sprawdzić najszybciej czy świece grzeją??
Ostatni post
Sorry kurde pomyliło mi sie. Chyba w 1,9 musiałem odchylać, pamiętam wymieniałem ostatnio, wszystkie były walnięte. Najgorzej ta za pompą:)
Witam wszystkich
jakos nie za bardzo satysfakcjonuje mnie moc w moim 2.4d., zastanawiam sie czy pomoglaby wymiana starego walka rozrzadu na fabrycznie nowy. Czy taka wymiana dodalaby choc kilka koni? Moje autko ma oryginalny przebieg 295.000km...
Ostatni post
W teorii tak, ale to nie takie proste, tłoki do tego inne więc temat nie mający sensu,
witam wszystkich. wymieniłem dzisiaj płyn w chłodnicy, pierwsza nagrzewnica działa 2 również, przewody robią cie ciepłe ale chłodnica dalej jest chłodna. temperatura jest 90 stopni, jest to T4 2.5 TDi. prosze o pomoc , dziekuje
Ostatni post
Ja mam 2 webasta suche i mokre ale to chyba nie to co dogrzewacz bo włącza się je niezależnie od silnika, tak że jak włączę webasto to mam ciepło jeszcze przed odpaleniem silnika, zwłaszcza suche :P
Witam,
Jestem nowy na forum. Przeczytalem kilka postow i jestem pod wrazeniem wiedzy technicznej, jaka niektorzy uzytkownicy dysponuja.
Mam problem z moja T4.
To jest VW Transporter 2000 z silnikiem 2.5 TDI 2003 88koni. Autko remontowalem przez...
Ostatni post
Zaczął bym od sprawdzenia zaworu na pompie olejowej, a przy okazji miska w dół i panewki można sprawdzić.
Sprawdź jeszcze w jakim stanie są dysze do smarowania gładzi cylindrów ja miałem jedną pękniętą i efekt był podobny.
witam wszystkim mam problem z rozrusznikiem. po przekreceniu stacyjki rozrusznik kreci i wyrzuca zebatke a nie zazebia. dodam ze krecil dobrze i naraz przestał prosze o pomoc
Witam - prawdopodobnie bendix do wymiany --przednia część oraz oczywiście trzeba obejrzec jak wyglądaja szczotki --wyczyścić komutator (bieżnia szczotek) rozrusznik...
witam
Próbowałem znaleźć na forum podobny temat ale nie udało mi się, w go..le oczywiście coś było ale to nie rozwiązuje problemu.
Więc do rzeczy samochodzik to t4 2.5tdi 96r. Autko miało niedawno awarie bo pasek przeskoczył o 2 ząbki i zostało...
Ostatni post
teraz jasno i wyraźnie
mogło się coś znowu przytkać, samo wyjeżdżenie paliwa do końca mogło spowodować zassanie syfu z dna zbiornika ( zawsze coś tam jest )
czyli zacząłbym od tego co napisał waldek_T4syncro
witam
mam do wymiany wtrysk sterujący jednak nie wiem jaki wybrać widzę na allegro ze są z rożnymi oznaczeniami i podobno wszystkie do t4 acv np.
074 130 202P
074 130 202 Q
0 432 193 619
samochód mam z98r jednak silnik na 90% nie jest to ten z...
Tym postem zaczynam swoją długą i mam nadzieję, że owocną pracę nad moim VW T4. Udało mi się pozyskać samochód od jednej z Komend Policji.
Auto było już wysłużone, więc trafiła mi się nie lada okazja aby wpadło w moje...
Ostatni post
W poniedzialek kolejne ogledziny - tym razem dawcy...
Kenobi - jeszcze raz dzieki!
Edit:
Już po oględzinach. Udało się namierzyć jednego busa z rocznika 2000 z identycznym silnikiem bez żadnego śladu grzebania przy nim... Niestety nie ma zgody...
witam w moim t4 1.9 tdi turbina raz ja slychac jak gwizda a raz nie,
slyszalem o jakimś zaworku n, gdzie on sie znajduje i czy to moze byc przyczyna? A zaslepienie zaworu EGR pomoze cos ? Dodam iż ostatnio zmienialem pompe wtryskowa, auto nie kopci,...
Ostatni post
Witam. Problem rozwiązany okazało się że filtr powietrza był zapchany teraz jest ok, a co do silnika jaki mam to jest założony 1,9 tdi z pompą z grzybkiem z passata bez elektroniki. Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników