T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

KOŁO PASKA ROZRZĄDU
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=2201
Strona 1 z 1

Autor:  Jędrek [ sobota, 21 maja 2011, 21:00 ]
Tytuł:  KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca
Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła
Jakie możliwe rozwiązanie problemu ?

Autor:  CD38 [ sobota, 21 maja 2011, 21:09 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Miałem ten problem w Golfie 3 AAZ , i skończyło się na naprawie wału korbowego tzn. napawanie toczenie i wycięcie miejsca na wpust z koła zębatego (nowego) robione w zakładzie obróbki silników.

Autor:  daxo [ sobota, 21 maja 2011, 22:16 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Jędrek napisał(a):
Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca
Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła
Jakie możliwe rozwiązanie problemu ?

Tak czytam temat , i ja to zauważyłem u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego

Autor:  CD38 [ niedziela, 22 maja 2011, 08:16 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

daxo napisał(a):
Tak czytam temat , i ja to zauważyłeś u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego

Najprawdopodobniej ta sama sytuacja .

Autor:  kurol [ niedziela, 22 maja 2011, 08:45 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

U mnie w pracy mechanicy naprawiali jakies 10 lat temu mocowanie kola pasowego na silniku elektrycznym w tokarce ktoryms z tych specyfikow http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... de%3Dfull| .Klapalo to strasznie napewno wiecej niz 0.5 mm i do tej pory nic sie nie dzieje.Kolo pasowe raczej male nie jest bo na 5 paskow klinowych 17 mm srednicy okolo 150 mm jakby co to moge sie dowiedziec ktory dokladnie to byl specyfik

Autor:  bodek [ niedziela, 22 maja 2011, 10:40 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Są specjalne frezy do naprawy czoła wału. Jeśli nie jest zbyt mocno wybity, to powinno pomóc. Luzem na ścięciu ustalającym bym się nie przejmował, bo ono tylko ustala w którym położeniu ma być zębatka, a całość obciążenia przenoszone jest przez czoło wału korbowego i ono musi być równe, żeby nie bujało kołem pasowym. Koło pasowe też musi być równe. Bujające koło pasowe w każdej chwili może poluzować śrubę, co spowoduje wyklepanie czoła wału i może popsuć rozrząd i rozwalić głowicę. Musisz znaleźć mechanika, który ma taki frez - http://motoallegro.pl/listing.php/searc ... +wa%C5%82u

Autor:  Probe041 [ niedziela, 22 maja 2011, 10:53 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Nie polecam frezowania, napawania itd. Przerabiałem to u siebie i nie byłem zadowolony.

Praca zlecona fachowcowi ze specjalistycznymi maszynami a i tak się skończyło źle. Auto zrobiło może z 50kkm i powtórka z rozrywki (czyt. suma sumarum ścięty klin). Wyszło na to, że były mikropęknięcia na czopie wału i że to nie jest ich wina (taaa jasne).

Suma sumarum auto dostało wał od TDIka (mam ABLa).

Więc na twoim miejscu szukałbym 2 wału od 1.9TD lub TDI nominału ale i tak zrobisz jak uważasz. Może tylko ja miałem pecha

Autor:  CD38 [ niedziela, 22 maja 2011, 15:38 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

No to u mnie po naprawie golfik przelatał 100tyś. bezproblemowo i poszedł do ludzi gdzie wiem że jeździł 3 lata

Autor:  Jędrek [ środa, 25 maja 2011, 14:57 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Niestety freza u żadnego mechanika nie znalazłem i musiałem kupić - 450 zł
Sruba oczywiście żadnym preparatem nie była traktowana tylko dokręcona na sucho
Mechanik ścięcie napawał i wyszlifował pod wymiar nowego koła
Srube posmarował jak polacaliście i wszzystko narazie gra, powiem że silnik dostał werwy co zresztą nie dziwi
Frez mu sie podobał i stwierdził że bierze go na warsztat, a naprawa wyszła 455 zł hehehehe

Autor:  Probe041 [ środa, 25 maja 2011, 15:20 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

No to szerokości ;D

Autor:  Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 00:22 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Szukałem na forum tematu, który dotyczy klina na wale 1,9 i można by go podbić, żeby nie śmiecić. Temat poruszany wiele razy ale znaleźć coś ciężko. Koledze z Katowic koło wytrzymało rok. Nie wiem co i jak wymieniał bo nie napisał ale problem był, zostało to naprawione i dużo nie najeździło. Będzie chciał to napisze. Metoda jest prosta- wyrównać wał (jeśli już biło), nowe koło, śruba, 90Nm+90st i ma jeździć. Ale nie zawsze jeździ. Jedne robią setki tys km inne 50 tys i problem wraca.
Mój mechanik twierdzi, ze kilka takich robił i problemu nie ma (a właściwie to jest taki sam jak w każdym innym silniku- nie ma silnika bez wady- łatki). Raz miał problem z passatem, ścinał, rozkręcał się i cuda były to wywiercił dziurę w wale i kółku, włożył klin okrągły, skręcił i auto pojechało.

Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który miał firmę??? Pracował w lesie. Miał 4 t4, trzy 1,9 i jedna 2,4. Twierdził, ze auta maja u niego bardzo ciężko i nie ma lepszego samochodu niż t4 1,9. Z punktu pracodawcy oczywiście to nie oznacza, ze można się nim ścigać tylko, ze mało pali i nie wymaga napraw. Pewnie biedny nie wiedział, ze maja wadę i jeździł <32>

Autor:  Dudu$ [ środa, 18 kwietnia 2018, 08:03 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc.
Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty).
No i ostatnia opcja to kompletny swap.

Wszystko zależy od budżetu.

Autor:  Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 08:39 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Dudu$ a wtedy jak się rozkręciło zakładałeś nowe koło? wał był dobry? a teraz jest uszkodzony wał czy koło? W zestawie rozrządu dają nowa dolna śrubę co nakazuje kontrole połączenia co wymianę rozrządu.

Autor:  Probe041 [ środa, 18 kwietnia 2018, 09:07 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=5609
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=8825
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=9410
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=7750
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=10002

Tam po pierwsze winny jest materiał z jakiego wał jest zrobiony, po drugie śruba centralna 8.8, którą potem zmieniono na 12.9 i dlatego do zestawów rozrządu czasem dodają ową aby ją zmienić jeśli jest wciąż ta felerna o mniejszej twardości.

Autor:  Viking [ środa, 18 kwietnia 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Dudu$ napisał(a):
U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc.
Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty).
No i ostatnia opcja to kompletny swap.

Wszystko zależy od budżetu.


weź nawet nie żartuj i dawaj słupek tdi . to wyjdzie taniej niż wał -przerabiałem nie raz. Policz usczelki, planowanie i już słupek jest tańszy. Daleko do mnie nie masz, coś od ręki znajdziemy bez pomocy allegro. houghhhhh

Autor:  Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 20:07 ]
Tytuł:  Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU

Tez mnie to dziwi. Mój znajomy zatarł abl'a poszedł na złom, kupił słupek tdi za 600zl i zrobił już 30tys. Założył dol i cały osprzęt od abl'a, twierdzi, ze sprężarka chyba na tym silniku nie działa ale jemu to nie przeszkadza. Jedzie tak samo a może lepiej i jemu wystarcza.

Probe041 w moim zestawie gates była śruba i została zamontowana. Ponoć tara trzymała dobrze, wał jest jak nowy, został skręcony 90+90. Mam nadzieje, ze będzie jeździł.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/