T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
KOŁO PASKA ROZRZĄDU https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=2201 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jędrek [ sobota, 21 maja 2011, 21:00 ] |
Tytuł: | KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła Jakie możliwe rozwiązanie problemu ? |
Autor: | CD38 [ sobota, 21 maja 2011, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Miałem ten problem w Golfie 3 AAZ , i skończyło się na naprawie wału korbowego tzn. napawanie toczenie i wycięcie miejsca na wpust z koła zębatego (nowego) robione w zakładzie obróbki silników. |
Autor: | daxo [ sobota, 21 maja 2011, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Jędrek napisał(a): Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła Jakie możliwe rozwiązanie problemu ? Tak czytam temat , i ja to zauważyłem u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego |
Autor: | CD38 [ niedziela, 22 maja 2011, 08:16 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
daxo napisał(a): Tak czytam temat , i ja to zauważyłeś u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego Najprawdopodobniej ta sama sytuacja . |
Autor: | kurol [ niedziela, 22 maja 2011, 08:45 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
U mnie w pracy mechanicy naprawiali jakies 10 lat temu mocowanie kola pasowego na silniku elektrycznym w tokarce ktoryms z tych specyfikow http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... de%3Dfull| .Klapalo to strasznie napewno wiecej niz 0.5 mm i do tej pory nic sie nie dzieje.Kolo pasowe raczej male nie jest bo na 5 paskow klinowych 17 mm srednicy okolo 150 mm jakby co to moge sie dowiedziec ktory dokladnie to byl specyfik |
Autor: | bodek [ niedziela, 22 maja 2011, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Są specjalne frezy do naprawy czoła wału. Jeśli nie jest zbyt mocno wybity, to powinno pomóc. Luzem na ścięciu ustalającym bym się nie przejmował, bo ono tylko ustala w którym położeniu ma być zębatka, a całość obciążenia przenoszone jest przez czoło wału korbowego i ono musi być równe, żeby nie bujało kołem pasowym. Koło pasowe też musi być równe. Bujające koło pasowe w każdej chwili może poluzować śrubę, co spowoduje wyklepanie czoła wału i może popsuć rozrząd i rozwalić głowicę. Musisz znaleźć mechanika, który ma taki frez - http://motoallegro.pl/listing.php/searc ... +wa%C5%82u |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 22 maja 2011, 10:53 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Nie polecam frezowania, napawania itd. Przerabiałem to u siebie i nie byłem zadowolony. Praca zlecona fachowcowi ze specjalistycznymi maszynami a i tak się skończyło źle. Auto zrobiło może z 50kkm i powtórka z rozrywki (czyt. suma sumarum ścięty klin). Wyszło na to, że były mikropęknięcia na czopie wału i że to nie jest ich wina (taaa jasne). Suma sumarum auto dostało wał od TDIka (mam ABLa). Więc na twoim miejscu szukałbym 2 wału od 1.9TD lub TDI nominału ale i tak zrobisz jak uważasz. Może tylko ja miałem pecha |
Autor: | CD38 [ niedziela, 22 maja 2011, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
No to u mnie po naprawie golfik przelatał 100tyś. bezproblemowo i poszedł do ludzi gdzie wiem że jeździł 3 lata |
Autor: | Jędrek [ środa, 25 maja 2011, 14:57 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Niestety freza u żadnego mechanika nie znalazłem i musiałem kupić - 450 zł Sruba oczywiście żadnym preparatem nie była traktowana tylko dokręcona na sucho Mechanik ścięcie napawał i wyszlifował pod wymiar nowego koła Srube posmarował jak polacaliście i wszzystko narazie gra, powiem że silnik dostał werwy co zresztą nie dziwi Frez mu sie podobał i stwierdził że bierze go na warsztat, a naprawa wyszła 455 zł hehehehe |
Autor: | Probe041 [ środa, 25 maja 2011, 15:20 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
No to szerokości ;D |
Autor: | Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 00:22 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Szukałem na forum tematu, który dotyczy klina na wale 1,9 i można by go podbić, żeby nie śmiecić. Temat poruszany wiele razy ale znaleźć coś ciężko. Koledze z Katowic koło wytrzymało rok. Nie wiem co i jak wymieniał bo nie napisał ale problem był, zostało to naprawione i dużo nie najeździło. Będzie chciał to napisze. Metoda jest prosta- wyrównać wał (jeśli już biło), nowe koło, śruba, 90Nm+90st i ma jeździć. Ale nie zawsze jeździ. Jedne robią setki tys km inne 50 tys i problem wraca. Mój mechanik twierdzi, ze kilka takich robił i problemu nie ma (a właściwie to jest taki sam jak w każdym innym silniku- nie ma silnika bez wady- łatki). Raz miał problem z passatem, ścinał, rozkręcał się i cuda były to wywiercił dziurę w wale i kółku, włożył klin okrągły, skręcił i auto pojechało. Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który miał firmę??? Pracował w lesie. Miał 4 t4, trzy 1,9 i jedna 2,4. Twierdził, ze auta maja u niego bardzo ciężko i nie ma lepszego samochodu niż t4 1,9. Z punktu pracodawcy oczywiście to nie oznacza, ze można się nim ścigać tylko, ze mało pali i nie wymaga napraw. Pewnie biedny nie wiedział, ze maja wadę i jeździł |
Autor: | Dudu$ [ środa, 18 kwietnia 2018, 08:03 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc. Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty). No i ostatnia opcja to kompletny swap. Wszystko zależy od budżetu. |
Autor: | Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 08:39 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Dudu$ a wtedy jak się rozkręciło zakładałeś nowe koło? wał był dobry? a teraz jest uszkodzony wał czy koło? W zestawie rozrządu dają nowa dolna śrubę co nakazuje kontrole połączenia co wymianę rozrządu. |
Autor: | Probe041 [ środa, 18 kwietnia 2018, 09:07 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=5609 http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=8825 http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=9410 http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=7750 http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=10002 Tam po pierwsze winny jest materiał z jakiego wał jest zrobiony, po drugie śruba centralna 8.8, którą potem zmieniono na 12.9 i dlatego do zestawów rozrządu czasem dodają ową aby ją zmienić jeśli jest wciąż ta felerna o mniejszej twardości. |
Autor: | Viking [ środa, 18 kwietnia 2018, 20:00 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Dudu$ napisał(a): U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc. Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty). No i ostatnia opcja to kompletny swap. Wszystko zależy od budżetu. weź nawet nie żartuj i dawaj słupek tdi . to wyjdzie taniej niż wał -przerabiałem nie raz. Policz usczelki, planowanie i już słupek jest tańszy. Daleko do mnie nie masz, coś od ręki znajdziemy bez pomocy allegro. houghhhhh |
Autor: | Mirekm71 [ środa, 18 kwietnia 2018, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: KOŁO PASKA ROZRZĄDU |
Tez mnie to dziwi. Mój znajomy zatarł abl'a poszedł na złom, kupił słupek tdi za 600zl i zrobił już 30tys. Założył dol i cały osprzęt od abl'a, twierdzi, ze sprężarka chyba na tym silniku nie działa ale jemu to nie przeszkadza. Jedzie tak samo a może lepiej i jemu wystarcza. Probe041 w moim zestawie gates była śruba i została zamontowana. Ponoć tara trzymała dobrze, wał jest jak nowy, został skręcony 90+90. Mam nadzieje, ze będzie jeździł. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |