T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 września 2014, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2013, 19:45
Posty: 31
model: t4
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich zadowolonych użytkowników T4.

Nadszedl i na mnie czas gdyż pojawił sie u mnie problem z nieszczęsnym klinem na wale. w trakcie lata po długiej trasie ścieło pół klina z koła zębatego, silnik przerywał na jałowych i mocno kopcił. Podczas wymiany kółka zębatego na nowe było widać że wał już jest dość mocno wybity.. Po wymianie autko na początku jeździło rewelacyjnie, lecz teraz juz jest coraz gorzej problem z obrotami na zimnym i obawiam się że nie długo padnie całkiem znowu ten klin. Chciałbym to zrobić przed zimą zeby mieć święty spokoj z tym.


Pytanie do was jest takie, byście podpowiedizeli jakie są możliwości naprawy i tego uszkodzenia. Wymiana wału na nowy to troche droga zabawa, nowy wał to wydatek rzędu 400zł.

Wymieniać na używany wał ?? z czego szukać z każdego 1.9 TD pojedzie wał ?? z golfa 3 AAZ tez ???

wyczytałem coś na forum ale bez zadnych konkretów że mozna wsadzić wał z 1.9 TDI który ma koło z półksiężycem i niby to jest lepsze rozwiązanie niż klin. Pytanie z jakiego TDI podejdzie taki wał do mojego ABL i czy podejdzie ono P&P.

szczerze mowiac jakbym miał juz wymieniac wał i rozkrecać to wszystko, to wolał bym wsadzić ten wał z 1.9 TDI zeby mieć już święty spokoj z klinami i tymi innymi podobnymi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2013, 19:45
Posty: 31
model: t4
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nikt nie przerabiał tego tematu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 14:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Po co pisać kolejny raz to samo w nowym temacie skoro sobie poradziłeś z wyszukiwarką na forum.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 14:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2013, 19:45
Posty: 31
model: t4
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie poradzilem, wyszukiwarka nic mi nie pokazała w tym temacie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Najlepiej zmienić wał, a jak nie to bardzo mocno dokręcić sam tak robiłem i auto jeździ juz drugą wymianę rozrządu i działa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W moim byłym ABLu wał czop wału jest taki sam jak w AFN czyli bez klina, co do reszty nie wiem bo nie porównywałem ale wydaje mi się że będzie pasować jedynie korbowody mogą być inne.
Co do Twojej sytuacji zastanowiłbym się nad MTDi, (najlepiej nad TDi) po co rwać wały i się z tym wymoderowano, zakładasz słupek np. AHU, AFN ( są jeszcze inne ale te najbardziej powszechne), osprzęt z ABLa, podkręconą pompę i będzie to jeździć,. Jak ? Mnie nie pytaj bo ja nie poszedłem na łatwiznę i serce TDika bije teraz w mojej teczwórce <31>


_________________
220/440 <09>


Ostatnio edytowano piątek, 26 września 2014, 19:48 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To Ci powiem ostryt4, że Twój ABL jakiś wyjątkowy bo ja już 2 wały wyciągałem z ABLa i obydwa miały klin. Nie wiem, może już dostałeś taki z fabryki lub ktoś kiedyś zmienił na taki z półksiężycem. :D

Co do tematu to wał pasuje też z silnika AAZ jak zauważyłeś ale to raczej szkoda zachodu. Najtaniej jest znaleźć kogoś kto sfrezuje czoło wału lub taki frez samemu pożyczyć i dokręcić porządnym momentem to koło i powinno jeździć.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2013, 19:45
Posty: 31
model: t4
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
najrozsądniejszym wyjściem było by zakupienie dawcy i wsadzenie AFN 110km.. aktualnie jest nie dalko mnie po kolizji golf 3 110km za 1400zł, ale kurcze znowu jest to troche pieniądza a części do golfa 3 tani jak barszcz i nie wiele się by mi zwróciło z tego auta.

sproboje dorwać ten frez do wału jak bede w stanie go zalatwić to sproboje jeszcze raz wymienić kólko i porządnie skręcić je na hama z klejem itp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Klej nic nie pomoże jak nie będzie tam równej przylgni do czoła wału. Ja wiem, że można tak zrobić i się może udać (patrz post chemik211) ale w mojej opinii to jak granie w lotto, niektórzy wygrywają te miliony <55> Jak dla mnie to nawet możesz je tam przyspawać aby się nie odkręcało <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 15:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
To Ci powiem ostryt4, że Twój ABL jakiś wyjątkowy bo ja już 2 wały wyciągałem z ABLa i obydwa miały klin. Nie wiem, może już dostałeś taki z fabryki lub ktoś kiedyś zmienił na taki z półksiężycem. :D

Moje auto jest z roku 2000 to może dla tego wkładali już takie wały, co do wymiany jego to absolutnie w to wątpię żeby w UK bawili się w takie rzeczy.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 19:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Probe nawet w tdi jak rozwaliło czop wału i gość przede mną źle sfrezował ja tylko delikatnie poprawiłem ale koło biło , więc zaryzykowałem ze znajomym i dokręciłem naprawdę z bardzo dużą siło a uwierz mi siły mi nie brakuje i silnik działa , kwestia jak ktoś dokręca


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 września 2014, 07:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Kolego odezwij się do mnie na tel; 513-921-625 Mam frez.
Prześle Ci go i sam będziesz mógł poprawić czoło. U mnie to nie wypaliło i cały słupek abl wyjechał z t4 a na jego miejscu jet 1z.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 października 2014, 12:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Kolego chwal się efektem frezowania ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB