T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 listopada 2012, 12:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 września 2012, 00:37
Posty: 6
model: '95 T4 holenderka
silnik: 1.9TD ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Drodzy forumowicze,

Ostatnim czasem zaczęły się dziwne objawy na zimnym silniku - kopcił na biało, bardzo nierówna praca, dawało radę odpalać i jeździć tylko na ssaniu. Obstawiałem syf w pompie (chwilkę wcześniej wyssałem raz do końca bak, brak kontrolki rezerwy mnie dobija :() lub przestawiony rozrząd (po odpalaniu na pych, po padnięciu akumulatora).

Rozrząd robiony był jakieś 1,5 tys. km temu, autko śmigało pięknie. Mechanik sprawdził znaki (i firmowe i swoje które naniósł, dla pewności), wszystko się zgadzało, jednak coś było na rzeczy. Przyszło do sprawdzenia klina na dolnym kole (tym na głównym wale)

Okazało się że klin przetrwał, i odłupał spory kawałek czoła korbowodu...
Pytanie do was, co teraz robić? Opcji mam kilka, każda ma plusy i minusy. To na co wpadłem:
-napawać i frezować korbowód (ale czy to się da wyważyć? i ile jeszcze może pojeździć?)
- wymieniać korbowód na nowy (ale wtedy chyba trzeba też panewki i kilka innych części, wtedy pewnie cena zbliży się do pomysłu nr 3 czyli:)
- wymiana silnika (znalazłem na alledrogo speców gdzieś koło Szczecina, koło Starogardu Gdańskiego, chcą ok. 2000 i stary silnik, tylko skąd mam pewność, że nie wstawią trupa? Może ktoś ma doświadczenie z wymianą silnika w jakimś zakładzie? Do tego dochodzi problem z transportem, zwykła laweta odpada, to już chyba tylko profesjonaliści z Via-tollem, znów - koszty rosną)
- swap na 1.9TDI, tylko gdzie i za ile?
- mam też możliwość sprzedania auta w takim stanie w jakim jest od ręki za ~8-9000, sam kupiłem za 10.000 (plus rejestracja, utopiona kasa w rozrząd, filtry, oleje etc)

Może jest jakaś inna opcja? Chciałbym zrobić szybko, tanio i dobrze, choć zwykle można wybrać tylko 2 z tych 3 opcji :)

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 listopada 2012, 13:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:13
Posty: 26
Lokalizacja: Zamość
model: T4 caravelle
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja to przerabialem w multivanie 1.9td .Demontaż walu naspawanie i zrobili mi chyba na ścięcie nie na klina tak jak jest w przejściówce vw passacie. Zrobilem 70tyskm. na tym patencie i chodziło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 listopada 2012, 14:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Chcesz tanio, napawaj/frezuj i jeździj z duszą na ramieniu. Chcesz dobrze wymiana na wał z TDI lub cały silnik (ktoś się dopiero co ogłaszał, że ma na sprzedaż 1z na forum z instalacją)

Można frezować, ale problem powraca
Obrazek
Fotka mojego wału po napawaniu/frezowaniu po kolejnym fu@# up'ie, szczególnie okazałe są te poprzeczne pęknięcia :)

Ostatecznie siedzi u mnie wał z 1.9tdi.

Ogółem mówiąc droga impreza. Pytanie jeszcze z jakiego powodu uszkodziło czoło wału, czy przez niedokręcone koło jak należy czy może koło pasowe się giba na boki.

Polecam jeszcze ten temat, silniki praktycznie te same. LINK


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 listopada 2012, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Wał korbowy do 1Z mogę oddać za 150zł z panewkami głównymi, korbowodowe trzeba by sobie dokupić (wał pochodzi z silnika który był kiedyś remontowany, więc jest po którymś tam szlifie).
Doradzać ciężko co z tym fantem robić, ale jeżeli wymiana całego silnika, to bym zakładał już 1.9 TDI-ka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 listopada 2012, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
mikoli napisał(a):
Wał korbowy do 1Z mogę oddać za 150zł z panewkami głównymi, korbowodowe trzeba by sobie dokupić (wał pochodzi z silnika który był kiedyś remontowany, więc jest po którymś tam szlifie).
Doradzać ciężko co z tym fantem robić, ale jeżeli wymiana całego silnika, to bym zakładał już 1.9 TDI-ka



Mikoli baaaardzo dobrze prawi. po stukroć popieram. wałz tdi lub - lepiej - całe tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 08:43 
a wyszlifować w innym miejscu pod klin ,,i zmontować ,,jeździć aż się rozsypie wtedy dopiero kombinować tak będzie na i taniej i na i szybciej


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 11:16 
czarny1x1x napisał(a):
a wyszlifować w innym miejscu pod klin ,,i zmontować ,,jeździć aż się rozsypie wtedy dopiero kombinować tak będzie na i taniej i na i szybciej



hmmmmm a znaki ???? zapłon itd??? chyba ze czegos nie rozumiem to mnie poprawic prosze


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 11:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Na forum golfa pisali o fachowcach, którzy przerabiali czoło wału na półksiężyc jak w TDI ale w innym miejscu niż klin.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 17:14 
kupix czegoś jednak nie rozumiesz co mają znaki za znaczenie jak wiesz o co kaman zrobisz wszystko ,samo koło i klin to pierdoła jak sobie zamarzysz tak ustawisz


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 17:43 
ale wlasnie o to chodzi kolego... ustaw to wszystko idealnie


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 18:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Nie wiem jak w T4 ale przypyszczam ,że jak w tdi wiec;
koło na wałku rozrządu jest bez klina ,znaki na wale są na kole zamachowym.Także jakbys tego nowego klina na wale nie zrobił ,tak zawsze rozrząd dobrze ustawisz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 18:15 
A tak przepraszam moj bład troche sie zapedzilem.Klin nie ma nic do ustawienia...

czarny1x1x ZWRACAM HONOR I PRZEPRASZAM


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 listopada 2012, 21:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
czarny1x1x napisał(a):
a wyszlifować w innym miejscu pod klin ,,i zmontować ,,jeździć aż się rozsypie wtedy dopiero kombinować tak będzie na i taniej i na i szybciej
A co z czołem wału :?: Ma być idealne, bo inaczej będzie się huśtało, jeżeli nie ma z czego zeszlifować to trzeba napawać, a to już rzeźba do której trzeba wał wymontować, klin oczywiście można robić gdzie się chce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 września 2012, 00:37
Posty: 6
model: '95 T4 holenderka
silnik: 1.9TD ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dołączam zdjęcie mojego przypadku, na oko moje i mechanika nie ma już w czym rzeźbić, żeby przerobić na koło od TDI. Na ten moment wyjmuję wał, potem napawanie i frez. Trzymajcie kciuki, żeby dojeździło do wiosny, jak się tylko zrobi ciepło robię swap na 1.9TDI z Golfa.

http://imageshack.us/photo/my-images/138/jebnietywal.jpg/



Za ten wpis autor canjorr podziękował: pio_len (sobota, 16 września 2023, 20:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 22:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak coś to mam wał od 1,9 za 50zł


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: grzesdach (środa, 20 stycznia 2021, 21:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piotr st i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB