T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 17:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ostatnio borykam się z takim problemem jak w temacie - silnik nierównomiernie pracuje na wolnych obrotach i obficie dymi na siwo (gryzący dym). Problemu nie ma podczas jazdy, mocy nie ubyło. Zdecydowana poprawa następuje po wyciągnięciu przyspieszacza. Zatem zakładam, że coś jest nie tak z pompą paliwa i trzeba będzie ją ustawić. ALE - martwi mnie to, że to dymienie i szarpanie silnikiem pojawiło się nagle i od tego czasu przybiera na sile.

Zacznę od początku - problem zaczął się po wymianie filtra paliwa - wtedy wyglądało to tak, że silnik krztusił się i kopcił tylko po dłuższym postoju - założyłem zatem, że kupiłem trefny filtr i gdzieś się zapowietrza. Wymieniłem zatem filtr na inny, ale było to samo. Na zimnym silniku szarpał i dymił na siwo ale po rozgrzaniu ustępowało. Potem myślałem, że może to przypadek i winne są świece, w końcu coraz zimniej na zewnątrz. Tak czy siak szykowała mi się dłuższa trasa i już nie miałem czasu tego ogarnąć przed wyjazdem.

Z biegiem kilometrów na trasie zauważyłem, że zaczął szarpać i dymić także na ciepłym silniku. Teraz od felernej wymiany filtra zrobiłem ok. 2000km i aktualnie na wolnych obrotach bez wyciągniętego przyspieszacza okrutnie szarpie a z tyłu wywala kłęby dymu, niezależnie czy zimny czy ciepły.

W poniedziałek będę miał czas i chcę jechać do pompiarza ale interesuje mnie kwestia w jaki sposób wymiana filtra paliwa mogła rozregulować pompę (nadmienię, że wcześniej chodził jak zegarek) i dlaczego sprawa wygląda coraz gorzej? Ma ktoś jakieś sugestie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 17:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A ja bym zajrzał czy dolne koło na wale nie ma bicia na boki. Te silniki cierpią na ścinanie klinu na dolnym kole rozrządu. Rozrząd się przestawia, zaczyna dymić a potem kółko się odkręca i jest kolizja zaworów z tłokami.

Popatrz po odpaleniu z lewej strony silnika w dół będziesz widział 2 koła pasowe (przykręcane do dolnego koła rozrządu). Muszą chodzić prosto, równo

Może sam pasek rozrządu przeskoczył, ale tego się dowiesz po dokładniejszych oględzinach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 18:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Koła raczej nie budzą zastrzeżeń, pasek rozrządu też wygląda dobrze, mocno naciągnięty.

Podkreślam, że objawy w zasadzie ustępują po wyciągnięciu przyspieszacza. Ale czy jest możliwe żeby pompa się sama przestawiła?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 22:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
Może przy wymianie filtra dostał się jakiś paproch do pompy i coś nie działa tak jak powinno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 22:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
sprawdź rozrząd czy masz na znakach
sama pompa tak z siebie nie może się przestawić
sprawdź śrubę na kole na wale czy się nie odkręciła
ja bym sprawdził klin czy się nie wyciął na kole pasowym
i tak musisz rozrząd ustawić
a czy przypadkiem kolega nie odpalał na zaciąg bo czasami od tego na pompie pasek przeskoczy


Ostatnio edytowano sobota, 12 października 2013, 05:05 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 23:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Na zaciąg chyba nigdy nie był odpalany a ostatni raz (jeden z dwóch jakie się zdarzyły) na holu jechał z pół roku temu. Widzę że cały czas poruszacie temat rozrządu więc nie omieszkam zbadać tematu, chociaż uporczywie zaznaczam, że gdy przyśpieszacz jest wyciągnięty przestaje szarpać i dymić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 23:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
przyspieszacz jak sama nazwa przyspiesza zapłon na pompie
to tak jakby przeskoczył rozrząd o ząbek możesz ustawić samą pompę
ale przyczyna jakaś jest na pasku
sprawdź znaki na rozrządzie względem pompy


Ostatnio edytowano sobota, 12 października 2013, 05:06 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 09:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
szczepek76 napisał(a):
przyspieszacz jak sama nazwa przyspiesza zapłon na pompie

dokładnie tak, przyspieszacz przestawia kąt wtrysku na pompie oraz delikatnie zwiększa dawkę paliwa,
skoro na przyspieszaczu jest dobrze ( a służy on tylko do ułatwienia rozruchu zimnego silnika ) tzn, że bazowe ustawienie kąta wtrysku na pompie jest złe
a sama regulacja kąta wtrysku to nic innego ( laickim językiem ) jak odpowiednie ustawienie pompy względem faz rozrządu, bo jest ona przecież napędzana poprzez rozrząd
Johnny napisał(a):
chociaż uporczywie zaznaczam, że gdy przyśpieszacz jest wyciągnięty przestaje szarpać i dymić.

dlatego wszyscy piszą o rozrządzie bo źle ustawiony powoduje rozregulowanie pompy i dokładnie takie objawy jak u ciebie, a czy samo może się to zdarzyć - moim zdaniem tak bo wszystko co jest ustawialne czasem się przestawia <38>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 10:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Skoro pod czas jazdy nie ma problemu, oznacza to że na obrotach koło wału zapiera się o jedną stronę klina i się nie buja. Jak zdejmujesz nogę z gazu nie ma takiej siły odśrodkowej i zaczyna się bujać. Na 100% wał.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 19:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Bardzo, bardzo nie podoba mi się to co piszecie, ale niestety brzmi to logicznie. Jak wygląda kwestia naprawy w takim przypadku - co trzeba zrobić i ile to może kosztować? 17.10 czeka mnie trasa ok 700km i do tego czasu raczej nie ma szans żebym się uporał z poważniejszą naprawą, zresztą już chyba nie chcę inwestować w ten silnik i raczej skłaniam się ku swapowi na 1.9 TDI. Jakie szanse,że wytrzyma i się dotoczy z powrotem do domu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 19:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Pisząc z doświadczenia zero szans

Ja płaciłem za nowe dolne koło na wał + śruba + frezowanie czopu wału i oczywiście ustawienie rozrządu razem jakieś 300-350zł a wszystko miałem skręcone jak trzeba + klej. Niedługo potem trafił się TDI i to jest jedyna słuszna droga


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano sobota, 12 października 2013, 20:01 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 19:58 
50% /50% nikt nie weźmie na barki odpowiedzialności


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 20:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Johnny napisał(a):
Ja płaciłem za nowe dolne koło na wał + śruba + frezowanie czopu wału i oczywiście ustawienie rozrządu razem jakieś 300-350zł a wszystko miałem skręcone jak trzeba + klej. Niedługo potem trafił się TDI i to jest jedyna słuszna droga


A ile to jest roboty, co trzeba rozbierać? 350zł jeszcze mogę zainwestować, chyba że to doraźna naprawa, to wtedy wolę zaryzykować i czaić się na TDI.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Trzeba zdemontować rozrząd, odkręcić dolne koło na wale korbowym, mieć specjalny frez który wyrówna czoło wału (przylgnia przenosi moment obrotowy a nie klin) i zfrezować a potem to wszystko poskładać. Jak dla mnie to jest doraźna naprawa.

Lepszą opcją jest zmiana na wał z 1.9tdi (kolega pokor miał coś takiego na sprzedaż) moim zdaniem albo najlepiej od razu cały silnik TDI


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 22:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
wymiana wału wiąże się z wyjęciem silnika
koszt wału do tego panewki uszczelniacze trochę się nazbiera kosztów
może się w 500 zamknie to jedna trzecia pełnego tdi z pompą i kompem
ja na Twoim miejscu zrobił bum frezowanie wału i jak trzeba wymiana koła rozrządu z klinem
nowa śruba na klej do gwintów i nowy pasek i jak kolega wyżej pisze w 300-350 się zamknie
i spokojnie zbierać na tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB