T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 13:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 00:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 24 lutego 2014, 01:33
Posty: 6
model: T4
silnik: AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegów.
Proszę o ocenę stanu frezu na wale. Czy na taki wał można założyć nowe kółko i się nie przejmować ? Może je wkleić ?

Z góry dzięki za odpowiedź.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 01:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Jak dla mnie to czoło wału jak i gniazdo na klin do poważnej obróbki.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 21:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wał do poważnej naprawy , a nawet na złom


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 marca 2014, 19:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Spotkała mnie identyczna sytuacja jak kolegę. Chcę sfrezować czoło wału, czy koś z forum jest może w posiadaniu frezarki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 marca 2014, 22:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
W Bydgoszczy naprawiałem to do passata u Szymerskiego. Naprawa nie była wykonana jak należy i po przejechaniu 1000 km sytuacja się powtórzyła. Wymieniliśmy wał na inny i o temacie nie pamiętamy do dziś. Szymerski końcówkę napawał ale nie poddał obróbce cieplnej, było po prostu za miękkie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 marca 2014, 23:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Najlepiej jakbyś wymienił wał na dobry z 1.9tdi lub rób od razu swapa na 1.9 tdi jak jest okazja. Najlepsze co możesz zrobić ze swoim T4 :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 marca 2014, 00:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Lekki swap już tam zdaje się był skoro siedzi silnik AAZ, fabrycznie raczej ich nie było w Tczwórkach ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 marca 2014, 07:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Nie wiem co planuje autor wątku. Jednak ja chciałbym uruchomić autko (nie wiem co z zaworami i tłokami) sfrezuję czoło wału i poprawię miejsce osadzenie klina. Jeśli po tym autko się uruchomi i będzie ok to skontroluję ciśnienie i będę się zastanawiał nad zmianą wału lub silnika (TDI) W tej chwili nie jestem w stanie sfinansować większej inwestycji w auto.
Pozdrawiam i życzę powodzenia woj_gothic z jego t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 marca 2014, 12:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ja też to przechodziłem, naprawiony (prowizorycznie) wał, uruchomione auto a niecałe 2 miesiące później wyjęty silnik z dawcy i swap na AFN :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 marca 2014, 16:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
u mnie wał wyglądał podobnie, obrobiłem ręcznie pilnikiem i rok przejeździł. Widzę że kolega Artur niedługo na każdą usterkę będzie proponował wymianę na AFN.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękował: Probe041 (piątek, 14 marca 2014, 16:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 marca 2014, 20:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Wał do wymiany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 marca 2014, 23:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
b8tz napisał(a):
u mnie wał wyglądał podobnie, obrobiłem ręcznie pilnikiem i rok przejeździł. Widzę że kolega Artur niedługo na każdą usterkę będzie proponował wymianę na AFN.



Bo to jest dobra propozycja :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 września 2014, 11:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 24 lutego 2014, 01:33
Posty: 6
model: T4
silnik: AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z racji polskiej oszczędności wał zregenerowałem we własnym zakresie ... napawanie, obrobienie dopasowanie miejsca na klin i co najważniejsze odpowiednie dokręcenie kola zębatego i śmiga. Jak długo to się okaże. W międzyczasie trafił mi się golf III którym jeżdżę na co dzień (dość sporo ) i po takiej samej operacji przejechane ok 20k i kółeczko chodzi jak trzeba. Myślę że jeśli wykona się z głową regeneracje czopa wału i porządnie przykręci się śrubę centralną ... (pamiętając o kluczu dynanometrycznym i odpowiednim kącie ) to wszystko będzie w porządku ... do kiedy ? to się okaże . Gdyby nie klucz z Nm to w nigdy w życiu bym tak tej śróby nie dociągnął bo bym myślał że zerwę, a tak .. jak kazali tak dokręciłem i jeżdżę ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB