Witam, niedawno kupiłem vw t4 1996r 2,5tdi 102km. Na początku samochód ciężko palił, wymieniłem świece na żarowe i jest lepiej, jednak niepokoi mnie coś innego, mianowicie strasznie kopci biało szaro niebieskim dymem. Już na samym postoju wyraźnie...
Ostatni post
Panowie co do kopcenia, czy macie suche silniki?? Jeśli nie to miałem ostatnio taki przypadek że był pęknięty wąż od IC do turbiny i też mi strasznie kopcił, ale zalepiłem (jeszcze nie wymieniłem) i jest ok. Z tego co mi też wiadomo przyczyną może...
W związku z tym, że moje 1.9TD umiera mimo nakładów finansowych (wina mechanika który go robił ale nie poczuwa się do winy) szukam informacji czy poza silnikiem + skrzynia, IC, wiązkami, ECU, zegarami itp trzeba zmieniać też zawieszenie jeśli by...
Ostatni post
Jeżeli autko ma służyć pod lawetę to 2.5 TDI + skrzynia 02G.
Jeżeli do jazdy solo to tylko 1,9 TDI, jeżeli jazda w koło komina to i skrzynia z TD-ka + długa piątka powinna wystarczyć.
Mam następujący problem w autku, napędza się chyba normalnie, spokojnie jeszcze z dwójki zerwie przyczepność i do 120km/h idzie gładko.
I klapa, jakby odcięcie paliwa, zatrzymuje się na 120km/h i na rozpędzenie do 130 km/h potrzeba...
Ostatni post
Przy logach o tyle jest dobrze że obok masz żądanie mapy wiec nie ma żadnej pomyłki w odczycie i przeliczeniach
Możesz zrobić loga z odpietą gruchą ale ostrożnie kontrolując cały czas doładowanie na vagu
Witam wszystkich na forum. Mam problem z moim autkiem, a mianowicie wszystko było ok (brak błędów na Vag-u) i wczoraj w czasie jazdy auto poprostu zgasło . Próbowałem uruchomić silnik a tu lipa aż skończył sie akumulator. Trafiłem kolesia który miał...
Ostatni post
Witam znowu. No i się okazało że tak jak kolega Mikoli powiedział szlag trafił przepływomierz . Coś mnie zaraz trafii - to znaczy że mam to g.... wymieniać raz w roku ? w moim aucie jest jeszcze pirburg i jest drogi. Czy naprawde nie da się tego...
Witam, ostatnio wymieniłem 2 tłumiki (środkowy i końcowy) w 2.5 TDi 102 KM Syncro i po tej naprawie na wolnych obrotach bardzo mocno drga mi rura wydechowa (a w zasadzie cały układ od łączenia przed tłumikiem środkowym). Podjechałem do tłumikarza i...
Ostatni post
silnik szczególnie nie drga - tzn. normalnie jak zawsze, jak uda mi się znaleźć jakiś kanał to zrobię fotę
Witam!
Czy moze mi ktos wytlumaczyc jak sie zaslepia egr w t4 2,5 TDI 151km (2002rok) i co to daje?
Bo mam taka sytuacje ze jezeli dodam gazu to mi dymi na czarno obojetnie jak pedal nacisne....
Prosilbym nie rozwijac tematu nie wiadomo jak...
Ostatni post
Witam,ja już mam tę blaszkę,ale zerknąłem na linka co przesłał probe041 i spotkałem się z aukcja ,gdzie sprzedający ma zaślepkę do nowszych silników??? (nie bedzie wywalać błędu) ma ona takie małe otwory.Nasuwa mi sie pytanie ,to po co zaslepiać...
Witam!
Po zrobieniu testu, Vag wykazał błąd nr 527 (czujnik G72 zwarcie do masy). Przemierzyłem czujnik i jego opór zmienia się wraz ze zmianą temperatury zgodnie z wykresem z instrukcji serwisowej. Pomiar kabla od czujnika wykazał w jednym kierunku...
Ostatni post
vag bardzo często wypisuje błąd zwarcia do masy w przypadku czujników co wcale nie musi oznaczac zwarcia tylko że odczyt z tego czujnika jest poza zakresem pojmowania przez komputer, zazwyczaj jest to spowodowane uszkodzeniem danego czujnika lub...
Witam,
Ostatnio pojawił się u mnie następujący objaw - gdy silnik jest na obrotach z przedziału 2300 - 2700 słychać cichy, ale przenikliwy pisk (ok. 2 kHz). Nie jest to odgłos taki jak z turbiny, bo słychać ją delikatnie i nie pokrywa się to. Nie ma...
Koledzy dzisiaj przy wymianie wężyków przelewowych przy wtryskach zauważyłem że jeden z wężów przy pompie, patrząc z góry po prawej stronie, jest bardzo mocno zgięty.
Przewód ten wchodzi na taką wystającą metalowa rurkę, która wchodzi do pompy.
Po...
Ostatni post
I zapewne ta rurka idzie do filtra paliwa czyli jest to zasilenie pompy w paliwo , najlepiej wywal to i od filtra pociągnij nowy wąż .Możesz po drodze w dogodnym miejscu wstawić kawałek przezroczysty co by można kontrolować przepływ ropki
Od pewnego czasu pojawiły się u mnie piski i inne odgłosy ze strony paska wielorolkowego.
Przy ruszaniu z obciążeniem w pierwszej chwili pojawiają się piski, nieraz również na biegu jałowym.
Przeglądając instrukcję serwisową silnika zobaczyłem że...
Ostatni post
na początek zmień tylko pasek i sprawdz co będzie się działo.
Jak ściągniesz pasek to rusz rolkami i zobaczysz czy one coś popiskują, może łożysko alternatora popiskiwać lub klimatyzacji (jeśli ją posiadasz).
Rolki możesz śmiało kupić z firmy INA są...
Koledzy zauważyłem, a raczej najpierw wyczułem delikatny wyciek paliwa. Na pierwszym wtrysku patrząc od prawej strony, zauważyłem mokre ślady ewidentnie paliwa.
Mam pytanie czy jest tam jakiś zestaw uszczelek? Czy może wystarczy coś po dokręcać?...
Ostatni post
Nie polecam tych szmacianych zew. tylko całe z gumy. Te pierwsze u mnie przeciekały na wtryskach
Witam
Kupiłem vw t4 2,5 tdi acv syncro 2001 rok z przebiegiem 130000km.
auto było kupione od pierwszego właściciela - firmy z francji
(do dziś mam oryginalne sprzęgło co potwierdza przebieg)
Po zakupie wymieniłem rozrząd, pompę wody itp....
Ostatni post
skończyło się na wymianie silnika :D
okazało się iż jedna z śrub panewek na wale miała pękniętą główkę,
polecam silniki z volvo...
Witam,
zmieniam rozrząd w vw t4 '98 2.5TDI, i mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego na wale. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki tam jest gwint (prawy czy lewy)? W którą stronę mam kręcić? Śruba jest niesamowicie zapieczona, boję się aby jej...
witam mam problem z t4 2,5 tdi 151km
problem dotyczy turbiny auto raz jedzie normalnie a zachwile ciągnie do 2000 obrotów lub do trzech i niechce iść dalej a na wolnych obrotach idzie, po prostu tak jak by nie miał mocy
Ostatni post
sprawdź sobie na początku łopatki w turbinie. albo ręcznie tzn jakąś łyche albo coś i pod wadzić dźwignię od łopatek i zobaczyć czy się lekko rusza albo vagiem jak wilu8 podpowiedział
Basic Settings grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice...
mam nietypowy problem z moim T4 ACV 102PS. Otóż wymieniłem wszystkie świece na nowe, ustawiłem początek wtrysku, tak że teraz mieści się on w zakresie od 42 do 54 (silnik nagrzany).
Lecz po ustawieniu początku wtrysku silnik 5 sekund po...
Ostatni post
Może któraś świeca wadliwa, albo przewód źle założony/ nie styka.
Też mi tak kopcił chwilkę po zapaleniu na czarno, okazało się że jedna świeca nie grzała, wymieniłem wszystkie i nadal to samo, okazało się, że w dodatku jeden przewód przerwany, jak...
Witam,
Wczoraj w czasie przejażdżki z Wawy do Rybnika padło mi prawdopodobnie turbo, po dodaniu gazu w granicach jego ładowania mogłem wytworzyć dowolnie wielką chmurę, przez 800 km spalił mi około litr oleju. Poza tym chodzi jak zwykle cicho i...
Ostatni post
Rozebrane, turbina z 96r jak silnik, zero luzu, łopatki z zimnej strony trochę kiedyś chyba czymś dostały, totalnie zatarta, egr zatkany przez kogoś kiedyś.
Mam ładną turbinkę z 2001r. Jutro założę i zobaczę jak śmiga.
Najzabawniejsze jest to, że...
witam mam od jakiegoś czasu problem z moją t4,
słychać stukot, zimny silnik głośniej ciepły słabiej ,ale gdy dostanie obciążenia potem ustaje,
odpala super, nie kopci ,ma przyspieszenie, silnik 150 km
pompa vacum odpada może ktoś miał podobny...
Ostatni post
Możliwe kolego ale ja w serwisie płaciłem 10zł za szt plus przesyłka 2x droższa więc chciałem sprzedać z przesyłka pozdrawiam!!
Panowie mam kłopot. W mojej kochanej 88KM T4 z silnikiem 2,5 staneła mi pompa wodna, obcieło ząbki na pasku rozrządu no i się zaczeło a raczej skończyło.
Jestem na etapie poszukiwań drugiego silnika ale...
Ostatni post
mikoli położenie wtrysku sterującego jest bezpośrednio powiązane z pierścieniem czujnika impulsów na wale, EDC będzie głupiał. Czyżby silnik 2.5 TDI z pompą wtryskową był inaczej sterowany jak 1.9 TDI (cuś mi tu nie pasuje).
Pierścień czujnika...
Czy ktoś z was próbował już dopasować inne skrzynie do silnika ACV?? Jeśli tak to jakie i z jakim skutkiem?
Ostatni post
kolego ja nie mam porównania do orginalnej skrzynki z ACV . U mnie od początku siedzi z wersji 151 konnej, podobno ma dłuższe przełożenia niz orginał ze 102, pozdro
Dzisiaj zauważyłem że czasami silnik ma problem z wejściem na obroty. Do 2,5 tyś jest wszystko ok. Redukując z 5 na 4 miał problemy przekroczyć 3 tyś obr. Wyraźnie było czuć chwilowy brak mocy i przytykanie się silnika. Po kilku sekundach wszystko...
Ostatni post
Wielkie dzięki ! Jutro podejdę do sklepu kupię nowe wężyki i opaski oraz filtr paliwa oczywiście :) Z lakiernikiem dogadane mogę sobie dłubać w sobotę bo i tak się za mojego busa od poniedziałku dopiero zabierze.
W moim T4(mam go od nowości) po remoncie silnika dzieją się cuda....(głowica pękła w 4miejscach dzień po wymianie rozrządu) Przed remontem palił 7,2l teraz mimo, że przejechał już ponad 10000km pali 10l lekko, do ok 2500-2700 obrotów nie ma...
Ostatni post
Dokładnie jak pisze pokor, też miałem kłopoty - gasł podczas jazdy dlatego o tym napisałem. Idzie tam jeden przewód który nie łączył.
Witam
Posiadam T4 2,5 tdi rok 97, do tej pory auto było bez zarzutu. Mam przejechane 550 tyś.km. Problem był w spalaniu oleju, 2l na 1000km. Wymieniłem więc pierścienie na tłokach oraz uszczelniacze na zaworach i turbinę (po regeneracji). Po...
Ostatni post
Witaj a zamień przewody podciśnienia erg i turbo może tu będzie błąd
Witam jako nowy na forum witam serdecznie ,mam na imię Rafał jestem z okolic Nowej Soli i pytanie jak w temacie, czyli 3 rolki pompa paski czy coś jeszcze ?
czy taki będzie OK
Ostatni post
Wiem, że może to dziwne ale po moich przejściach z autem zakładałbym tylko ori rozrząd
Po 1 masz pewność, że nie jest to żadna podróba
Po 2 wg VW wytrzymuje 120kkm a nie marne 60kkm dla zamienników. Więc może jest drożej w zakupie ale na dłuższą...
Witam. Niedawno kupilem t4 i mam z nim problem. Mianowicie chodzi mi kolo pasowe od wału korbowego, przez to drga mi cale auto i co najgorsze grozi zerwaniem paska, kolo wymienilem ale nadal wali na boki. Tak więc chyba będę musiał wymieniać wał. Co...
Mam poważny problem w moim ACV. Autko odpaliłem normalnie od strzała, przejechałem się z 2km, zgasiłem, po chwili chcę odpalić a dioda od świec tylko troszeczkę się świeci cały czas i nie gaśnie. Silnik kręci szybko ale nie odpala, nawet nie...
Ostatni post
Wielkie dzięki za pomoc, okazało się, że po otworzeniu przekaźnika był oderwany lut i jedna nóżka była luźna. Po przylutowaniu działa jak nowe.
witam mam problem z t4, ma problemy z otpalaniem nma zimnym silniku i nieraz na ciepłym nowe świece,filtry,rozrusznik, a i na vagu nic nie pokazuje żadnego błędu jak sprawdzić kąt wtrysku i jaką powinien mieć norme,a i może jak odciąć imobilajzer
Ostatni post
jak jutro będę w domu to sprawdzę w dowodzie i napiszę odrazu kod silnika.
mam jeszcze leona i tam się sprawdza kąt wtrysku VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 i wartość powinna
być od 049 do 051 w tych normach jak się...
Posiadam nastepujacy problem z moim prawie doskonalym T4 2.5 tdi 102KM ACV:
Podczas jazdy po dodaniu gazu do oporu od okolo 2tys obrotow silnik idzie jak szalony, ale nieraz zdarza sie cos takiego ze obroty idą w gore az do okolo 3,5 tys...
Ostatni post
Złącze masz w desce rozdzielczej na lewo od radia taka duża prostokątna zaślepka z nadrukowanym rysunkiem którą podważasz od dołu
mam problem z T4 2.5 TDI podczas pracy silnika świeci lampka (spirala) , podczas jazdy auto rozpędza się do 60 km/h i w tym momencie następuje uderzenie w silniku, obroty spadają , prędkość również (do 40km/h).Przy zapalaniu potężne kłęby...
Ostatni post
Objawy wskazują na przestawiony rozrząd (80% pewności), nie zalecam użytkowania auta w takim stanie, może być tylko gorzej, polecam dobrą diagnozę komputerową.
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników