Volkswagen T4, znany również jako Transporter T4, to jeden z kultowych modeli pojazdów dostawczych produkowanych przez Volkswagen Commercial Vehicles. Oto kilka kluczowych informacji o jego historii:
Geneza i premiera:
Produkcję modelu T4 rozpoczęto na początku lat 90. XX wieku, a premiera miała miejsce w 1990 roku.
T4 był następcą legendarnego T3 (często określanego jako Vanagon lub Kombi) i miał za zadanie wprowadzić szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz podnieść poziom komfortu jazdy.
Innowacje i konstrukcja:
Volkswagen T4 wyróżniał się bardziej nowoczesnym designem i budową niż jego poprzednik.
Zastosowano w nim m.in. bardziej ergonomiczne rozwiązania w kabinie oraz ulepszone systemy bezpieczeństwa.
Nowoczesna, przestronna konstrukcja wnętrza oraz zwiększona funkcjonalność sprawiły, że T4 szybko zyskał popularność zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, często wykorzystywanych do celów rekreacyjnych.
Wersje i przeznaczenie:
T4 występował w różnych wersjach, dostosowanych do potrzeb rynku.
Dostępne były warianty typu van, kombi oraz wersje pasażerskie, takie jak Caravelle czy Multivan.
Wielofunkcyjność modelu przyczyniła się do jego sukcesu na arenie międzynarodowej, zarówno jako pojazdu użytkowego, jak i rekreacyjnego.
Produkcja i miejsce powstawania:
Produkcja T4 odbywała się głównie w Niemczech, a model był eksportowany na cały świat.
Jego niezawodność, trwałość i stosunkowo niskie koszty utrzymania sprawiły, że znalazł swoje miejsce w sercach wielu użytkowników.
Dziedzictwo i sukcesja:
Po ponad dekadzie produkcji, w 2003 roku model T4 został zastąpiony przez nowszy Volkswagen T5, który kontynuował tradycję innowacyjności i wszechstronności.
Jednak do dziś T4 cieszy się uznaniem jako pojazd o solidnej konstrukcji, a jego kultowy status sprawia, że kolekcjonerzy i entuzjaści motoryzacji nie szczędzą starań, aby utrzymać go w doskonałym stanie.
Podsumowując, Volkswagen T4 to pojazd, który nie tylko wprowadził nowoczesne rozwiązania techniczne i komfortowe, ale także znacząco wpłynął na segment samochodów dostawczych.
Jego historia to opowieść o ewolucji motoryzacji, która łączy tradycję z nowoczesnością, pozostawiając trwały ślad w świecie motoryzacji.
Troche historii o modelu T4
Fakty, dane techniczne, historia produkcji – wiedza o naszym busie.
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
- maja
- Administrator
- Kierowca T4
- Posty: 2340
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 9:52
- 15
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Wróć do „Pomoc i historia modelu T4”
Przejdź do
- Regulamin , Informacje , pomoc bez logowania T4-forum.pl
- ↳ Dostęp do forum
- ↳ Pomoc i historia modelu T4
- ↳ Powitanie dla nowo zarejestrowanych
- Naprawiamy nasze T4
- ↳ Diesel
- ↳ 1.9 ABL , 1X
- ↳ 2.4 AAB , AJA
- ↳ 2.5 AJT , AAY , ACV , AUF , AXL , AYC , AHY , AXG
- ↳ Tematy bez wersji silnika
- ↳ Benzyna
- ↳ 2.0 AAC
- ↳ 2.5 AAF , ACU , AET , AVT , APL
- ↳ 2.8 AES , AMV
- ↳ Tematy bez wersji silnika
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ Elektryka
- ↳ Koła, układ kierowniczy, hamulce i zawieszenie.
- ↳ Układ przeniesienia napędu
- ↳ Skrzynia biegów
- ↳ Sprzęgło
- ↳ Przeguby i półosie
- ↳ Syncro
- ↳ Eksploatacja i obsługa
- ↳ Vag
- ↳ Faq
- Blacharstwo i lakiernictwo oraz konserwacja blach
- ↳ Blacharka
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łodzkie
- ↳ Małopolska
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Zachodnio-pomorskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolska
- ↳ Lakiernictwo
- ↳ Konserwujemy auto
- Busowy mix
- ↳ Kupujemy T4
- ↳ Mój Bus
- ↳ Multimedia w aucie
- ↳ T4 camper
- ↳ T4 dobry czy zły samochód?
- ↳ Tuning
- ↳ Sznurki
- ↳ Akcesoria
- ↳ Kursy, szkolenia i uprawnienia
- ↳ T4 w firmie
- Sami swoi
- ↳ Hyde park
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ zloty
- ↳ spoty
- ↳ gr.Białystok
- ↳ gr. Bydgoszcz i okolice
- ↳ gr.Dolnośląska
- ↳ gr. Katowice i okolice
- ↳ grupa Kraków
- ↳ gr. Lubuska - Zielona Góra i okolice
- ↳ gr. Mazury
- ↳ gr. Rzeszów i okolice
- ↳ gr. Trójmiasto
- ↳ gr. Warszawa i okolice
- ↳ gr. Zachodnio-pomorska
- ↳ cały kraj
- ↳ Inne imprezy
- Giełda T4-forum.pl
- ↳ Sprzedam