T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 01:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 listopada 2023, 12:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 307
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
Ja w swoim szerszeniu zamontowałem instalację świateł na dwóch przekaźnikach ( takich głównych teczwórkowych z grubymi wyprowadzeniami) sterowanie z lewej lampy, nowe kostki, nowe klosze, przewody pomiędzy aku a lampami wzięte od solarów. Przekaźniki mają nóżki polutowane na stałe, zabezpieczenie bezpiecznikami 2x 10 amper, a po stronie starej wiązki zostały ori bezpieczniki. Do tego na początku miałem żarówki 120%, ale wytrzymywały zbyt krótko. Na takim zestawie jadący z naprzeciwka często migali mi, że jadę na długich, aż pojechałem na stację wyregulować lampy. Okazało się jednak, że jest wszystko ok, po prostu same klosze były tak jasne, że myliło to ludzi. Teraz mam zwykłe żarówki i inni kierowcy już tak nie panikują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2023, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 14
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem wg opisu z 1 postu. Zasilanie obydwu przekazników prosto z aku.
Na światłach mijania 13,1 V na drogowych 13 V
Nawet teraz jest mniej, bo dołożyłem po bezpieczniku przed przekaznikiem (jeden bezpiecznik na jeden przekaźnik) i światła mijania 13 V, drogowe 12,9 V


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 08:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 307
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
U mnie jest jakoś 13,5V, ale nie jestem pewien, bo dawno temu robiłem tą przeróbkę. Do tego mam aku 95Ah i alternator 140A chyba z Golfa5.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 08:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
W pierwszym poście Sterciu pisał że ominął tylko manetkę. Narysuj prowizorycznie schemat jak podłączyłeś, to wtedy będę wiedział jak pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 14
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Od aku idą 2 nowe kable plusowe do dwóch przekazników - styk 30
W polowie dlugości te kable przeciąłem i wstawiłem po bezpieczniku 10A.
Mase przykręciłem do belki konsoli i podpiąłem pod styk 86.
Kabel żółty odciąłem przy manetce i koniec tego który idzie do manetki pod styk 85, drugi koniec który idzie do skrzynki centralnej pod styk 87.
Analogicznie identycznie zrobiłem z kablem białym na drugi przekaznik.
Przekaźniki 40A


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 listopada 2023, 11:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
1.Sprawdź jakie napięcie jest na aku .
2.Sprawdź napięcie między +aku a belką konsoli.
3. Sprawdź następnie na twoich nowych bezpiecznikach, przekaźnikach i na lampie ale podłączonej. Wszystkie te pomiary rób z minusem raz na aku, a raz na belce konsoli. Sprawdź jeszcze napięcie na alternatorze. Wtedy powinno być już jasne gdzie ucieka napięcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 grudnia 2023, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 14
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Napięcie na aku na odpalonym silniku jest 14,5V.
Po podpięciu czarnej sondy miernika do masy żarówki, a czerwonej pod plusową kleme aku = 14V
Po podpięciu czerwonej sondy do żółtego przewodu przy żarówce, a czarną do klemy minusowej aku = 13,5V
Ewidentnie problem jest z zasilaniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 grudnia 2023, 15:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Czemu nie mierzysz jak pisałem. Jak byś zmierzył jak pisałem było by wiadomo co jest źle. Twoje pomiary pokazują tylko że gdzieś jest problem, ale nie wiadomo gdzie. Nie do końca, Na przewodzie masowym tracisz 0,5V a na plusowym 1V . Dziwne u Ciebie jest to że każde nowe połączenie to duża strata napięcia. Nie masz czystych połączeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2023, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 14
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Uwierz mi, że wszystko jest przeczyszczone papierem sciernym (nawet jak było czyste to i tak przetarłem)
Dodatkowo kabel wsuwki źeńskiej przekaźnika zostały przylutowane.
Mały błąd wprowadziłem bo kable od aku do przekaźników nie 4mm2 tylko 2,5mm2
Pomiary zrobię, jak radziłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB