T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 14:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Mam dziwny problem z ABSem. Po zmianie tylnych kół na takie o nieco mniejszej średnicy niż z przodu (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) zapaliła się na stałe kontrolka ABS. Po przejechaniu kilku kilometrów zgasła i ABS normalnie działał.
Teraz kiedy zmieniłem koła też z przodu kontrolka ABS znów się zapaliła, więc chciałem podłączyć kompa żeby zobaczyć co jest grane, a tu jakieś jaja: lampka ABSu albo się pali albo nie pali, albo przygasa, żarzy się słabiej lub mocniej a przy tym z pod maski (chyba z pompy ABS) dochodzą dziwne dźwięki, takie jakby trrrr trrr albo pojedyncze stuknięcia. Przy tym przy próbie połączenia z ABS wypluwa komunikat "Not response from controller" i co mine najbardziej dziwi tak samo nie chce się połączyć z innymi, nie łączy się z niczym.
O co może mu chodzić?


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 14:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakie to koła założyłeś?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 14:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Z przodu były letnie 225/60R16 a z tyłu zimowe dałem 195/70R15 a potem zmieniłem przód na zimowe 205/65R15


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 14:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pompa mogła zwariować, bo różne prędkości kół. Brak łączności przez obd to zupełnie inny problem. Co innego gdyby tylko z abs się nie łączył. Napraw diagnozę i dalej można myśleć. Masz immo?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 14:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Mam immo. Ale nie wiem czy nie jest tam coś pokombinowane bo zawsze były tam jakieś błędy, np signal too low intermittent


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 15:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wypnij wtyczkę od sterownika (komputera) ABS i sprawdź czy dochodzi normalne zasilanie. Takie jak na akumulatorze, może być ciut mniejsze o 0,5V to nic nie szkodzi. Jeżeli są zaśniedziałe piny to trzeba je przeczyścić. Tu masz linka jak to wszystko wygląda. http://t4-wiki.de/wiki/Antiblockiersystem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 15:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Jest to typowa usterka przy rzeźbie kół.
Komputer dostaje sygnał z przedniej osi, że jedziesz 100 a z tylnej, że 90km/h --> jest to po za zakresem tolerancji w komputerze i pokazuje błąd.
Jak zamontujesz prawidłowe koła o problem zniknie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 18:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Co do rzeźby kół to teraz różnią się o 1% a to chyba komputer powinien ogarnąć.
Wtyczka od ABS przeczyszczona, co zaskutkowało tym, że kontrolka ABS nie zapala się nawet kontrolnie przy włączeniu zapłonu. ABS podczas hamowania normalnie działa.
W gnieździe diagnostycznym jest normalne +12V na pinie 16 i masy na pinach 4,5 a na pinie 7 jest +10,5V, czyli chyba prawidłowo.
Spróbowałem nawet odłączyć wtyczkę od ABS i zobaczyć czy z czymś się połączy i nic dalej nie łączy.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to przeczyścić wszystkie złącza na kabelkach co idą do tego gniazda diagnostycznego, ale czy jest sens jeśli dochodzi tam normalne zasilanie i są masy?


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 18:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Spróbuj innym interfejsem, w ogóle łączył się kiedyś z autem ten kabelek? Może masz problem ze sterownikami itd?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 18:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Próbowałem innym interfejsem i też się nie łączy. A mój kabelek łączył się wiele razy z autem tym i innymi, i z innymi dalej się łączy :)


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 00:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dziwne to co piszesz, pin 6 i 7 to wyjście na przedni lewy czujnik. Nie wiem jak to sprawdzałeś. Te 10,5V to za mało na wysterowanie komputera, ale powinno być na 15, 17, 18 pinie. Dlatego miałeś błąd (signal too low intermittent ). Sprawdź jeszcze ciągłość przewodu z pinu 11 do TV14 ( kolor przewodu szaro-biały). Jest to przewód odpowiedzialny za połączenie ze złączem OBDII.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 10:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Pisałem o pniach w gnieździe diagnostycznym ;-)


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 12:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W pierwszym moim poście podałem Ci linka które złącze trzeba przeczyścić. Niżej masz zdjęcia, może coś odczytasz.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 11:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Jakdotąd udało mi się przywrócić połączenie z innymi sterownikami. A ABS dalej zachowuje się dziwnie nawet po przeczyszczeniu wtyczki i gniazda w sterowniku. Niby jest ok, ale jak jest podłączony komp do gniazda OBD to ABS cały czas coś tam sobie stuka (jakby w samym sterowniku było zwarcie z linią k?). Także na razie usunąłem usterką poprzez całkowite odpięcie wtyczki od ABSu :D


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 14:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź jeszcze raz czy dochodzi napięcie do sterownika ABS. Powinien być minus na pinach 16 i 19, oraz plus na pinach 15, 17, 18. Jeżeli będzie tam napięcie w granicach 12V. To niestety masz uszkodzony sterownik ABS. Niedawno też wymieniałem na drugi używany ale sprawny. Tanio nie było. Możesz też oddać do regeneracji, są firmy które naprawiają te sterowniki. Nie wiem czemu od T4 niechętnie chcą brać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB