T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 04:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 kwietnia 2013, 22:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
marh,.. jak Ci się sprawuje YUASA? Bo własnie dziś nabyłem...


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 00:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Osobiście proponuje kupić akumulator w kształcie prostopadłościanu nowy z gwarancją.
ludzie co wy porównujecie,jeden ma webasto i dojeżdża autem 2 km do roboty ,drugi jeździ zarobkowo wożąc codziennie paczki ,trzeci używa auta latem na wypady wakacyjne,inny znowu ma dwadzieścia cztery głośniki w aucie i tubę jak przepust melioracyjny i jest melomanem.I o co tutaj chodzi ????? kto powie prawdę o baterii ??????


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...



Za ten wpis autor motoria podziękował: niebieski-n2 (niedziela, 14 kwietnia 2013, 09:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 10:24 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Albo sprawdzić jaki według katalogu ma być zamontowany , potem możesz w przybliżeniu policzyć jaki pobór prądu ma samochód (odbiorniki itd) i będzie wiadomo czy taki według katalogu czy trzeba coś mocniejszego , tylko trzeba jeszcze sprawdzić czy jak się zamontuje jakiś potężny akumulator czy alternator da radę go doładować żeby potem się alternator nie posypał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2013, 20:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja skusiłem się na te YUASE. Kręci jak nowy :) Ale na nowym aku okazało się, że rozrusznik nie kręci tak szybko jak powinien. Wyjąłem go i zawiozłem do elektryka. Choć 2 lata temu był regenerowany to jednak nie całkiem skutecznie. Obecny elektryk stwierdził, ze wszystko w nim było ok. ale coś tam za ciasno spasowane. Teraz już kręci ok.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 maja 2013, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 00:22
Posty: 25
model: VW T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Ja osobiście polecam BOSCH Silver (nie rozbieralny) - mam 4 rok i nie wywinął mi ani razu numeru. Coś ok 300zł dałem.

A autem jeżdżę często na krótkich odcinkach.


_________________
www.Studio-FOTO.net


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 18:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 lipca 2013, 13:32
Posty: 7
model: multivan imprezowóz
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam moja teczka 93r 2.4Dmultivan padl mi aku gigawat 95ah. bylem z nim w serwisie aku moll'a sprawdzili powiedzieli ze end. niewiem dokladnie ile ma lat ale na pewno ponad 3 bo gwary nie ma. powiem tak jak popchne to autko pali. jade nim 13km przez stolice autko godzine stoi wylaczone i potem odpala z kluczyka. ale postoi przez noc i rano ani raz nie zakreci. pytanie jaki polecacie kupici jaki bedzie dobry do mojego autka,mam go od lipca wiec nie dlugo. a w serwisie mowili mi ze w t4widzieli tez mniejsze typu 75ah. od razu mowie ze niewiem jaki mam altek, sa podono rozne w t4 : 70, 90,i 120 ah. pytanko jak to sprawdzicczy jest gdzies napisane czy cos? pomozcie plisssss. zima idzie :p


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 19:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Byly aku 74Ah fabrycznie w t4. Na alternatorze jezeli jest naklejka jeszcze fabryczna to powinno byc zaznaczone jaki to jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 20:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Każdy alternator od T4 będzie bez kłopotów ładował nawet największy akumulator który zmieści się na swoim miejscu. Może być 74 Ah, może być i 100 Ah /o ile wymiary geometryczne będą pasować/. Już to kiedyś na forum pisałem i powtarzam: Alternator doładowuje akumulator po każdym rozruchu czy postoju z użyciem prądu, a potem akumulator pozostaje pełny, a alternator pracuje na potrzeby włączonych odbiorników. Ładowanie - czas i prąd - nie zależą od akumulatora, zależą od tego, ile prądu z akumulatora pobrałeś przed uruchomieniem auta. Jak nie używałeś prądu na postoju i rozruch był łatwy, to po kilku kilometrach jazdy akumulator jest naładowany na full i alternator pracuje tylko na bieżące odbiorniki. Jak rozpocząłeś jazdę z akumulatorem mocno rozładowanym, to uzupełnianie ubytku będzie trwało dłużej, nie kilka, a kilkadziesiąt kilometrów. Układ akumulator/alternator/odbiorniki można porównać do beczki z wodą i dwóch kranów - dolotowy, na uzupełnianie ubytków i kran do spuszczania wody z beczki. Na rozruch pobierasz wodę z beczki, po rozruchu z kranu dolotowego woda ciurka do beczki. Ale tylko do czasu, aż beczka się napełni na full - potem kranik sam się zamyka. I czy beczka wielka, czy malutka, to ilość wody do jej napełnienia na full zależy nie od wielkości beczki, tylko od tego, ile z tej beczki wody uprzednio pobrałeś - na rozruch, na webasto, na światła i radio na postoju itp. Oczywiście, im większa beczka, tym więcej możesz z niej pobrać wody i tym dłużej będzie się napełniać, ale ten czas napełniania nie zależy jak duża beczka, tyko ile tej wody pobrałeś. A jak największa nawet beczka się napełni, to kranik z wodą się zamyka /czyli alternator przestaje dawać prąd do akumulatora, a pracuje tylko na bieżące odbiorniki/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 20:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Znaczy sie ze 2 szt 92 Ah nie zrobia na altku napewno zadnego wrazenia ?
Mam nadzieje ze wiesz co piszesz,jak mi teczka pojdzie z dymem bede wiedzial kogo winic <38>
Z jednym takim aku 5 rok napewno sobie altek daje rade i nic nie wskazuje na to zeby akumulator mial jakies objawy niedomagania
Nie mam pojecia jaki altek u mnie siedzi bo nalepki na nim nie ma a z odkodowaniem wlepki jakos mi schodzi


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2013, 02:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 lipca 2013, 13:32
Posty: 7
model: multivan imprezowóz
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
srokkka spoko porownanie dales ale jak np altek 70ah moze w pelnic naladowac aku np 100ah? to sie chyba mija z celem jak zdrowo mysle? po drugie co wplynelo na to ze moj aku wgl nie daje sie podlaczyc nawet do nie podlaczonego jeszcze do pradu prostownika? ? iskrzy i smrodzi dymek jak zaczepiam 2 klamre od prosto.. a pytanko czy moge np na jeden dzien wsadzic aku z mojego poldka do t4 :p czy pojedzie na tym bez skutkow ubocznych dla aku czy auta? aku centra plus 47 ah. z marca tego roku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2013, 11:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jeśli do auta włożysz za mały akumulator, to rozrusznik bedzie kręcił niemrawo albo wcale. A to akumulatorowi na zdrowie nie wyjdzie. A co do ładowania akumulatora przez alternator, to mylisz Ah z A. Alternator daje określony maksymalnie prąd /tu 70 lub 120 A/ i tym prądem ładuje akumulator. Jeśli akumulator duży /i rozładowany/, to proces ładowania trwa dłużej niż przy akumulatorze o małej pojemności. Ale to tylko różnica w czasie ładowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2013, 19:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 lipca 2013, 13:32
Posty: 7
model: multivan imprezowóz
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
panowie pojechalem do sklepu by kupic nowy aku jak pisalem wczesniej. wybralem Yuase 90ah (333zł) montuje pod sklepem i sprawdzam czy zakreci. cyk dupa . kontrolki przygasły a on ani rusz ... wiec wina jest gdzie indziej . stawiam na rozrusznik- to on pewnie rozwalił moj obecny akumulator ktory co sie okazalo po wsadzeniu spowrotem na miejsce po 25min stania zakrecil i odpaliło <szok> (co na nowym nie chciał) goscie ze sklepu mowia ze gdzies cos chla za duzo pradu i nie idzie na rozruch. w nowym aku po probie zakrecenia bylo juz 11.6 V a jak wiadomo na poczatku bylo 12,4 V cos takiego... pomocy nie wiem co czynic i gdzie dalej winy szukac. a najblizszy elektryk bierze 250zł za mniejsze rzeczy i 450zł za grubsze :x ... pls help :D przypomne auto t4 93r multivan 2.4D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2013, 19:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to nie jest temat do diagnozowania usterek elektrycznych
na forum problem ciężkiego kręcenia, przygasania kontrolek itp podczas rozruchu jest szeroko opisany
poszukaj


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 01:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
marh napisał(a):
Każdy wcześniej czy później przed dylematem stanąć musi. W samochodzie była Centa Futura Plus 95Ah, jak na silnik 2.4D akumulator za duży.

Więc jaki ma być? U mnie na wlepce koło bezpieczników sprawdziłem kody i na jednym kodzie wyszło:J1G Akumulator 450 A (92 Ah)
Czeka mnie kupno nowego przed zimą.Czytałem,że 74Ah wystarczy. Bądż mądry i pisz wiersze...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 12:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
U mnie na przykład na wlepce są wpisane dwa aku , nie wiem po co ale tak jest , jeden 74Ah , drugi 92Ah. Mam wlozony 74Ah i jak do tej pory zadnych problemów z nim nie ma. W zeszlym roku nowy kupowalem , wsumie w tym roku na poczatku stycznia tak dokladniej, przed zmianą tez siedział 74Ah.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 12:45 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Tylko że ACV a AAB potrzebują różnych akumulatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 12:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
W sklepie z akumulatorami do t4 2,4D czy 2,5TDI w/g ich katalogów powinien byc jeden aku , tylko 92Ah. Ja wręcz musialem się na silę uprzec ze chce 74Ah bo mi wcisnąc chcieli 92Ah bo 74Ah to zdecydowanie za mały w/g nich byl. W/g ich katalogów 74Ah to tylko do 1.9D lub 1.9TD , do większych to juz 92Ah. Tak wygląda to od strony producentów aku i ich katalogow. Mam gdzies katalog akumulatorow bosch`a to sprawdze w nim jaki Bosch znów zaleca do jakich silników w t4 jakiej pojemnosci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 13:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Kiedyś kupiłem kuzynowi do ABL i właśnie katalogowo zaproponowali 74Ah. Różnica jest też też w cenie. Ale skoro wam kręci 74Ah parę lat to może się skuszę. Dodam,że nie mam żadnych zbędnych odbiorników elektrycznych, termometrów,grzałek,wiatraczków,świecących choinek,lampek,radia ze wzmacniaczem. Typowy golas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 13:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
74Ah to jak dobra kompresja, sprawne świece i brak kłopotów z odpalaniem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 15:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
W akumulatorze rozruchowym ważniejsze jest jak największy prąd rozładowania. Więc pojemność 74 Ah może być całkowicie wystarczająca, jeśli nominalny prąd rozładowania duży, a w innym akumulatorze i 90 Ah może być mało, jeśli możliwy do uzyskania prąd rozładowania niewielki. I warto pamiętać, że jeden zimny rozruch sprawnego diesla "pożera" zaledwie 3-4 Ah. Reszta pojemności to rezerwa na starzenie się akumulatora, na kilka kolejnych rozruchów, na włączone inne odbiorniki. W sumie na pewno lepszy 74 Ah dobrej firmy i o dużym prądzie rozładowania, niż marny 90 Ah. Ale oczywiście najlepiej nawet i 100 Ah, aby dobrej firmy o dużym prądzie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB