T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 stycznia 2011, 19:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
według tabeli w pliku pdf mamy takie silniki:
AAF 2.5 (2461) 5 81 kW / 110 KM przy 4500 obr/min 190Nm przy 2200 obr/min 09.1990 - 12.1993 ~58.490 sztuk
ACU 2.5 (2461) 5 110 KM przy 4500 obr/min 195Nm przy 2200 obr/min 08.1993 - 10.1996 ~47.740 sztuk
AET 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 08.1993 - 06.2003 ~38.660 sztuk
AVT 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 12.1999 - 06.2003 ~24.930 sztuk
APL 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 05.1999 - 12.1999 ~2.930 sztuk

ACU i AAF to widać na pierwszy rzut oka, a reszta?
Czemu pytam, a mianowicie w moim T4 uszczerbił się pierwszy tłok i tak sobie latał i latał, ze zorał gładź cylindra i trochę po uszkadzał powierzchnię głowicy, głowica przeżyła wystarczy splamować, zawory nie są po uszkadzane i prawdopodobnie szczelność jest. Zanim zacznę się bawić w plamowanie, sprawdzanie szczelności itd, chciałbym się dowiedzieć czy doły tych silników się czymś różnią, czyli pokrótce:
Czy doły od silników AET AVT i APL są takie same?
Czym te ogólnie motory się różnią?



Za ten wpis autor Piter podziękował: Applaus (piątek, 22 marca 2019, 09:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mogę się mylić ale w silnikach tych różnica jest w sterownikach wtrysku
swoją drogą to przekalkuluj czy sie opłaca taki remont robić czy nie lepiej kupić drugi silnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
to zależy, bo jeżeli niczym się nie różnią to lepiej kupić dół i założyć głowice od mojego- najtańsza opcja, a jeżeli cały to jest koszt około 2500 PLN i z reszta AET nie ma go prawie, tylko te wszystkie inne, a remont kompletny całkowicie się nie opłaca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 12:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Ponoć blok wraz z głowicą pasują z audi 2.3, a kolektory i resztę osprzętu montuje się z T4 i śmiga. Ale to tylko zasłyszane - nie testowałem takiego rozwiązania.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 stycznia 2011, 19:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
Problem tkwi, ze mam instalacje gazową zestrojona z silnikiem AET i podobno przy innych silnikach, trzeba zmieniać kompa, bo ten ma inna mapę i to są idące dalej koszta, dlatego sadze, ze doły powyższych silników się nie różnią, tylko głowica i wtryski są inne, jeżeli nie mam racji, niech ktoś mnie zrąbie... Bo chciałbym być pewny :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 13:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ktoś Tobie bajek naopowiadał z mapą lpg pod konkretny silnik
strojenie sekwencji robi się zawsze po montażu podczas testów na drodze (wtedy powstaje mapa pb i lpg) po wcześniejszej autokalibracji sterownika na wolnych obrotach
Twój komp lpg mozesz założyć nawet do sejczento wystroić i bedzie gitara


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
może masz racje, aż tak się nie znam, tylko facet w gazowni mi tak powiedział, a niby to specjalista :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 stycznia 2011, 22:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
a który z nich jest najmniej awaryjny i ma najlepsze osiągi ? bo ja w przyszłości też chce wstawić 2,5 zamiast 2,0

podejrzewam że AET skoro wyprodukowali go najwięcej i jest najmniej dostępny z tego co kolega napisał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2011, 10:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:33
Posty: 15
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam.odnawiam pytanie bo mam maly problem.w moim t4 mam silnik AAF w ktorym wywalilo zimering na wale od strony skrzyni wyciekl olej i zatarlem go na panewkach.dlatego pytam o róznice mam okazje kupic za 1200 niby ten sam silnik ale ACU.jakby ktos wiedzial czym sie roznia albo czy moge go bez problemu wsadzic to prosze o podpowiedz.dzieki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2011, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Silniki różnią się osprzętem i sterowaniem, słupek silnika taki sam, więc kupuj i przekładaj osprzęt że swojego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2011, 19:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:33
Posty: 15
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
kupilem.wyglada niby tak samo.okaże sie za pare dni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2011, 13:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
Bez obaw jeżeli masz wsio od zatartego to sobie poradzisz, bez najmniejszych problemów :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 września 2011, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:33
Posty: 15
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
no i po robocie caly slupek jest identyczny.dzieki za podpowiedz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 września 2011, 19:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
musiel1 napisał(a):
no i po robocie caly slupek jest identyczny.dzieki za podpowiedz.

Więc jeszcze kliknij pomógł


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: musiel1 (czwartek, 29 września 2011, 19:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2012, 11:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mała aktualizacja, do silnika AAF każde inne oznaczenie podejdzie ale już do ACU nie podejdzie blok z AAF ze względu na brak czujników spalania stukowego, a do AET AFT APL nie podejdą bloki od AAF i ACU ze względu iż nie mają miejsca na czujnik położenia wału korbowego i sam wał korbowy nie ma bieżni do czujnika


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 19:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 grudnia 2012, 22:29
Posty: 4
Lokalizacja: elbląg
model: 4x t4
silnik: 1.9/2.4/2.5/2.5 ben

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam

Na początek chciałbym się przywitać i odgrzać kotleta

mam t4 caravelle 1995 2.5 benzyna z zajechanym silnikiem. z oznaczenie silnika wychodzi ze siedzi tam ACU.
Muszę kupic silnik ale jest problem, bo albo silniki maja inne oznaczenie albo sprzedający wie tylko ze to 2.5 benzyna...
Z postu kolegi "chemik211" wynika ze do mojego t4 podejdzie tylko silnik ACU inny nie wchodzi w grę. Możecie potwierdzić moja teorie,

a jesli tak to czy oznaczenie silnika wybite jest na bloku w okolicy 3 cylindra?

pozdrawiam Marcin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 19:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ja moge tylko potwierdzic to co Chemik211 o bloku do AAF napisal bo na moim zesmy sie doktoryzowali
W bloku do AAF nie ma miejsca na czujnik spalania stukowego i czujnik polozenia walu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 21:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 grudnia 2012, 22:29
Posty: 4
Lokalizacja: elbląg
model: 4x t4
silnik: 1.9/2.4/2.5/2.5 ben

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
koledzy pytanie z drugiej strony czy silnik ACU ma czujnik położenia wału? czy tylko (2?) czujniki spalania stukowego ?
bo jesli silnik AET AVT mają czujnik położenia wału ok ale on nie jest potrzebny do ACU to czy AET AVT mają miejsca do czujników spalania stukowego ?
samochód stoi :( a silnik ACU cieżko dorwać moze ktoś ma namiar?

pozdrawiam Marcin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Wedlug etki AET,AVT,APL i ACU ma po dwa czujniki spalania stukowego i sa one rozne od siebie jeden 300mm drugi 340mm
Ostatni silnik bez czujnika to moj AAF


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 grudnia 2012, 22:29
Posty: 4
Lokalizacja: elbląg
model: 4x t4
silnik: 1.9/2.4/2.5/2.5 ben

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzięki "kurol" za odp.
czyli goły słupek silnika AET AVT powinien podejść do ACU ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB