T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 18 stycznia 2025, 03:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2024, 22:57 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12421
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 332 razy
Pomógł: 1053 razy
Zadowolony?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2024, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 67
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ustawiłem ale jeszcze nie jeżdzę, silnik wydaje mi się, że dobrze pracuje. Jak wymienię nieszczęsny sterownik wentylatora J350 środkowego wentylatora to w praniu się wszystko okaże podczas jazdy. Wczoraj mnie jeszcze zdenerwowało to ,że składając wszystko po remonciku kupiłem nowe uszczelki gdzie się dało i zauważyłem że się vacu-pompa poci olejem (a tam też poszła nowa uszczelka)
Dzięki chłopaki za pomoc w ogarnięciu tylu tematów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2024, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 67
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wczoraj pierwszy raz odpalałem go zimnego i kilka obrotów musiał zrobić, pózniej już na strzał. Jezdzi ok, jak stoję na światłach to na wolnych nie pracuje idealnie, trochę jakby kulał, dymienia brak, bąbli powietrza od filtra brak. Na razie tak będę śmigał, czas na inne rzeczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 stycznia 2025, 14:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 67
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zacznę od życzeń aby ten rok był bezawaryjny :-)

Po małej przerwie świątecznej i noworocznej i po wcześniejszym doregulowaniu kąta na 55-65 zauważyłem - po nocy trzeba trochę pokręcić, nie pracuje równo, idzie jak burza i nie kopci, po pierwszym odpaleni pali od strzała. Dawkę mam około 4,4.
Mam prośbę czy mógłby mi ktoś w skrócie wytłumaczyć z autopsji jak się ma kąt wtrysku i dawka paliwa do pracy silnika? Czy kąt wtrysku wysoki oznacza przyśpieszony zapłon czy odwrotnie? Czy miękka praca powinna być przy wysokim koncie czy przy niskim, tak samo z odpalaniem i spalaniem? Czy ustawienie dawki paliwa jest tylko do rozruchu a pózniej komputer już tym steruje i nie ma to już wpływu na pracujący rozgrzany motor? Czy wskazówka rolki napinającej pasek pompy, którą się napina w lewo może podczas pracy się wychylać w lewo i prawo po 2 mm, czy wskazówka napięcia tej rolki może tak pracować? Szukałem tego wszystkiego i im więcej czytam tym bardziej mam wątpliwości. Kenobi jesteś specem i myślę że Twoja odpowiedz bardzo by ułatwiła takim amatorom jak dojście samemu do tego złotego środka :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 stycznia 2025, 16:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 401
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 28 razy
Dawkę tak samo jak kąt sprawdzamy na rozgrzanym, pamiętasz? Ma ona wpływ na pracę silnika w całym zakresie obrotów, jak i podczas rozruchu. Wskazówka rolki może pracować w pewnym zakresie, to normalne, ale zasadniczo im silnik i osprzęt w lepszym stanie, tym wskazówka spokojniejsza. Przyspieszony kąt wtrysku- twardsza praca silnika, lepszy rozruch, oczywiście do pewnych granic. Opóźniony kąt, silnik pracuje bardziej miękko, przyjemniej, ale mniejsza moc i czasem szczególnie na zimno lubi poddymiać na siwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 stycznia 2025, 23:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7477
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
Przedmówca wszystko wyjaśnił. Podczas rozruchu komputer zwiększa dawkę adekwatnie do odczytów temperatury silnikai potem wraz z nabieraniem temperatury dawka ta spada do zadanej na w pełni rozgrzanym. Dokładnie tak samo jest z kątem wtrysku czym zimniejszy silnik tym komputer po rozruchu go bardziej przyspiesza, oczywiście w granicach możliwości poruszania zaworem n108 kąta wtrysku - dlatego tak ważne jest jego mechaniczne ustawienie na pompie. Dawkę rozruchową można w pewnym zakresie zmieniać za pomocą vcds według instrukcji z tego postu : viewtopic.php?f=15&t=5506


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 stycznia 2025, 17:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 67
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, czyli jeśli ustawiłem na 55-65 i dawkę na 4,4 to przy odpaleniu komputer podaje i tak większą dawkę do czasu rozgrzania tak samo kąt przy rozruchu idzie np z tych moich ustawień np na ~80 ?
Bo dobrze rozumie, że w moim przypadku opózniony to poniżej 55, a przyśpieszony to powyżej?
Sorry za banalne pytanie, ale w dawce właśnie jest odwrotnie, więc wolę się upewnić tu przy kącie.
Póki co zmienie dawkę według instrukcji
Dzięki panowie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 stycznia 2025, 18:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7477
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
W dawce jeśli chodzi o bieg jałowy silnika nic nie jest odwrotnie. O odwrotności można mówić przy dawce maksymalnej czyli przy maksymalnym przyspieszaniu - wtedy komp podaje maks z programu minus dawka biegu jałowego, stad utarło się mówić " odwrotnie " . Czym mniejsza dawka jałowego to o tyle więcej idzie przy pełnym bucie.
Teoria dawki:
Te silniki a raczej ich ECU mają dość "płynne" pojęcie o realnej ilości paliwa. Aby to zrozumieć musisz wyobrazić sobie silnik który utrzymuje zadane wolne obroty nic nie wiedząc o żadnej dawce (bo tak zresztą jest, zakłada się że sprawny konsumuje bez obciążenia około 4-6mg), po prostu wysterowuje napięcie nastawnika tak - aby utrzymać obroty na zadanej wartości np. 900rpm i kropka. Teraz Ty mu mówisz że to jest 4mg adaptując kanał 001, a ECU do tego odnosi całą kalkulację dawki w pozostałym zakresie rozumiesz już? Teraz jeśli wciśniesz mu gaz a max będzie przykładowo 40mg to zwiększy się ilość paliwa w stosunku do wolnych obr o 36mg, ale jeśli powiesz mu że na wolnych obrotach ma 2mg (co oczywiście niema nic wspólnego z realną ilością) to przy max gazie dostaniesz 38mg czyli o 2 więcej. Ma to odwrotnie proporcjonalny wpływ na kalkulacje spalania ponieważ ta jest dokonywana wg tego co widzi ECU a widzi to co sobie wyliczy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 stycznia 2025, 13:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 67
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki chłopaki,
Tą dawkę rozruchową troszkę podniosłem z tego linku. Dzisiaj stoi na dworze więc wyjdzie w praniu jak z tym paleniem. Według tego co przeczytałem to w moim przypadku podkręcenie konta jeszcze na plus, to by dało lepsze odpalanie, ale twardszą pracę, mniej kopcenia, więcej buta, równiejszą pracę, spalanie nie wiem ??. I nie chodzi mi o to że chce ten kont zmienić, pytanie czysto teoretyczne.... Dawkę mam około 3,8 -4,2 i nie ruszam, raczej jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB