korozja słupka

Jak wymienić blachy w T4 i jakich użyć materiałów oraz narzędzi.

Moderator: Kenobi

korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez Kadela69 » poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 18:37

witam,prosze o rade bo w czerwcu oddaje auto do blacharza bo mam już bardzo zgnity słupek pod szybą przednią i przy przelotce kabli do drzwi i zawiasu.blacharz powiedział że szybciej będzie kupić ćwiartke i wstawić zamiast bawić sie z tym i gada że to taniej wyjdzie.i chciałbym sie was poradzić co wy o tym sądzicie?bo jakoś mi sie wydaje że wspawywanie ćwiartki naruszy konstrukcje i że to troche taka partyzantka ale być może sie myle bo żaden ze mnie blacharz:) prosiłbym o podpowiedz.pozdrawiam
Kadela69
podteczkownik raczkujący
 
Posty: 50
Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2018, 08:54
model: multivan
silnik: 2.5 ahy

Re: korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez Dominik » sobota, 8 lutego 2020, 20:08

Halo, ja również w sprawie przednich słupków.
Tropiąc źródło wilgoci na lewym dywaniku zdemontowałem osłonę lewego słupka
- w połowie jego wysokości z fabrycznego otworu wypływała stróżka wody. Dziwna sprawa.
Przyczyna: pod uszczelką przedniej szyby na górnej krawędzi wyrdzewiała się dziurka którą to woda wpływała do słupka.
Dopływała do połowy wysokości słupka i napotykała PIANKĘ !!! wypełniającą dolną połowę profilu słupka.
Dodatkowo PIANKA trzymała wodę pomagając w przerdzewieniu podstawy słupka.
Pozbyłem się tego wypełnienia żeby bezpiecznie można spawać wstawkę.

Podzielcie się proszę opiniami i doświadczeniami:
Czy to fabryczne rozwiązanie ?
Jaką funkcję ma spełnić ?
Warto ponownie aplikować ?

Doczytałem... że fabrycznie, ale czy :"Warto ponownie aplikować ?"

Jabluszko napisał(a):
krzysaudi napisał(a):Na progi to najlepsza jest pianka do okien :)


Tak ale pod warunkiem że auto się robi na handel ale dla siebie to już lepiej tam pianki nie pchać. Po za tym nie po to kupiłem poszycia żebym miał w to jeszcze pianę dawać.
Wystarczy że fabrycznie dają w słupkach przednich piankę. Czy w ogóle ktoś się zastanawiał dlaczego? Bo ja myślę że mają chyba tłumić jakieś drgania, ale może się mylę.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Dominik
podteczkownik raczkujący
 
Posty: 62
Dołączył(a): wtorek, 13 września 2011, 11:11
Lokalizacja: Bielsko-B
model: syncroBus
silnik: AXL- omg

Re: korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez Probe041 » niedziela, 9 lutego 2020, 14:21

To prawda, u mnie oba słupki tam schrupało. Widać to dopiero jak się błotniki ściągnie
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum
Avatar użytkownika
Probe041
nadteczkownik doskonały
 
Posty: 12353
Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Re: korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez xxxkamil » wtorek, 11 lutego 2020, 00:26

A ja powiem szczerze że jeszcze nigdy nie spotkałem się z korozją w tym miejscu i jestem troche zdziwiony.
A jeśli chodzi o pianke to faktycznie najczęściej fabrycznie stosowana jest jako element tłumiący.
Avatar użytkownika
xxxkamil
nadteczkownik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Re: korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez Probe041 » wtorek, 11 lutego 2020, 07:33

To zajrzyj głęboko za błotniki do kilku t4ek :-P
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum
Avatar użytkownika
Probe041
nadteczkownik doskonały
 
Posty: 12353
Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Re: korozja słupka

Nieprzeczytany postprzez xxxkamil » wtorek, 11 lutego 2020, 20:18

Może aż tak bardzo nie zwracałem uwagi na to miejsce bo u mnie akurat wygląda a przynajmniej wyglądało bardzo dobrze 6 lat temu jak wymieniałem szybe i przy okazji ściągałem błotniki. Naprawde nie było tam ani grama rdzy, powiem więcej w tym miejscu nawet nie było dokładnie pokryte lakierem a tylko podkładem fabrycznie. Mój to rocznik 97 a obecnie mam rozebrane T4 z rocznika 01 i też nie ma tam śladów korozji.
Avatar użytkownika
xxxkamil
nadteczkownik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV


Powrót do Blacharka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość