T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 09:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Z nieocenioną pomocą Kenobi'ego powstał ten manual. <england>

Specjalnie dla pawela122 instrukcja ilustrowana:

Potrzebne narzędzia:
- Śrubokręt krzyżakowy
- TORX nr 30
- Klucz nasadowy "10" najlepiej z przedłużką

- szeroki śrubokręt płaski (lub coś podobnego)

Mocowanie poszczególnych elementów jest symetryczne, dlatego zdjęcia przedstawiają tylko lewą stronę (stronę kierowcy).

Otwieramy maskę i odkręcamy grila wykręcając śrubokrętem 4 śruby:

Obrazek

2. Wyjmujemy kierunkowskaz.
Podpowiedź: Aby zdemontować kierunkowskaz należy sięgnąć palcem, włożyć go w druciane oczko i pociągnąć w kierunku tyłu auta oraz odchylić w bok. W ten sposób zwalniamy zaczep sprężynowy i kierunkowskaz można wyjąć w kierunku przodu auta. Przy ponownym montażu należy zwrócić uwagę , by wsadzić go w plastikowe prowadnice przy reflektorze.

Następnie demontujemy pas podreflektorowy odkręcając 4 śruby.
Po odkręceniu wysuwamy w kierunku przodu auta zwracając uwagę jak jest mocowany po bokach na plastikowych ślizgach.
Przyda się to przy montażu :D

Obrazek

Demontujemy zderzak odkręcając 8 śrub:

Obrazek

Demontujemy ślizgi zderzaka.
Ślizgi w ostateczności można zostawić bo są mocowane do błotnika, ale jak znam życie i tak trzeba będzie je zdjąć.
Ślizgi mocowane są na dwóch plastikowych kołeczkach rozporowych, więc by je zdemontować należy wcisnąć
plastikowy bolec w środku kołeczka tak by wyskoczył. Kołeczka nie zgubić! Przyda się przy montażu.

Obrazek

No i w końcu demontujemy sam błotnik:

Odkręcamy trzy śruby od strony komory silnika:
Obrazek

Odkręcamy dwie śruby widoczne w szczelinie pomiędzy otwartymi drzwiami a nadwoziem (i tu przyda się przedłużka):

Obrazek

Odkręcamy dwie śruby które wcześniej zakrywał zderzak:

Obrazek

Wszystkie śruby odkręcone a błotnik nie chce zejść?

Na fragmencie nadkola łączony jest za pomocą masy klejąco-uszczelniającej, więc należy odchylić błotnik górą na ok.10-15cm i delikatnie acz stanowczo próbować go oderwać w dół. Jak jest rdza, to odejdzie łatwo, jak rdzy nie ma i dodatkowo jest kilka warstw konserwacji, to może być trudno. Można sobie pomóc śrubokrętem płaskim, ale z wyczuciem.

Obrazek


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękowali: 7 adi84 (piątek, 18 grudnia 2020, 14:39) • bigos1966 (poniedziałek, 2 października 2017, 23:07) • Kubek (niedziela, 7 marca 2021, 13:49) • niebieski-n2 (czwartek, 31 października 2013, 10:08) • notri (czwartek, 9 stycznia 2014, 14:26) • Probe041 (czwartek, 31 października 2013, 10:08) • stormy (piątek, 1 kwietnia 2016, 16:39)
  Statystyki: 31.82%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 14:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2017, 17:14
Posty: 2
model: Multivan
silnik: 1.9td

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam pytanko, czy aby w starszym modelu tj. 93' jest to tak samo demontowalne? Nie ma tam jakiegoś spawu? Od góry nie widzę żadnych śrub. Wklejan
e?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 15:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Stare błotniki są zgrzewane,wiec trzeba je rozwiercac aby zdemontować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 16:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2017, 17:14
Posty: 2
model: Multivan
silnik: 1.9td

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Tak myślałem. Dzięki za info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie podepnę się do tematu z pytaniem zahaczając o nieszczęsne zgrzewane błotniki. Czy sensowne będzie przerobienie zgrzewanych błotników na skręcane po wyczyszczeniu środka z "kompostu" i przeprowadzonych naprawach blacharki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 13:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 14:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki Artur za szybkie, treściwe rozwianie wątpliwości <good> . Jeszcze pewnie zastanowię się jak załatwić sprawę rozwierconych spawów. Może jakieś pomysły Panowie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 października 2017, 22:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja w swoim dziadku od czasu do czasu przedmuchuje sprężarka śmieci i po problemie. Jak ktos parkuje dzień dnia pod drzewami to byłoby to moze i wskazane aby pobawić sie w odkręcany blotnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 października 2017, 00:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 sierpnia 2015, 12:29
Posty: 49
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Odkrecilem dzis blotniki i chociaz auto przez ostatnie trzy lata bylo garazowane wygladalo strasznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB