T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 18 września 2024, 17:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 00:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Oczywiście dobrze kojarzysz ale mowa o wiązce przewodów ze skrzynki do lamp gdzie wspomniany biały to (światła drogowe) i żółty ( światła mijania) i w tę wiązkę polecam się wpiąć i na nich od strony lamp powinny się znaleźć plusy zwrotne z uruchomionych przekaźników po adaptacji ( styki 87) a z przeciwnej strony plusy sterownicze z włączników ( styki 85)


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano poniedziałek, 16 marca 2020, 00:44 przez singers1, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
A ja ciąłem przewody w wiązce od manetki do skrzynki bezpieczników. To zmienia postać rzeczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 08:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Dobrze ciołeś. Przewody te które idą od manetki padłączaszdo sterowania przewoźnikami. Te przecięte które idą do skrzynki bezpiecznikowej podłączasz do wyjścia przekaźników. I Masz układ bez dodatkowych bezpieczników, z odciążoną prondowo manetką. Jeżeli do to Ci efekt zadowalający to nic więcej nie musisz robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 14:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Przekaźniki sprawdzone, działają bez zarzutów przy przełączaniu manetką. Jeśli chodzi o kostki żarówek to wymienię z racji wieku - częściowo pokruszone ale nie nadpalone. Napięcie na przewodach przed aku 14,34 a na kostce świateł 12,78. Czy to duży spadek i co może być przyczyną? Czy cięcie przewodów z wiązki skrzynka-lampy dałoby lepszy efekt niż manetka-skrzynka? Oczywiście czekam do zmroku żeby zobaczyć efekt tak jak sugeruje kolega bigos1966. Jak będzie zadowalający, to więcej nic nie ruszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 15:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Spadek drastyczny. Sprawdź ile wchodzi na styki robocze przekaźnika i jak OK (rónica gora 0.5V) to idź dalej aż do żarówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 19:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Mam nadzieję, że pomiary zrobiłem prawidłowo. Na przekaźniku jest 14,35, na przewodach do włącznika świateł podobnie ale na kostce świateł tak jak pisałem wcześniej 12,7. Niby banalna sprawa ale...Będę szukał dalej. Jak coś się zmieni w tej kwestii to poinformuję Szanowne grono.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 19:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przeciez pisalem o kostkach Wbij się igłą w żyłę na ok 20 cm przed konektorem kostki i podaj co wyszło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 19:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Pisałem wcześniejszych postach że są dwie metody w zależności od uszkodzeń instalacji elektrycznej. Jeżeli masz duży spadek na skrzynce bezpiecznikowej to musisz ją też ominąć. w twojej sytuacji ciął bym jeszcze przewody które idą do lamp. 1.5 V różnicy to dużo. Jak tak zrobisz to efekt będzie mega, chyba że masz matowe szkła i zaśniedziałe odblaski, to tylko będzie się bardziej grzała lampa. Weź na próbę przewód pod akumulator + i podłącz do lampy, efekt będziesz widział i bez zbędnej pracy. Jeżeli się zdecydujesz ciąć przewody do lamp nie zapomnij o dodatkowych bezpiecznikach do lamp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 20:00 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 871
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 68 razy
Zaadaptowałem z seicento podstawę przekażników wraz z bezpiecznikami ,pytanie, jakie bezpieczniki założyć na tą chwile ma 10 to wystarczy czy za małe do świateł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 20:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Bardzo proste, jakiej mocy masz żarówki. P=UxI czyli I=P/U. Jeżeli masz 65W napięcie 14V to I= 65/14=4,64A na jędna żrówkę.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: mjanusz69 (poniedziałek, 16 marca 2020, 20:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 20:35 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 871
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 68 razy
Czyli w zupełności wystarczy 10A na jedną żarówkę, nawet jeśli założę mocniejsze żarówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 marca 2020, 20:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Na jedno włókno żarówki. Trzeba też przyjąć że alternator nie będzie załączony. To wtedy mamy 65W/12V = 5,4A. A jeszcze spadki napięcia. Czyli bezpiecznie jest 10 amperowy bezpiecznik. Nie będzie się szybko też palił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 08:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 871
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 68 razy
Mam tak zrobione że jeden przekażnik i jeden bezpiecznik na jedną żarówkę i tylko na światło mijania ,na drugą stronę mam oddzielnie puszczoną instalacje z przekaznikiem i bezpiecznikiem . Dopytuję bo dopiero wczoraj zamontowałem więc na razie nie wiem jaki jest efekt działań


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 11:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Jeżeli bezpiecznik jest przed przekaźnikiem to masz dobrze zrobione. Taka instalacja funkcjonuje jak sprawne są wyłączniki świateł. Chodzi mi o spadki napięć na tych elementach. Jak ktoś chce mieć pełne napięcie jakie daje alternator to trzeba zastosować 3 przekaźniki. Cała instalacja z dwoma przekaźnikami zostaje. Dokładamy tylko trzeci na zasilanie tych przekaźników. Sterowany jest wyłącznikiem świateł z lewej strony, główne napięcie podłączamy z akumulatora i wyjście z przekaźnika do istniejącej nowej instalacji przekaźników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 15:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 871
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 68 razy
Mam właśnie tak zrobione bezpieczniki są przed przekaznikami, no ale nie pomyślałem że można jeszcze główne zasilanie z aku również puścić przekaznikiem, ciekawe rozwiązanie, <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
Bigos. Z tym trzecim przekaźnikiem to chyba przesadziłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 09:50 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 871
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 68 razy
Myślę że nie przesadza ,miałem przypadek że strasznie grzał mi się przełącznik świateł aż nagle stopił się w środku, takie rozwiązanie podane przez kolegę zapewne uchroniło by przed zniszczeniem, inna sprawa że być może na konektorach nie było dobrego połączenia stąd grzanie na stykach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 11:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Odpowiedź częściową dał Ci kolega mjanusz69. Chodzi ot że jak napięcie po wyjściu ze skrzynki bezpiecznikowej na manetkę jest już dużo niższe niż napięcie z alternatora, to stosujemy trzeci przekaźnik. Albo wymieniamy całą skrzynkę bezpiecznikową i wyłącznik świateł ( tam gdzie istnieje problem ze stratą napięcia). Można go stosować profilaktycznie żeby uniknąć zniszczenia wyłącznika świateł, Tak jak pisał wcześniej kolega.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 23:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Też nie rozumiem idei 3go przekaźnika. Prąd idący z manetki ma zasilić tylko cewki 2ch przekaźników, a napięcie na styki robocze i tak powinno być pociągnięte bezpośrednio z aku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
W temacie było wyjaśnione 2 przekaźniki jeden świateł drogowych, drugi mijania i to wszystko.
Dublowanie przekaźników to jak zakładanie dwóch gumek na wszelki wypadek.
Tyle w temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 23:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@garbaty: w jednej z wersji tak jest. Ale w bardziej popularnej - styki robocze przekaźników wstawia się w miejsce styków przełącznika krotkie/długie (lewy pająk), a ten przełącznik wtedy sluży tylko do sterowania cewkami tych przekaźników. Modernizacja odbywa się w takiej wersji bez żadnego cięcia, bo tylko z kostki na tyle skrzynki elektrynki wypinasie dwa piny i wtedy bardzo łateo wrócić do oryginału. Ale wymaga to dobrego przwwodnictwa i na bezpiecznikach oryginalnych i na reszcie stykow


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2020, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
z tym trzecim przekaźnikiem na plus z włączników to już chyba przesada, Przecież tam jest malutki amperaż potrzebny tylko do cewki przekaźnika. A wspomniane wyżej nagrzewanie się włączników występowało w fabrycznych instalacjach, gdzie plus właściwy do zasilania żarówek szedł przez włączniki a nie jak w Adaptacji instalacji świateł do którego nawiązuje ten post. Tak samo jestem zwolennikiem przerwania instalacji na ostatnim odcinku czyli skrzynka - żarówki z prostej zasady, Im bliżej żarówek z nowym plusem i nowym zdrowym przewodem, tym mniejszy opór i brak strat po starej instalacji, przewody przy manetce mają mniejszy przekrój i powrót plusów na żarówki po tej drodze będzie miał większy opór i dłuższą drogę po starej instalacji. Natomiast wpięcie się w wiązkę skrzynka - żarówki będzie miało mniejsze straty. Bo w tej Adaptacji co do oporu i strat ważniejsza jest droga Plusy powrotne z nowych przekaźników do żarówek a druga strona z włączników ma za zadanie tylko zasilić cewki nowych przekaźników - a tam wysoki amperaż jest nieistotny.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano czwartek, 19 marca 2020, 23:08 przez singers1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 marca 2020, 13:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Sorry macie rację, za dużo na głowie. <ziew> Idę dalej męczyć automat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 17:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: Rzeszów
model: multivan 1992
silnik: 1,9 TDI AFN

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie, stosując się do rady kolegi Bigosa (próba podpięcia przewodu bezpośrednio z + aku pod lampę - dała efekt pożądany) stwierdziłem, że będę ciął przewody, żeby ominąć skrzynkę. I tu kilka pytań:
- co z instalacją w samochodzie (cięte przewody świateł mijania i drogowych i przewody pociągnięte od + aku ) - zostają czy demontaż do stanu pierwotnego?
- w jaki sposób montuję przekaźniki, które kable do którego wtyku, itd?
Proszę o najprostszą wersję wskazówek, jak chłopu na miedzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 18:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Podpinasz do przewodów żarówkowych (plus określonego włókna i wspólny minus) cewkę przekaźnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB