T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 14 czerwca 2024, 08:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 18:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Na przewodach wychodzących ze skrzynki i tak nie będzie napięcia, czyli zrobisz jak uważasz. Tylko do każdej lampy załóż bezpiecznik ( 4 sztuki) tak jak w oryginale. Możesz 2, ale jak spali Ci się bezpiecznik to obie lampy nie działają, a tak tylko jedna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lipca 2021, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3361
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie,

pomiary napięcia na kostkach żarówek przerwała ulewa, więc chciałbym dopytać. Po zdjęciu OBU kostek odpaliłem silnik i mierzyłem napięcia miedzy plusem aku i masą kostki, oraz między plusami kostki (dlugie i krotki) a masa kostki i masą aku. No i ku mojemu zdziwieniu wyszło wszędzie góra 0,2V różnicy.

Potem założyłem kostki na żarówki, ale coś mnie tknęło i bez wyłączania silnika, zdejmowałem po jednej kostce i mierzyłem to samo. No i plusy kostki miały wtedy napięcie niższe niż plus aku o ponad 1,5 V.

Nie będę rozbierać pająka żeby poznać dokładną konfigurację styków, ale czy Waszym zdaniem możliwe jest, że styki pająka obciążone prądem jednej żarówki na tyle się rozgrzewały, że dawały spadek napięcia zasilającego także na drugą żarówkę? Albo może to ujawniał się spadek napięcia na głównym wyłączniku świateł?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 11:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Najlepszy sposób to wieczorem włącz światła , kawałek kabla i podaj =i- 12V z akumulatora. Jeżeli będziesz widział zadowalającą różnice, to zakładaj przekaźniki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2022, 10:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Ja wczoraj właśnie zrobiłem jak pisze Adampio, żadnego grzebania w skrzynce, 2,5mm2 z aku do czterech przekaźnikow, dwa zabezpieczenia (po jednym na lampe).
No kurde powiem ze jest różnica :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 listopada 2023, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem wg opisu i przed założeniem przekaznikow było 12,50v a po założeniu 13.10v.
Gdzie są jeszcze słabe punktu? Gdzie szukać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2023, 11:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 95
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Przekrój przewodów i ładowanie alternatora?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2023, 16:53 
Online
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 czerwca 2022, 14:17
Posty: 38
Lokalizacja: Wroclaw
model: vw t4 california
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam !
A da sie kupic taka dotatkowa wiazke, zeby podlaczyc w komorze silnika , bez ingerencji w kokpicie,. Bo widzialem na Angielskim filmie jak , Gosc dokladal ta wiazke i trwalo to ok 30 minut, bez krojenia przewodow ???.

Pozdrawiam
Marek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2023, 10:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Jest to do zrobienia. 2 przekaźniki, 4 bezpieczniki, zasilanie z aku sterowanie przekaźnika z lewej lampy. I układ działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2023, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Micky napisał(a):
Przekrój przewodów i ładowanie alternatora?

Kable 4mm2, ładowanie 14.5v


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 listopada 2023, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Według którego opisu, są 2. Skąd zasilanie przekaźników, to jest ważne. Wiadomo że jak weźmiesz z aku to masz napięcie takie jak na alternatorze. Jak ze skrzynki bezpiecznikowej, to napięcie przechodzi przez kilka złączy i traci na napięciu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 listopada 2023, 12:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 318
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 22 razy
Ja w swoim szerszeniu zamontowałem instalację świateł na dwóch przekaźnikach ( takich głównych teczwórkowych z grubymi wyprowadzeniami) sterowanie z lewej lampy, nowe kostki, nowe klosze, przewody pomiędzy aku a lampami wzięte od solarów. Przekaźniki mają nóżki polutowane na stałe, zabezpieczenie bezpiecznikami 2x 10 amper, a po stronie starej wiązki zostały ori bezpieczniki. Do tego na początku miałem żarówki 120%, ale wytrzymywały zbyt krótko. Na takim zestawie jadący z naprzeciwka często migali mi, że jadę na długich, aż pojechałem na stację wyregulować lampy. Okazało się jednak, że jest wszystko ok, po prostu same klosze były tak jasne, że myliło to ludzi. Teraz mam zwykłe żarówki i inni kierowcy już tak nie panikują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2023, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem wg opisu z 1 postu. Zasilanie obydwu przekazników prosto z aku.
Na światłach mijania 13,1 V na drogowych 13 V
Nawet teraz jest mniej, bo dołożyłem po bezpieczniku przed przekaznikiem (jeden bezpiecznik na jeden przekaźnik) i światła mijania 13 V, drogowe 12,9 V


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 08:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 318
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 22 razy
U mnie jest jakoś 13,5V, ale nie jestem pewien, bo dawno temu robiłem tą przeróbkę. Do tego mam aku 95Ah i alternator 140A chyba z Golfa5.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 08:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
W pierwszym poście Sterciu pisał że ominął tylko manetkę. Narysuj prowizorycznie schemat jak podłączyłeś, to wtedy będę wiedział jak pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2023, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Od aku idą 2 nowe kable plusowe do dwóch przekazników - styk 30
W polowie dlugości te kable przeciąłem i wstawiłem po bezpieczniku 10A.
Mase przykręciłem do belki konsoli i podpiąłem pod styk 86.
Kabel żółty odciąłem przy manetce i koniec tego który idzie do manetki pod styk 85, drugi koniec który idzie do skrzynki centralnej pod styk 87.
Analogicznie identycznie zrobiłem z kablem białym na drugi przekaznik.
Przekaźniki 40A


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 listopada 2023, 11:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
1.Sprawdź jakie napięcie jest na aku .
2.Sprawdź napięcie między +aku a belką konsoli.
3. Sprawdź następnie na twoich nowych bezpiecznikach, przekaźnikach i na lampie ale podłączonej. Wszystkie te pomiary rób z minusem raz na aku, a raz na belce konsoli. Sprawdź jeszcze napięcie na alternatorze. Wtedy powinno być już jasne gdzie ucieka napięcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 grudnia 2023, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Napięcie na aku na odpalonym silniku jest 14,5V.
Po podpięciu czarnej sondy miernika do masy żarówki, a czerwonej pod plusową kleme aku = 14V
Po podpięciu czerwonej sondy do żółtego przewodu przy żarówce, a czarną do klemy minusowej aku = 13,5V
Ewidentnie problem jest z zasilaniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 grudnia 2023, 15:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1713
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Czemu nie mierzysz jak pisałem. Jak byś zmierzył jak pisałem było by wiadomo co jest źle. Twoje pomiary pokazują tylko że gdzieś jest problem, ale nie wiadomo gdzie. Nie do końca, Na przewodzie masowym tracisz 0,5V a na plusowym 1V . Dziwne u Ciebie jest to że każde nowe połączenie to duża strata napięcia. Nie masz czystych połączeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2023, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 września 2023, 20:41
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Uwierz mi, że wszystko jest przeczyszczone papierem sciernym (nawet jak było czyste to i tak przetarłem)
Dodatkowo kabel wsuwki źeńskiej przekaźnika zostały przylutowane.
Mały błąd wprowadziłem bo kable od aku do przekaźników nie 4mm2 tylko 2,5mm2
Pomiary zrobię, jak radziłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB