T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 27 marca 2024, 07:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 22:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam ze swoja Caravelle 2.5 tdi acv. Traci moc podczas podjezdzania pod gorke albo jesli dam jej lekki wycisk na autostradzie. Jesli ja zgasze wszystko wraca do normy. Czy ktos moze mi pomoc dac jakies wakazowki. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 22:55 
zaworek N75 sterowanie turbo wężyki podciśnień .to tak na szybko pewnie logi pokazały by dokładny problem


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
zaworek N75 sterowanie turbo wężyki podciśnień .to tak na szybko pewnie logi pokazały by dokładny problem

Przewody wszystkie nowe a co do zaworka to ktory to ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 09:42 
ten schowany głębiej


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 12:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
klasyczny objaw przeładowania turbiny
wszystko na forum opisane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
klasyczny objaw przeładowania turbiny
wszystko na forum opisane

Probuje znalezc na forum ten temat ale nic jak do tej pory nie znalazlem czy ktos ma do niego link? Dzieku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 19:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
np tu:
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... 7965#p9862


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Magic186 (poniedziałek, 16 września 2013, 19:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):

Wymienilem zaworek ten co mowiliscie ale niestety dalej to samo :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 19:47 
no ale kompa nie podpinałeś ? wężyki szczelne tak na 100% wszystkie sprawdziłeś ?


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 19:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w kółko i do znudzenia powtarzamy tutaj jedną i jedyną metodę naprawy silnika TDI bez "wymianologii" na oślep
podłącz VAGa i zrób diagnozę, potem przedstaw nam wyniki, a my pomożemy Ci ustalić co nawaliło

my tylko zasugerowaliśmy co może być nie tak, ty wymieniłeś zaworek ale np nie sprawdziłeś szczelności wężyków od tego zaworka albo czy kabelki nie są pourywane itp, itd.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 19:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
w kółko i do znudzenia powtarzamy tutaj jedną i jedyną metodę naprawy silnika TDI bez "wymianologii" na oślep
podłącz VAGa i zrób diagnozę, potem przedstaw nam wyniki, a my pomożemy Ci ustalić co nawaliło

my tylko zasugerowaliśmy co może być nie tak, ty wymieniłeś zaworek ale np nie sprawdziłeś szczelności wężyków od tego zaworka albo czy kabelki nie są pourywane itp, itd.

Dobra podepne pod komputer i dam znać. Wezyki nowki sztuki ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 20:15 
oczywiście wszystkie nie 2/ 3 szt <cudzysłów>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 września 2013, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
oczywiście wszystkie nie 2/ 3 szt <cudzysłów>

Wszystkie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
oczywiście wszystkie nie 2/ 3 szt <cudzysłów>

Witam a wiec podlaczylem t4 pod kompa wyskoczyl jeden blad, transmission loung cos tam . Nie wiem czy to ma cos wspolnego z tym ze jak zmienilem z auto na manual to poprostu zostalo. Moze trzeba przeprogramowac Ecu? Wyczyscilem takze EGR bo powiem szczerze ze byl strasznie zabrudzony ;) jeszcze takie pytanko jak wykrecic ta gore gdzie przykreca sie do niej egr bo powiem ze tam tez jest masakrycznie brudno . Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 20:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Magic186 napisał(a):
wyskoczyl jeden blad, transmission loung cos tam


skoro tak wnikliwą diagnozę żeś przeprowadził to ja ci odpowiem tak:
coś tam nie działa jak należy
bez urazy ale jasnowidzami to my nie jesteśmy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Magic186 napisał(a):
wyskoczyl jeden blad, transmission loung cos tam


skoro tak wnikliwą diagnozę żeś przeprowadził to ja ci odpowiem tak:
coś tam nie działa jak należy
bez urazy ale jasnowidzami to my nie jesteśmy

Dzieki ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 20:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Magic186 napisał(a):
jeszcze takie pytanko jak wykrecic ta gore gdzie przykreca sie do niej egr bo powiem ze tam tez jest masakrycznie brudno . Pozdrawiam


Jak rozumiem chodzi Ci o kolektor ssący ? Jak tak to masz od tyłu głowicy na sruby na imbus 6mm przykrecony. Odkręćasz i czyścisz go w srodku całego. Odrazu kup sobie nowe uszczelki do tej operacji i jak będziesz demotował go pierwszy raz t uzbroj się w cierpliwość zwłaszcza do srub które są tak umiejscowione ze turbina przeszkadza aby je łatwo odkręcic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
Magic186 napisał(a):
jeszcze takie pytanko jak wykrecic ta gore gdzie przykreca sie do niej egr bo powiem ze tam tez jest masakrycznie brudno . Pozdrawiam


Jak rozumiem chodzi Ci o kolektor ssący ? Jak tak to masz od tyłu głowicy na sruby na imbus 6mm przykrecony. Odkręćasz i czyścisz go w srodku całego. Odrazu kup sobie nowe uszczelki do tej operacji i jak będziesz demotował go pierwszy raz t uzbroj się w cierpliwość zwłaszcza do srub które są tak umiejscowione ze turbina przeszkadza aby je łatwo odkręcic.

Czyli nie musze odkrecac turbiny ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Nie musisz turbiny odkręcac , a wręcz jej całej nie odkręcisz jak kolektora nie zdemontujesz (jedną srubę od turbiny przy kolektorze wydechowym mozna odkręcic dopiero jak się ssący wymontuje), oczywiscie mowa o całej turbinie czyli stronie zimnej i gorącej. Mozna spokojnie odkręcic kolektor ssący tylko trzeba się nagimnastykować troche aby odkręcic te sruby co turbina przysłania.

Tak dla przykładu, ja dokladnie dziś przykręcałem kolektor ssący z zamontowaną normalnie turbiną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 10:52
Posty: 53
Lokalizacja: Exeter UK
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
Nie musisz turbiny odkręcac , a wręcz jej całej nie odkręcisz jak kolektora nie zdemontujesz (jedną srubę od turbiny przy kolektorze wydechowym mozna odkręcic dopiero jak się ssący wymontuje), oczywiscie mowa o całej turbinie czyli stronie zimnej i gorącej. Mozna spokojnie odkręcic kolektor ssący tylko trzeba się nagimnastykować troche aby odkręcic te sruby co turbina przysłania.

Tak dla przykładu, ja dokladnie dziś przykręcałem kolektor ssący z zamontowaną normalnie turbiną.

Bede probowal to Sam robic bo zadnemu z moich mechanikow sie nie chce tego robic zeby go tylko wyczyscic. A jesli zdemontuje kolektor to turbina zejdzie czy zostanie. Wiesz moze mniej wiecej ile tam srub bedzie razem ? Dzieki wielkie za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB