T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 06:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kolego w ACV masz skrzynię w ob. 02G i ta skrzynia jest "nietjuningowalna" niestety


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 20:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
I wszystko jasne. Dzięki za info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 września 2010, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 września 2010, 21:42
Posty: 2
model: multivan
silnik: 1,9 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
Czy jest możliwość założenia V do CPV od DQR 34:49 (0,694).
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 września 2010, 23:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
tomkuchcik napisał(a):
Czy jest możliwość założenia V do CPV od DQR 34:49 (0,694).

Niestety w tabelce z tej stronki jest błąd :!:
Skrzynia biegów DQR jest w obudowie 02G (duża skrzynia) i nic z niej nie będzie pasowało do skrzyni CPV w obudowie 02B.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 października 2010, 23:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam, też myśłałem o zmianie przełożeń na piątce bo masakra na trasie, po co to tyle obrotów(spalanie 9-10 litrów na trasie), mam 2,5 Tdi z 2002-iego, zakupiłem teraz 1,9 Td z 2000-ego, tam to dopiero jazda, przy 140-tu mam niemal że czerwone pole na obrotomierzu, w obydwu coś muszę z tym zrobić. Za niedługo postaram się wrzucić dane jakie mam rodzaje skrzyń w tych moich busikach, może ktoś przerabiał już ten temat w swoim T4?, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Ostatnio edytowano niedziela, 4 grudnia 2022, 20:10 przez ostryt4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 13:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
wielkich filozofi nie ma żeby zmienić 5-ty bieg bo robi się to bez wyciągania skrzyni, odkręcasz tylko ten czarny dekielek co jest od strony lewego koła.
Jak rzucisz szybszą piątke to prędkośc max wrośnie Ci co najwyżej o 10km/h <38>
A szybka piątka do 1.9td i 2.4d podchodzi z passata 1.9td ze skrzyni z obudową 02B


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 17:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tylko po takiej zmianie może być ciężko pod górkę na tej 5tce wjechać :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 17:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
No to chyba logiczne i o ciągnięciu cięzkich przyczep trzeba wtedy zapomnieć <38>
Miałem u siebie robić takiego moda bo znajomy miał szybką piątke z paska, którą sprzedałby za 200zł z montazem <01>
Ale darowałem sobie, szkoda ruszać dobrego jak chodzi <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 22:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Więc jakie przełożenie "piątki" sugerujecie do skrzyni DQL ? Kolo z allegro chce za niby 30 km więcej 8 stówek, kupa kasy.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 22:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
ostryt4 napisał(a):
Więc jakie przełożenie "piątki" sugerujecie do skrzyni DQL ? Kolo z allegro chce za niby 30 km więcej 8 stówek, kupa kasy.

To już w ASO taniej nowe wyjdzie, z tego co wiem najtaniej w skodzie :D

Co do skrzyń to masz wyżej w poście kolegi mikoli wszystko pięknie napisane


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 09:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
ostryt4, odpowiedź masz kilka postów wyżej:
mikoli napisał(a):
Radauskas ;) o ile czujesz że autko ma moc, to możesz wrzucić koła o przełożeniu 0,717 ewentualnie 0,700 bo teraz posiadasz przełożenie na V-tce 0,756.
Jednak autko musi posiadać teraz rezerwy mocy, bo jak wiadomo czym szybsze przełożenie tym więcej mocy potrzeba, jeżeli to podwyższona T4 to bezpieczniej i taniej dostaniesz koła o przełożeniu 0,717 , chyba że to autko ma ciągać przyczepy ewentualnie spore ładunki to lepiej nie kombinuj ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 10:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Zdaje sobie sprawę że pod górki będzie ciężej, ja z reguły na pace wożę powietrze więc liczę na mniejsze problemy. Co właściwie znaczą te cyfry przełożeń, napewno chodzi o liczbę zębów na trybach ale co jeszcze ?,- moja DQL 34.45=0.756, pozdro dla znawców tematu.

Ok, z tego wszystkiego wynika że do mojej skrzyni DQL która wg. tabelki jest w obudowie 02B (aktualne przełożenie 34:45=0,756) mogę smiało zakładać "piątkę" od Skody Fabii (skrzynie GGU i EWT, 28:40=0,700) i bez problemów będzie to pasowało ? Proszę o potwierdzenie, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 października 2010, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
TAK, chociaż są nawet szybsze koła :) http://www.bus-forum.pl/viewtopic.php?p=173707#p173707

Tylko nie zdziw się jak pod górkę będzie zero mocy :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano środa, 25 kwietnia 2012, 16:31 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 października 2010, 21:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
ostryt4 napisał(a):
Co właściwie znaczą te cyfry przełożeń, napewno chodzi o liczbę zębów na trybach ale co jeszcze ?,- moja DQL 34.45=0.756, pozdro dla znawców tematu.

Tak tu chodzi o przełożenie jakie wychodzi przy współpracy ze sobą dwóch konkretnych trybów 34:45=0,756 (0,756 to jest konkretne przełożenie i czym liczba mniejsza tym przełożenie szybsze
ostryt4 napisał(a):
Ok, z tego wszystkiego wynika że do mojej skrzyni DQL która wg. tabelki jest w obudowie 02B (aktualne przełożenie 34:45=0,756) mogę smiało zakładać "piątkę" od Skody Fabii (skrzynie GGU i EWT, 28:40=0,700) i bez problemów będzie to pasowało ? Proszę o potwierdzenie, pozdrawiam.

Tak będzie pasowało ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 13:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Właśnuie dzwoniłem do Skody, cena JEDNEGO TRYBU to jedyne 470 pln, czyli chyba trzeba będzie zaryzykować kupić to z Allegro. Jak ktoś by załatwił taniej to przełożenie to proszę o kontakt, na forum jestem codziennie, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 16:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
szukaj całej skrzyni z passata, można za 200-300 zł wyrwać.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 21:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich!
Mam syncro 2.5 tdi 2002r,i jak jadę 140km/h to mam gdzieś ok 3500 obr.,czy szło by coś zrobić by prędzej śmigać? Ja używam auta tylko w trasę czasami nawet po tysiąc km.Kolega z forum wspomniał że synchro inną przekładnie główną i nic nie idzie zrobić.Ale ja mam AXL silnik ,a nie ACV.może ktoś zna przełożenia V biegu w syncro?.Mój kolega co ma multiwana 2.5 tdi przy tej samej przedkości obrotowej śmiga 155/160 km/h.

wojna

wojnadk@wp.pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 21:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
A przeczytałeś w całości ten temat, kilka postów wcześniej postawiłem takie pytanie i dostałem odpowiedź. Co prawda do silnika ACV, a to jest prawie to samo co AXL. Znalazłem rozwiązanie tego problemu ale nie podejmowałem go u siebie. Rozwiązaniem jest wymiana wnętrza naszej skrzyni na wnętrze od szybszej w obudowie 02G.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
maverickt4 napisał(a):
A przeczytałeś w całości ten temat, kilka postów wcześniej postawiłem takie pytanie i dostałem odpowiedź. Co prawda do silnika ACV, a to jest prawie to samo co AXL. Znalazłem rozwiązanie tego problemu ale nie podejmowałem go u siebie. Rozwiązaniem jest wymiana wnętrza naszej skrzyni na wnętrze od szybszej w obudowie 02G.



Dzięki Maverickt, to mnie zmartwileś!( załamanie) ,chyba gra nie warta świeczki!?

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 22:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Jeżeli masz sprawną skrzynie to chyba rzeczywiście się nie opłaca.
Ale jeżeli robisz dużo km rocznie to warto to przekalkulować. W moim przypadku nawet się nad tym nie zastanawiałem bo robię za mało km rocznie. Ale w niedalekiej przyszłości mam do wymiany dwumas to skrzynia będzie zdjęta to może wtedy się nad tym zastanowię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB