T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 12:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Witajcie
Potrzebuję drobnej porady.
Muszę sobie zrobić/kupić bagażnik na dach, musi być dość wytrzymały, może na nim leżeć czasami i 200 kg (drogiego sprzętu nurkowego). Jakoś nie przemawiają do mnie gotowe belki i box (box będzie za mały), myślałem o 3 belkach mocowanych na stałe do dachu i jakimś koszu? do tego drabinka na tylnych drzwiach - wszystko najlepiej alu, ze względu na wagę.
Czy ktoś z Was już coś takiego robił? Ewentualnie widział gdzieś?
Dzięki za podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 13:31 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nośność dachu T4 to wg producenta max 100kg czyli ładowanie 200 kg niezależnie od konstrukcji bagażnika samo w sobie będzie ryzykowne.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 13:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
A to tego nie wiedziałem ;(
Czy ta nośność to dotyczy konkretnego typu mocowania belek? Czy ilość zastosowanych belek coś zmienia? Rozłożenie ciężaru? Myślałem o zamocowaniu podstaw belek w tej wklęsłej rynience na dachu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 14:05 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tego nie wiem, fabryka podaje 100 kg na dach i nic nie wspomina o ilości punktów podparcia.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 14:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Tak jak przedmówca odradzam Ci ładowanie takich ciężarów na dach.Znajdź na drogi i ciężki sprzęt miejsce w środku , ew. pomyśl o przyczepce np. zamykanej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 14:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
I tu pojawia się problem, w codziennej jeździe autko jest pakowne ale często zaliczam wyjazdy gdzie muszę zabrać 5-6 osób i masę sprzętu nurkowego + inny bagaż, przyczepka jest ok ale...... jak zawsze jest ale na promach są za to dopłaty i to dość spore, dlatego wymyśliłem sobie na dach, skrzynie itp. dobrze by tam pasowały


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 17:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Na promie płacisz za przekroczenie wysokości 2 m, więc może bardziej opłacać się przyczepa. Policz. Poza tym wożenie ciężarów na dachu jest ryzykowne nie tylko z uwagi na wytrzymałość karoserii, ale także dlatego, że bardzo podwyższa środek ciężkości auta. Więc jeśli już coś na dach, to lekkie rzeczy, a ciężary /butle, pasy/ bezpośrednio na podłogę. I najlepiej gdzieś z przodu, a nie za tylną osią.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 17:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Nie chcę skłamać ,ale taki bagażnik jak miałem w "czarnuchu" miał ładowność 150kg
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

przy własnej masie 40kg.


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 08:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Nawet pakując butle do środka pozostaje mi cała masa dużych gabarytowo skrzyń, które na dachu pasowałyby idealnie.
Takie cuś jak u Kubka by mi odpowiadało. To oryginał czy robiony?
A co do promów to opłata za przekroczenie 2 metrów występuje nie wszędzie gdzie bywam (a nawet jeżeli to jest dużo mniejsza niż za przyczepkę)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Tak,to był ori do T4,na 6ciu nogach,tak że masa się fajnie rozkładała na całym dachu,polecam


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 22:25
Posty: 31
opis: GG 4300032
model: Volswagen T4
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ogólnie przy tak wielkim samochodzie nie powinno się montować bagażników na dach...


_________________
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 19:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
GroźnaT4 napisał(a):
Ogólnie przy tak wielkim samochodzie nie powinno się montować bagażników na dach...


jakieś uzasadnienie ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 19:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ten koleś pisze ,aby pisąć ,czy aby wymoderowano głupoty?

Co twoj post wnosi do dyskusji?


Ostatnio edytowano czwartek, 23 lutego 2012, 21:51 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 20:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
GroźnaT4 napisał(a):
Ogólnie przy tak wielkim samochodzie nie powinno się montować bagażników na dach...

A to niby czemu ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 23:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 22:25
Posty: 31
opis: GG 4300032
model: Volswagen T4
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sprawa wygląda prosto.. Niestety w jeździe z bagażnikiem na dachu, zwłaszcza przy większej prędkości a jak jeszcze masz go doładowanego zaczyna autkiem ruszać i towarzyszy nieprzyjemny hałas , wiem coś o tym , bo sam miałem jak kupiłem swojego. Szybko się tego pozbyłem.
Dlatego pamiętaj jak już byś go założył i , o ile nie wozisz na stałe uchwytów np : rowerowych lub autoboxa, dla komfortu jazdy i zużycia paliwa - najlepiej zdemontuj belki. Pozdro ; )


_________________
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 07:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
GroźnaT4 napisał(a):
Niestety w jeździe z bagażnikiem na dachu, zwłaszcza przy większej prędkości a jak jeszcze masz go doładowanego zaczyna autkiem ruszać i towarzyszy nieprzyjemny hałas


to nadal nie wyjaśnia czemu nie powinno się go używać
to co napisałeś to jedynie pewne niedogodności które występują w każdym samochodzie małym czy dużym,
nie ma nic za darmo jakiś koszt przewożenia dużej ilości gratów musi być


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 09:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Czyli generalnie brak uzasadnienia ;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 19:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
GroźnaT4 napisał(a):
Sprawa wygląda prosto.. Niestety w jeździe z bagażnikiem na dachu, zwłaszcza przy większej prędkości a jak jeszcze masz go doładowanego zaczyna autkiem ruszać i towarzyszy nieprzyjemny hałas , wiem coś o tym ....


Eeeee,faktycznie jakieś głupoty wypisujesz <53> Miałem takowy,z resztą widać zdjęcie na <up> , zdarzało się ,że jechałem 150km/h, autko z narzędziami i 4 spore drabiny na dachu i nic nie huśtało,czy ruszało autkiem. Jedyne z czym sie zgodzę ,to hałas przy prędkościach większych niż 110km/h ,spowodowany pędem wiatru ( u mnie był brak dodatkowego spojlera na bagażniku z przodu ) . Resztę , same plusy <brawo>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 marca 2013, 01:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 maja 2011, 21:03
Posty: 9
Lokalizacja: Tychy
model: multivan
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A macie jakiś pomysł jak samemu zrobić takie mocowanie do bagażnika.
Chce pospawać z profili kwadratowych bagażnik tylko jak go zamontować.
Macie pomysł jak zrobić nogi do bagażnika żeby szło zamontować je jak belki dachowe typowe do t4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 marca 2013, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 13:39
Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
model: A6
silnik: 1.9

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Poszukaj używek i kup. Szkoda żeby Ci wiaterek z dachu zdmuchnął Twoją pracę komuś w przednią szybę <szok> Na pewno zrobisz to dokładnie, ale wątpię by uchwyty były na tyle drogie by je samemu produkować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB