T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 21:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czyli wyciąć instalację od starego immo?
a co ze zlączem diagnostycznym trzeba coś przełączyć bo vag nie chce się łączyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 21:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
kris9999 napisał(a):
a co ze zlączem diagnostycznym trzeba coś przełączyć bo vag nie chce się łączyć
Skoro nie założyłeś immo z seata to i brak zasilania po stacyjkowego na kilka ważnych elementów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
immo z seata jest włożone ale zostało też immo z t4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 22:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
A to, brakuje jakiegoś zasilania, być może palęta się czarny kabelek z puszki immo nie podłączony (na nim powino być zasilanie postacyjkowe), powinien być wpięty w złącze nad skrzynką bezpieczników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
z puszki immo wychodzą dwa czarne kabelki. w które złącze nad skrzynką bezpieczników?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 22:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
kris9999 napisał(a):
z puszki immo wychodzą dwa czarne kabelki. w które złącze nad skrzynką bezpieczników?
To jak dwa to muszę polukać u siebie, bo z głowy nie pamiętam, a schematu nie mam, jednak jak wyżej pisałem nad skrzynką bezpieczników masz dodatkowe złącza i tam trzeba odnaleźć sobie plus-a postacyjkowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
na jednym z czarnych jest plus po stacyjce. czyli to jest zasilanie immo?
co blokuje immo w silniku TDI bo elektrozawór w pompie sie otwiera


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 22:44 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Sterownik silnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
samochód odpalony ale dopiero po podłączeniu + do elektrozaworu pompy nie dochodzi on z instalacji. według schematu instalacji T4 przewód do załączenia pompy wychodzi z pinu 4 kostki G2 w skrzynce. w kostce od seata w tym miejscu nie ma wogóle przewodu.
gdzie szukać tego przewodu
druga sprawa to zegary pokazują przebieg jest podświetlenie ale nie działają kontrolki po włączeniu zapłonu
i jeszcze problem ze złączem diagnostycznym VAG nie chce się łączyć ze sterownikami jak podpiąć złącze do instalacji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 21:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Który rok tej T4 i z jakiego rocznika był ten toledo :?:
Co do zegarów, to masz założone te fabryczne, czy przekładałeś razem z silnikiem :?:
Złącze diagnostyczne wcześniej posiadałeś :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 21:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
T4 z 2000 toledo 97
zegary zostały fabryczne
złącze w T4 było z tym że OBD2 a w toledo było OBD1


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
To coś musiałeś sobie niechcący powypinać, albo jakieś bezpieczniki są popalone (na odległość ciężko zdiagnozować).
W złączu diagnostycznym które posiadasz powinieneś mieć:
Pin 4 - masa
Pin 5 - masa
Pin 7 - Linia K
Pin 16 - zasilanie (+)
Z seata powinno zostać ci razem z instalacją złącze OBD 1 przynajmniej wtyczka z linią K i L , podpinasz linie K (prawdopodobnie szary kabelek wychodzący z puszki immo) pod swoje złącze diagnostyczne, najlepiej poprzez dodatkowe złącza nad skrzynką bezpieczników oznaczone symbolem KL K
Podgląd na złacze nad skrzynką


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 16:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprawdzę to.
a co z zegarami słyszałem coś o kodowaniu. co trzeba zmienić żeby zaczeły działać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 23:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
kris9999 napisał(a):
a co z zegarami słyszałem coś o kodowaniu. co trzeba zmienić żeby zaczeły działać
Podaj jakie masz kodowanie i numer licznika (wszystko to odczytasz VAG-iem) to podpowiemy jak masz zakodować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 14:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
numer 7D0 920 801 HX
Soft coding 01111

Co i gdzie zmienić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 23:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Sprawdź czy wejdzie: 01141
Vag-Com pełna wersja 311-2 , 409 , ewentualnie VCDS-Lite:Wybierz STG 17 (tablica przyrządów)
STG Codierung -> Funktion 07 Kodowanie STG -> Pozycja 07 -> 01141


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
próbowałem wpisywać 01140 ale nie chciało wejść sprawdzę to 01141.
a może wiecie który pin to linia k w sterowniku silnika bo nie mogę się z nim połączyć
sterownik 68 pinów nr 028 906 021 lub nr bosch 0 281 001 581/582


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 21:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nie chcę robić nowego tematu o 1z więc dopisze tutaj.

w Toledo 1.9 tdi 1Z kupiony na swap mam OBD1 +- są podłączone natomiast linie K i L mają ok 20cm kabla zakończonego czarną wtyczką nie podłączoną nigdzie.

Znalazłem czarną wtyczkę (gniazdko do której by to pasowało ale ma dość grube kable jak na sygnałowe) oraz czarną listwę z dwoma wtyczkami z cienkimi kablami jak w diagnostycznej tylko inne kolory i tam też by pasowała ta czarna od K i L
Ma ktoś pomysł gdzie wpiąć ta diagnostykę.
Poniżej fotka jak to wygląda.

http://img535.imageshack.us/img535/9274/79331721.jpg

O.T. Ciekawostka z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 2#10255582

Napisałem do moderatora dlaczego mi wywalił wątek, że nie znam się i że szukałem pomocy bo inwencja raczej nie jest szukanie na ślepo w ECU i płakanie potem, ze się coś popsuło zwarło itp. Skoro mam wtyczki i gdzieś były powpinane.
Że nauczony dobrym wychowaniem staram się nikogo nie obrażać i pisać w wyznaczonych pokojach co tez uczyniłem

Odpowiedź była taka

Nie w ECU a we wtyczce, a jak się nie znasz to nie grzeb w tym i co najwazniejsze nie pisuj na forach, bo te są dla tych co się znają choć trochę.

elektroda.pl - nie polecam
pokor


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 23:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
He, no ładnie Cię elektroda załatwiła
Już pisałem jak podłączyć diagnostykę w Tytuł: swap 2,4D -> 1,9TDI

pokor napisał(a):
oraz czarną listwę z dwoma wtyczkami z cienkimi kablami jak w diagnostycznej tylko inne kolory i tam też by pasowała ta czarna od K i L
Na tej listwie masz coś innego chyba.

Powinieneś mieć gniazdo OBD1 albo OBD2
http://obrazki.elektroda.net/58_1241637799.jpg Po Lewej masz złącze OBD1 (dwa gniazda, białe z linią K i L i czarne zasilające), po prawej OBD2
Na twojej fotce widzę tylko gniazdo białe OBD1 ( na nim masz Linię K i L), a gdzie masz takie podobne czarne (na nim jest zasilanie, można dorobić).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 23:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Tylko w tamtym wątku piszesz o szarym kablu a ja go nigdzie nie mam.
Mam kompletne OBD1 czarny jest za białym słabo go widać opisałem to strzałka i +- i on idzie sobie gdzieś w głąb auta czyli zasilanie jest ok natomiast białe złącze z kablami żółty i niebieski ma ok 20cm kabla idzie łukiem i kończy się tą czarną wtyczką, (strzałka i napis KL bez znaku zapytania) która jest taka sama jak wtyczki biała i brązowa w tej listwie i pasuje do tej czarnej listwy.Sama listwa ma po 2 piny na każdą wtyczkę/gniazdo i są one pomostkowane.
Jest jeszcze 2pinowe gniazdo na kablu, które widać na pierwszym planie ale tam idzie dość gruby przewód czerwony z białym paskiem i drugi cienki chyba szary nie mniej jednak z kształtu dało by się tam też wpiąć ten czarny koniec lini KL.
A chciałbym przed swapem jeszcze diagnozę zrobić bo mi ostatnio jakiś notlauf złapał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB