T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 23:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:46
Posty: 24

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Kupiłem t4 z padniętą turbiną. wymieniłem na używkę. Przejechałem się obwodnicą na maksa żeby wypalić olej z rury i zadyma straszna ale to nie oto chodzi, cisnąłem go tak 15 kilometrów w końcu przestał dymić ale w pewnym momencie zaczął tak stukać w silniku ze szok tak jak vacum pompa ale 5 razy mocniej. Nie wiem co może to być proszę o rade. Pojeździłem delikatnie bo bałem sie. Póżniej raz ustało raz stukało a teraz tylko stuka jak dodam gazu i szarpie silnikiem. Nie wiem czy mechanikowi coś wpadło do silnika przy zmianie turba. poradźcie coś. Szukam też dobrego machera do t4.


Ostatnio edytowano czwartek, 28 kwietnia 2011, 23:28 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 23:26 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A rozrząd masz dobrze ustawiony, nic nie przeskoczyło podczas wypalania oleju z rury? Jak mamy Ci polecić mechanika nie wiedząć skąd jesteś?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
*


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano poniedziałek, 20 czerwca 2011, 22:16 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 00:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:46
Posty: 24

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
u mnie stuka tak że aż boje się ze coś w każdej chwili się rozpadnie. nie da się jechać. dodam gazu silnik drga jakby na jeden nie chodził. ale to gdybanie . a raz jak go odpaliłem teraz ostatni raz to miałem wrażenie jakby coś sie w nim mieliła dodałem lekko gazu i stuk metaliczny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 06:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
powiem tak stuków może być tyle ile części w silniku
może nagrałbyś coś i wrzucił, bo tak to jest wróżenie z fusów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 10:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja może napisze jaki przypadek spotkałem w ABLu , pękła rurka zasilająca turbine w olej było to na autostradzie przy 120 km/h od zapalenia się kontrolki oleju chwila minęła zanim się kierowca zatrzymał
Niestety po wymianie rurki i wlaniu oleju silnik zapała z trudem i chodził ale właśnie po dodaniu gazu stukał strasznie , niestety obdukcji nie było zastąpił go drugi , leży nikomu się nie chce go rozebrać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 kwietnia 2011, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:46
Posty: 24

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
próbowałem coś podziałać i........
rozebrałem rozrusznik bo nie zaskakiwał za każdym razem a chciałem ciśnienie sprawdzić PATRZE a tam na dwumasie wieniec oberwany brakuje z 15 zębów. NIE WIEM czy to wiązać z tym stukaniem czy nie już sam nie wiem. wcześniej Slimak mówił o przestawionym rozrządzie i myśle że może to to, . Do tego rozrusznik nietknięty jak by wymieniony na nowy.mam pytanko czy obejdzie się bez wymiany dwumasa czy sam wieniec da się przełożyć z innego koła. I JAK TO ZROBIĆ.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 kwietnia 2011, 20:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Z tego co mi wiadomo wieńca nie wymienisz , więc cały dwumas do wymiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 kwietnia 2011, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:46
Posty: 24

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
ja słyszałem że można dwumas roznitować i podgrzać i wieniec zejdzie, ale tylko słyszałem. Oczywiści później go wyważyć jak na nowo się go złoży.


Ostatnio edytowano czwartek, 13 października 2011, 19:58 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 kwietnia 2011, 22:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Wiesz oprócz dwumasy przy tej robocie wypadałoby zmienić sprzęgło kompletne i nie zapomnij o wysprzęgliku hydraulicznym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 11:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Tak jak mówi peter zrób wszystko i przy okazji upewnij się co do prawidłowości ustawienia rozrządu,bo będziesz auto ponownie rozbierał,a czas i nerwy ... <36>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 19:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
peter napisał(a):
Wiesz oprócz dwumasy przy tej robocie wypadałoby zmienić sprzęgło kompletne i nie zapomnij o wysprzęgliku hydraulicznym.

Konieczny do wymiany jest ten wysprzeglik :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 20:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie jest konieczny, szkoda tylko kasy jak za jakiś czas do jego wymiany będziesz płacił za ściągnięcie skrzyni.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 20:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
slimak napisał(a):
Nie jest konieczny, szkoda tylko kasy jak za jakiś czas do jego wymiany będziesz płacił za ściągnięcie skrzyni.


Moze nie tyle chodzi o pieniadze bo robie to sam,ale o czas.
Z drugiej strony to lipne rozwiazanie pomysleli inzynierowie VW aby do wyciagniecia wysprzeglika odsuwać skrzynie od silnika :shock:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 20:06 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Niestety, nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 21:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jak zdejmiesz skrzynię do wymiany sprzęgła to wymiana wysprzęglika to góra 10 min
trzy śrubki do odkręcenia
wymienia się go bo jest on zintegrowany z łożyskiem oporowym, a to każdy wymienia ze sprzęgłem
dlatego zwie się wysprzęglikiem łożyskowanym
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To teraz mi powiedzcie bo znam dwie org sztuki 102km gdzie jest mała skrzynia i siłownik w tedy na zewnątrz, czyżby ktoś zmieniał skrzynie????


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 21:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
według wiedzy zebranej na forum i dostępnej na wiki, małe skrzynie szły do TDI tylko 88km
ja się w żadnym zestawieniu fabrycznym nie spotkałem aby w oryginale do 102km i 151km szły małe skrzynie O2B


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 22:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
według wiedzy zebranej na forum i dostępnej na wiki, małe skrzynie szły do TDI tylko 88km
ja się w żadnym zestawieniu fabrycznym nie spotkałem aby w oryginale do 102km i 151km szły małe skrzynie O2B

Według mojej wiedzy też to wiem że mała skrzynia do 88km szła , te auta mają org silniki sprawdzane po vin , jedyne co to skrzyni nie sprawdziłem bo się tym w tedy nie interesowałem,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 22:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
chemik211 napisał(a):
te auta mają org silniki sprawdzane po vin , jedyne co to skrzyni nie sprawdziłem bo się tym w tedy nie interesowałem,


Skąd zatem pewność, że to oryginalne zestawienie 102 kuce i skrzynia od 88?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB