T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 20:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
W związku z coraz droższym paliwkiem chcę wstępnie przemyśleć sprawę. Zakładam oczywiście opcję, że po uprzednim remoncie silnika i regulacji pompy wtryskowej na bardziej ekonomiczny tryb, ja dalej ze spalania zadowolony nie będę. Czy instalacja skrzyni manualnej to skomplikowana sprawa? Zdaję sobie sprawę, że nie wystarczy zatrybić skrzynię w silniku... Jak z kabelkami, samą dźwignią zmiany biegów i zegarem od automatu?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano środa, 21 września 2011, 20:47 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 20:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przy silniku 2,4d nie ma większego problemu, zmiana skrzyni dołożenie lewarka, drobne przeróbki i gotowe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 września 2011, 07:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Zmiana asb na manuala wydaje sie prosta. Ja przerabialem temat w 2.5 benzyna z silnikiem AAF jest troche zabawy. Jak pisaliscie trzeba zmienic skrzynie, lewarek, pedaly, z polosiami moze byc problem, sprzeglo, zbiornik plynu hamulcowego. Nie wiem jak w 2.4D ale trzeba sie pogrzebac w elektryce. Sprawa wydawala sie na jeden wieczor, a zajela dwa dni. A co do ekonomi to jesli nie masz skrzyni i innych potrzebnych rzeczy za ktore trzeba zaplacic 2000-3000 PLN to jest jakies 400-600 l ON to sam sobie policz przy spadku spalania o jakies 1-1,5l./100 to kiedy bedzie zwrot?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 września 2011, 11:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zmiana skrzyni na manuala maks 1dzień


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 15:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Moze i jeden dzien jesli sie zacznie z rana i nie trzeba bedzie pomocy tokarza, czy ktos pomysla ze kolo zamachowe bedzie mialo op pare setnych mm mniejszy otwor na wal.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 19:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Koło się zmienia więc nie wiem w czym problem


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 września 2011, 10:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no wlasnie to kolo ktore wstawia sie zamiast konwera nie wchodzilo na wal chociaz bylo wyjete z samochodu o takim samym silniku AAF, jesli sie znasz troche na automatach to moze wiesz czy sa roznice w wale korbowym (inny niz w manualu?)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 września 2011, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Raz w życiu robiłem w 2,4 taką zmianę i problemu nie było, miałem wszystkie części potrzebne do zmiany, a na zakładzie parę takich zmian chłopaki robili i też nie było problemu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 stycznia 2012, 20:39
Posty: 3
model: multivan ,transporte
silnik: 2,4,2,5tdi,2,5benzyn

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam. . prosze o pomoc. mianowicie mam t4 2,5 benzyne z automatyczna skrzynia biegow i wlasnie padla. chcialbym zalozyc manualna. i nie wiem jaka podejdzie od jakiego modelu. mam skrzynie od 2,5 tdi w komplecie z silnikiem oraz 1,9tdi tez w komplecie z silnikiem. jest mi o tyle latwiej ze pedaly lewarki mam do kompletow, jesli jest ktos uprzejmy mi pomóż to prosze o rade. pytalem paru ludzi i jedni mowia ze od 2,5tdi, podejdzie bez problemu, ale ktos powiedział ze kolo zamachowe musi byc lzejsze niz w dieslu i przez to moze sie slabiej wkrecac na obroty . a ktos nastepny ze musi byc od benzyny. wiec sam juz zgłupiałem. moze ktos juz tak zmienial skrzynie? bede wdzieczny za podpowiedz , pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2012, 22:53
Posty: 19
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, jestem nowym forumowiczem.Dużo czytam na tym forum i jestem pod wrażeniem wiedzy na temat t4.
Kupiłem niedawno t4 2.4 d, auto orginalnie miało skrzynie automatyczną jednak kiedy go nabyłem już byla zmieniona skrzynia na man.
Odrazu po kupnie zrobiłem remont silnika i po remoncie zaczeła dziwnie chodzić.Otuż kiedy włączam jedynkę samochód rusza ale lekko
szarpie,po wrzuceniu dwójki samogód zwalnia i zachowuje sie gorzej niż na jedynce.Kiedy zacznę jazde od dwójki samochód rusza normalnie,a jak dojdzie do piatki to po przekroczeniu 100km/h dosyc głośno wyje.Niestety niemam podłączonego obrotomierza więc nie wiem ile jest obrotów.Może ktoś mi coś podpowie na ten temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 2 lutego 2016, 21:09
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, chemik211 czy mozesz opisac mi temat wymiany skrzyni i ogarniecia elektryki. Najlepiej odezwij sie na priv


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 10:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
W temacie zmiany automatu na manual ja trochę wiem po przechodziłem nie dawno w benzynie zmieniałem m u siebie.Potrzebujemy do skrzynie (oznaczenie skrzyni można znalesc do silnika na t4 wiki) kompletne sprzęgło wraz z kołem zamachowy, zbiorniczek płynu hamulcowego ,pedały ,podpore połosi i przeguby( chyba ale nie jestem pewien ja dostalem z skrzynia to przekładałem całość),lewarek zmiany biegów rozrusznik mocowanie podpory półosi do silnika .Najlepiej jest wyjechać silnikiem do przodu jeśli nie ma się kanału.jest jeszcze możliwość podniesienia strony lewej od kierowcy max do góry i powiną skrzynia wyjść.W benzynie na wale była wsadzona tulejka która trzeba było wyciągnąć żeby kolo zamachowe można było dokręcić do wału.Jeśli ktoś nie planuje wyciągać starej elektryki to na forum jest opisane który pin należny zamostkowy na kablach ze skrzyni żeby samochód odpalił jeśli dobrze pamiętam w t4 z automatem inaczej jest podłączone podajże w kostce F z tyłu skrzynki bezpieczników


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 10:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:08
Posty: 157
model: t4 białas
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
czy ktoś się orientuje jaki może być koszt przekładki skrzyni z automatu na manual?? nie robiąc tego samodzielnie??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 14:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Koledzy płacili ze skrzynią ok 5 tysi


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 01:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
witam panowie mam zamiar podjechać oglądnąć te auto https://www.olx.pl/oferta/multivan-vw-2 ... pyyCD.html jak po za skrzynią wszystko będzie OK to bym chciał je kupić , i teraz pytanie ile może kosztować naprawa takiej skrzyni (wiadomo usterka usterce nie równa , ale tak orientacyjnie jak ktoś z was naprawiał) a ile może kosztować całkowita przeróbka na manuala , ba nawet nie wiem jakiej skrzyni szukać na alledrogo żeby to szło przerobić i co po za skrzynią trzeba jeszcze kupić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 06:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Może warto było wpierw poszukać (i kontynuować w istniejącym), zamiast zakładać kolejny wątek??
Przeniosłem do pierwszego napotkanego, traktującego o tym problemie i przez przypadek post nad twoim, masz częściową odpowiedź i to całkiem aktualną.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 23:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
właśnie szukałem i nic nie znalazłem , dzięki za przeniesienie tematu , pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB