T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2011, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 11:32
Posty: 1
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam wszystkich mam problem z vw t4 2.5 tdi mryga kontrolka oleju po wymianie oleju plus filtra
wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i jest to samo co to może byc.
Z góry dzięki za pomoc



Za ten wpis autor mar254 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2011, 20:23 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
może to viewtopic.php?f=14&t=2051
lub
viewtopic.php?f=6&t=1914



Za ten wpis autor mariuszgim podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 17:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 lutego 2011, 19:34
Posty: 36
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Witam
może ktoś podpowie bo tu długi wekend a ja z awarią auta
mianowicie :
VW T4 2.5 TDI ACV 01r podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka oleju po sprawdzeniu stanu i dolaniu trochę oleju okazało się że nadal świeci na szybko wymieniłem CZUJNIK POZIOMU OLEJU W MISCE OLEJOWEJ ORAZ CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU a tu nadal po odpaleniu auta po chwili zapala się ta kontrolka
Czy ktos z was koledzy miał już podobny przypadek ????



Za ten wpis autor ZiomekPCT podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 19:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
ZiomekPCT napisał(a):
Witam
????


to moze tak post wyżej popatrzysz i nie uzywaj caps lock <england>

a ogólnie jest sporo na forum


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie



Za ten wpis autor andrewa1 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 20:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
andrewa1 na forum jest sporo o przypadkach w D lub TD a to zupełnie inna bajka niż w TDI
żółta lampka oznacza za mały poziom oleju, brak ciśnienia to czerwona i ona jest zależna od obrotów w TDI za obroty odpowiada czujnik, a nie alternator
może coś z okablowaniem jest nie tak skoro olej jest


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 20:12 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ile masz przejechane od wymiany? Nie świeci komunikat "Oil Service" na wyświetlaczu?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Kenobi napisał(a):
andrewa1 na forum jest sporo o przypadkach w D lub TD a to zupełnie inna bajka niż w TDI
żółta lampka oznacza za mały poziom oleju, brak ciśnienia to czerwona i ona jest zależna od obrotów w TDI za obroty odpowiada czujnik, a nie alternator
może coś z okablowaniem jest nie tak skoro olej jest



a to zwracam honor <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie



Za ten wpis autor andrewa1 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 20:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie wiem jak u innych ale u mnie kontrolka się nie świeci mimo, że od dwóch lat nie skasowałem inspekcji:
za to w jednej z instrukcji VW napisali tak:
"Ostrzeganie o poziomie oleju (stałe
świecenie żółtej lampki sygnalizacyjnej
zbyt niskiego poziomu oleju) można
cofnąć tylko poprzez otwarcie pokrywy
silnika (uruchomienie wyłącznika
pokrywy silnika)."


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 19:10
Posty: 26

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 11 razy
odłącz klemy z akumulatora na jakies 10 min i sytuacja powróci do normy (jeśli stan oleju jest właściwy)



Za ten wpis autor TomKrak podziękowali: 2 Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04) • MewaT4 (środa, 5 grudnia 2012, 00:08)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 lutego 2011, 19:34
Posty: 36
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
kolego "andrewa1" dokładnie tak jak inni koledzy mówią tam jest sporo o TD i o tym że się żarzy bo jest słabe ładowanie TDI to inna bajka zresztą TD zrobiłem 200tys km

przejechane mam 320000 km a czy to może oil service to nie zwróciłem uwagi jakoś nie wyświetlało mi tego odliczania że np (do serwisu 4000 km)
faktycznie klemy nie rozczepiałem

tak czytam z zaciekawieniem że niektórzy na tą kontrolkę nie zwracaja uwagi do tej pory myslałem że to jedna z najważniejszych kontrolek



Za ten wpis autor ZiomekPCT podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 19:10
Posty: 26

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 11 razy
ZiomekPCT odłączenie klem na około 5-10 minut załatwi sprawę na 100%



Za ten wpis autor TomKrak podziękowali: 2 Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04) • pietras81 (sobota, 7 grudnia 2013, 22:00)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 lutego 2011, 19:34
Posty: 36
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
fajnie by było ale rozumiem że chodzi o zresetowanie błędów ...
z tym że na warsztacie mieli tam jakiś lipny komputer który niby błędów nie znalazł



Za ten wpis autor ZiomekPCT podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
co masz za problem, idź do samochodu odłącz akumulator i sprawdź,
odłączenie akumulatora nie resetuje żadnych błędów !
wiem jedno z doświadczenia, że niezbadane są ścieżki myśli konstrukcyjnej inżynierów VW, ( czemu przy awarii czujnika prędkości w skrzyni buja się wskazówka od paliwa - nie wiem do tej pory )
jak się sprawdzi ( bez względu dlaczego ) to będzie dla potomnych, jak nie to szukamy dalej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 19:10
Posty: 26

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 11 razy
Kenobi ten myk sprawdzony już w kilku ACV więc jestem pewien rezultatów



Za ten wpis autor TomKrak podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 21:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
TomKrak napisał(a):
Kenobi ten myk sprawdzony już w kilku ACV więc jestem pewien rezultatów

i o to mi chodzi,
sam bym chciał wiedzec dlaczego ale ważne, że działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2011, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 19:10
Posty: 26

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 11 razy
Kenobi bo rzadko się zdarza żeby działał włącznik przy pokrywie silnika a odłaczenie aku spowoduje "zapomnienie" przez kompa niskiego stanu oleju

ZiomekPCT odpuść sobie sugestie "kolegów" z niebieskiego forum! nie będę komentował!



Za ten wpis autor TomKrak podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 14:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 lutego 2011, 19:34
Posty: 36
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
TomKrak napisał(a):
odłącz klemy z akumulatora na jakies 10 min i sytuacja powróci do normy (jeśli stan oleju jest właściwy)


Dzięki wszystkim za poradę po odłączeniu akumulatora na dobre 10min sytuacja powróciła do normy !!!!

ps. nie potrzebnie kupiłem tylko ten czujnik poziomu oleju ... ale co tam



Za ten wpis autor ZiomekPCT podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 17:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Podtrzymam temat.
W moim VW T4 1,9 z 1991r rok temu zapaliła się kontrolka poziomu oleju i sygnał dźwiękowy.Po wizycie w warsztacie stwierdzono niskie ciśnienie oleju. Po zamianie czujnika o niższej wartości [chyba na 1,8] problem ten zanikł na cały rok.
Zjechałem pół kraju i jeszcze troszkę aż do chwili obecnej. W chwili obecnej po przejechaniu ok. 15-20 km. kontrolka zaczyna mrugać na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu problem się chowa. Po wizycie w kilku warsztatach mam mętlik w głowie. Na forum nie umiałem znaleźć podobnego zjawiska. Jeden warsztat zaleca wymianę pompy olejowej inny zaleca wymianę panewki na jakimś wałku w rejonie rozrządu [?] Inny mechanik radzi gęstszy olej [?] Olej wymieniany wg. zaleceń.Samochód odpala za każdym razem, nie dymi, nie stuka, ma normalne przyśpieszenie.
Co u licha może dziać się nie dobrego w moim VW.
Jakie mogą być skutki braku ciśnienia oleju i czym są powodowane, w jaki sposób można to ciśnienie usunąć?
Silnik wg. stanu na dzień dzisiejszy ma przebieg ok. 400000km. Jest to zwykły diesel.
Jako że poza wiedzą na temat tankowania gdzie i kiedy mam małe pojęcie to zwracam się do koleżeństwa o naprowadzenie mnie na usunięcie usterki.

ps. czy jest możliwość zamontowania silnika 1,9 od golfa lub polo? to w wersji z braku innego rozwiązania.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.



Za ten wpis autor b.b tulipan podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 20:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Może to być pompa oleju, zdarza się że pada, może to też być kwestia panewki na wałku pośrednim, też się zdarza ale rzadziej.
Ja bym zaczął od wymiany pompy. Jazda bez ciśnienia oleju skończy się zatarciem silnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękowali: 2 b.b tulipan (czwartek, 21 czerwca 2012, 19:41) • Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 21:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a czy któryś z mechaników pofatygował się aby zmierzyc rzeczywiste ciśnienie oleju manometrem tak dla pewności, że to nie problem z czujnikiem
co do przyczyn i konsekwencji masz wyżej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 b.b tulipan (czwartek, 21 czerwca 2012, 19:42) • Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:04)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB