T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 maja 2010, 01:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Na dniach będę wymieniał rozrząd
Co kupić i jakiej firmy zamawiać? Silnik 1.9 TD , na co zwrócić uwagę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 maja 2010, 21:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Pasek Contitech
Rolka Ruville
i dobrze by było przy tym zmienić uszczelniacze, wałka rozrządu i wałka pośredniego, wału korbowego jak nie trzeba to bym nie tykał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 maja 2010, 21:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Pasek ok 60 zł
rolka ok 90 zł

W zależności gdzie kupujesz. Ale komplet rozrządu to koszt 150-170 zł max. Ja zakładam te co kolega wyżej napisał.

Uszczelniacze po 10 zł, przy okazji możesz zmienić pasek na pompę wspomagania i na alternator (odpowiednio 20 zł i 30 zł)
I gdyby się okazało że masz nieszczelność na pompie wody lub że hałasuje to ją przy okazji (napędzana paskiem alternatora, 70 zł)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 00:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
czyli całe szczęście że pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu. W Vectrze "A" kiedyś mi się zatrzymała i pozrywała wszystkie zęby z paska. Całe szczęście że silnik był bezkolizyjny i po wymianie paska i pompy było ok.A czy pompę można wymienić później tak aby nie było ingerencji w rozrząd . chodzi o miejsce dostępu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 08:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Maciek napisał(a):
A czy pompę można wymienić później tak aby nie było ingerencji w rozrząd . chodzi o miejsce dostępu

Nie, do wymiany pompy wody trzeba zrzucić pasek rozrządu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 17:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
mikoli napisał(a):
Nie, do wymiany pompy wody trzeba zrzucić pasek rozrządu.


Nie prawda. Można to zrobić bez dotykania rozrządu.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 22:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
b8tz napisał(a):
Nie prawda. Można to zrobić bez dotykania rozrządu.

A robiłeś, to opisz i jeszcze napisz jak długo Ci to zeszło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 22:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Proszę bardzo krok po kroku.
1. Demontujesz alternator.
2. demontujesz podstawę alternatora 3 lub 4 nakrętki trzymają ją do obudowy pompy wody.
3. Wykręcasz 4 śruby którymi obudowa pompy jest przykręcona do bloku.
4. Masz w ręku obudowę pompy wraz z pompą.
Wykręcasz pompę z obudowy, zakładasz nową, montaż w odwrotnej kolejności.

Myślę że ktoś kto jest sprytny uwinie się w godzinkę.
Jeśli ktoś w międzyczasie spali 4 papierosy i wypije 2 browary, to maksymalnie 2 godziny ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 23:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Też o tym czytałem gdzieś na jakimś forum (sam to robiłeś ?)
Równie dobrze można wymienić sprzęgło bez wyciągania skrzyni :lol:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 23:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Tymi ręcami którymi to piszę. pomiędzy obudową pompy a blokiem jest oring, miałem nowy w zestawie z pompą. Producent pompy widocznie przewidział taki sposób montażu bo w zestawie były dwa oingi - jeden pomiędzy blok a obudowę, a drugi pomiędzy dolny króciec plastykowy a obudowę.
mikoli napisał(a):
można wymienić sprzęgło bez wyciągania skrzyni


Pewnie że można. Skrzyni nie wyciągasz tylko silnik.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
No w oplach niektórych sprzęgło robisz bez demontażu skrzyni i silnika, żeby było lepiej, a jak ktoś jest mechanikiem to wie o czym piszę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
dobra dobra , ja jednak będę wymieniał tylko rozrząd a wy mi tu o sprzęgle piszecie. :)
Powiem mechanikowi aby sprawdził pompę , choć fajnie ,że da się ją wymienić bez ingerencji w rozrząd.
Koszt wymiany to 250zł we wrocławiu , nie wiem czy to dużo ale w lanci kappie płaciłem 300zł z tym że blokady miał tylko jeden mechanik.

Jeszcze jedno , jak z tą śrubą na klej? coś gdzieś kiedyś czytałem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 10:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
w 1.9 przy wymianie rozrządu nie rusza się śruby centralnej.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
b8tz napisał(a):
w 1.9 przy wymianie rozrządu nie rusza się śruby centralnej.
Czy aby na pewno? Kółko też jakąś swoją żywotność ma....


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 21:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Rozrząd = pasek + rolka

Jeśli nie cieknie, koło się nie giba to lepiej zostawić jak jest.

Co do pompy wody, po krótkiej wymianie zdań z mikoli'm chciałem napisać, że jeśli ktoś robi rozrząd i przy rozrządzie pompę wody, to sposób wymiany przeze mnie opisany nie jest optymalnym.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 21:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
b8tz napisał(a):
Co do pompy wody, po krótkiej wymianie zdań z mikoli'm chciałem napisać, że jeśli ktoś robi rozrząd i przy rozrządzie pompę wody, to sposób wymiany przeze mnie opisany nie jest optymalnym.
Moim zdaniem powinno się wymieniać pompę wody co 2 wymianę rozrządu, poza tym jak ktoś ściąga pasek to łatwiej od razu wymienić pompę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 21:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
A moim zdaniem jeśli pompa nie jest na rozrządzie to wymienia się ją gdy okazuje oznaki zużycia.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 22:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Cytuj:
A moim zdaniem jeśli pompa nie jest na rozrządzie to wymienia się ją gdy okazuje oznaki zużycia.
W sumie racja sam wymieniłem swoją dopiero jak poleciała w niej uszczelka i płyn mi uciekał :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 czerwca 2010, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 13:15
Posty: 66
model: multivan
silnik: 1,9 td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Mnie mechanik poradził abym przy rozrządzie przy okazji wymienił pompę, ponieważ póżniej nie jest tak prosto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 lipca 2010, 23:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Tak więc po długim czasie oddałem auto do mechanika.

Wymienione zostało:

1) pasek rozrządu Contitech
2) rolka prowadząca
3) termostat
4) uszczelniacz walka
5) pasek pompy wspomagania
6) pasek alternatora
7) płyn chłodniczy

Robocizna 300
cześci 345
-------- RAZEM 645zł

Pytałem o pompę wody, można wymienić osobno, zresztą mówiłem ,że jak cieknie to mają wymienić ale jest OK.

Teraz mam pytanie , podobno stukają zawory , czy ktoś może mi powiedzieć na ten temat coś więcej,
co przy okazji zrobić , jakie koszta itp, wolę mieć większą wiedzę przed oddaniem auta do mechanika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB