T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 16:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 13:09
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem T4. Auto kupiłem od wujka, jest zarejestrowane na ciężarowe,na 2 osoby i ma ścianę grodziową. Wujek wstawił mu oryginalny podwójny fotel z przodu lecz nigdy tego nie zgłaszał. Ja natomiast chce teraz dołożyć jeszcze 3 miejsca, najlepiej z zabudową holenderską i zarejestrować na 6. I tu pytanie: jakie są obecne wymogi montażu foteli? czy muszą być pasy z tyłu? CZy jako osoba prywatna bardziej będzie mi się opłacać rejestrować go na osobowy,czy zostawić ciężarowy a może ciężarowo-osobowy? Z góry dzięki za podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 16:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Musisz mieć oryginalne fotele wraz z grzybkami czy innym systemem montażu, oryginalne pasy dla każdego fotela i szyby boczne. Z tak przygotowanym autem jedziesz na stacje diagnostyczną na przegląd, potem do Wydziału Komunikacji. Nie wiem co bardziej się opłaca, ciężarowy czy osobowy, wiem natomiast, że nie ma już kategorii ciężarowo-osobowy czy ciężarowy-uniwersalny.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 18:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 13:09
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Aha, czyli nie można już tak na ciężarowo-osobowy, bo kiedyś jak miałem jeszcze merca kaczke to właśnie tak był zarejestrowany, przepisy się zmieniają. Słyszałem natomiast jeszcze że trzeba mieć zaświadczenie z jakiegoś warsztatu że zestaw jest profesjonalnie zamontowane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Rejestrowałem t4 po sprowadzeniu,(w tym roku) nie wiem czy wtedy jest inaczej, ale był trzyosobowy bez scianki, a jest teraz 6osobowy holenderka, ciężarowo osobowy w dowodzie.

Ścianka nieprzykrecona była, fotele i pasy też luzem położone na sztukę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 21:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Przerabiałem już kilka aut m.in. KANGO, BERLINGO, T4 i ostatnio LT35. Więc u mnie to wyglądało tak. Kupiłem do LT fotele od FIATA, mechanik zamocował do podłogi, zamocował pasy i pojechałem na przegląd.. a tam niespodzianka, chcieli ode mnie świadectwo homologacji, że auto było przystosowane do takiej przeróbki.. Co teraz??? Mam znajomego rzeczoznawcę, wystawił mi opinię, wszystko opisał i porobił zdjęcia.. Faktura na montaż, że było to profesjonalnie zrobione, przegląd na Stacji Kontroli Pojazdów i w wydziale komunikacji zero stresu.. Tak było u mnie ale co kraj to obyczaj :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 13:09
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
yrroo28 napisał(a):
pojechałem na przegląd.. a tam niespodzianka, chcieli ode mnie świadectwo homologacji, że auto było przystosowane do takiej przeróbki..

na jednej ze stacji i to mi właśnie powiedzieli, homologacje trzeba na to że model jest przystosowany do przewozu osób.
I tak jak mówisz co kraj to obyczaj, jedni tak, drudzy inaczej. Jest trochę komplikacji z tym wszystkim i zapewne trzeba by poszukać znajomośći.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 12:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Kolego. Jeżeli mieszkasz gdzieś blisko to dawaj do mnie, pomogę Ci załatwić te wszystkie dokumenty. Zrób tylko solidnie zabudowę, zamontuj pasy i resztę ogarniemy w ciągu godzinki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
yrroo28 napisał(a):
Kolego. Jeżeli mieszkasz gdzieś blisko to dawaj do mnie, pomogę Ci załatwić te wszystkie dokumenty. Zrób tylko solidnie zabudowę, zamontuj pasy i resztę ogarniemy w ciągu godzinki.

no to niezle będziecie przepisy naginać


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 22:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Wszystko na legalu ;) Opinia rzeczoznawcy PZMOT jest jak ustawa hazardowa... nie do podważenia <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 23:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
yrroo28 napisał(a):
Wszystko na legalu ;) Opinia rzeczoznawcy PZMOT jest jak ustawa hazardowa... nie do podważenia <01>



no tak tylko krótki ma problem z odległościami dla kumatego diagnosty to problem no chyba ze po łepkach sprawdza


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 23:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Ale kolega nie pisał, że ma mieć VAT-2. Do tego to jedynie T4 w longu.. też takie przerabiałem bo potrzebowałem do odliczania vatu od paliwa. Moje LT też z zabudową ma VAT-2. Jutro wrzucę fotkę..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 23:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
yrroo28 napisał(a):
Ale kolega nie pisał, że ma mieć VAT-2. Do tego to jedynie T4 w longu.. też takie przerabiałem bo potrzebowałem do odliczania vatu od paliwa. Moje LT też z zabudową ma VAT-2. Jutro wrzucę fotkę..

LT to insza historia


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 października 2011, 17:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 16:04
Posty: 1
model: t4 long
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie jestem nowy na forum. Przymierzam się do t4 zależy mi na tym by był 5-6 osobowy i chciałbym aby spełniał VAT2. Mam pytanie do obeznanych czy na pewno long w zabudowie holenderskiej będzie spełniał warunki VAT 2. A może ktoś podrzuci wymiary części ładunkowej i pasażerskiej w takich zabudowach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 października 2011, 17:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
użyj opcji Szukaj
wszystko o co pytasz było opisane na forum


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 2 listopada 2011, 12:01
Posty: 2
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI 102 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
yrroo28 napisał(a):
Przerabiałem już kilka aut m.in. KANGO, BERLINGO, T4 i ostatnio LT35. Więc u mnie to wyglądało tak. Kupiłem do LT fotele od FIATA, mechanik zamocował do podłogi, zamocował pasy i pojechałem na przegląd.. a tam niespodzianka, chcieli ode mnie świadectwo homologacji, że auto było przystosowane do takiej przeróbki.. Co teraz??? Mam znajomego rzeczoznawcę, wystawił mi opinię, wszystko opisał i porobił zdjęcia.. Faktura na montaż, że było to profesjonalnie zrobione, przegląd na Stacji Kontroli Pojazdów i w wydziale komunikacji zero stresu.. Tak było u mnie ale co kraj to obyczaj :)



Witam Panowie,

moje t4 pragnie być przerobione na VAT-2 po to by lepiej przysłużyć się swojemu właścicielowi.
Chodzi mi o pomoc w kwestii rzeczoznawcy i sprawnego załatwienia zaświadczenia w stacji diagnostycznej.

Jeśli można to prosiłbym kolegę o nicku "yrroo28" o kontakt gdyż jestem nowy na forum i na tą chwilę nie mogę wysyłać
wiadomości bezpośrednio.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 2 listopada 2011, 20:21 przez t4_white, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 01:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 23:22
Posty: 13
model: T4 2002
silnik: 2.5tdi 88 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie wyglądało to następująco:
Kupiłem t4 z 2 miejscami i oryginalna grodzią pomiędzy przedziałem pasażerskim a ładunkowym.
Jako,że zależało mi bezwzględnie na 3 miejscach,abym mógł dziecko i kobitke zabierać musiałem zamienić fotel z podłokietnikami pasażera na ławkę 2 osobową.Udałem się do człowieka,który zajmuje sie wyłącznie tym a w szczególności latami przerabiał VW.Oprócz tego jest tapicerem.
Ławka 2 osobowa została obita w oryginalny welur i zostały zamontowane pasy 3 punktowe na środku(model ławki był starszy)
Udałem sie na przegląd gdzie diagnosta sprawdzał sposób zamocowania samego fotela,w szczególności montażu pasów bezpieczeństwa i homologacji pasów i zapięć.Po tym wystawił dokument,że samochód może miec w dowodzie 3 osoby.
DOKUMENTY,KTÓRE MUSIAŁEM PRZEDSTAWIĆ DIAGNOŚCIE:
-oczywiście dok.od samochodu
-fakturę za wykonanie przeróbki
-wpis do ewidencji i KRS firmy,która sie tego podjeła
-ksero jakiegoś certyfikatu i oświadczenie mówiące o dokonanych zmianach w VW

Na pytanie czy samochód będzie spełniał wymogi do odlicznia podatku VAT od paliwa,diagnosta stwierdził,że tak bo:
-samochód może mieć maksymalnie 3 miejsca siedzące
-Jest całkowicie i fabrycznie oddzielony przedział pasażerski od ,,paki,, grodzią od podłogi do sufitu a nie do połowy
-przedział pasażerski ma tam jakąś wartość procentowa w stosunku do przedziału załadunkowego.
Tak to wyglądało w Gdańsku u diagnosty ,który nie jest dobrym kumplem i wykonuje wszystko w zgodzie z prawem.
Troszke pieniędzy tez mnie kosztowało w całości przerobić i obszyć całość wnętrza tym welurem,ale opłaciło sie o jest wygodnie,ładnie i legalnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 12:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Pościg, miałes auto juz zarejestrowane w PL , czy nie ?? Bo widzę w avatarze masz zdjęcie z holenderskimi zjazdowymi o ile dobrze widzę na tym malym obrazku...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 13:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
t4_white napisał(a):
yrroo28 napisał(a):
Przerabiałem już kilka aut m.in. KANGO, BERLINGO, T4 i ostatnio LT35. Więc u mnie to wyglądało tak. Kupiłem do LT fotele od FIATA, mechanik zamocował do podłogi, zamocował pasy i pojechałem na przegląd.. a tam niespodzianka, chcieli ode mnie świadectwo homologacji, że auto było przystosowane do takiej przeróbki.. Co teraz??? Mam znajomego rzeczoznawcę, wystawił mi opinię, wszystko opisał i porobił zdjęcia.. Faktura na montaż, że było to profesjonalnie zrobione, przegląd na Stacji Kontroli Pojazdów i w wydziale komunikacji zero stresu.. Tak było u mnie ale co kraj to obyczaj :)



Witam Panowie,

moje t4 pragnie być przerobione na VAT-2 po to by lepiej przysłużyć się swojemu właścicielowi.
Chodzi mi o pomoc w kwestii rzeczoznawcy i sprawnego załatwienia zaświadczenia w stacji diagnostycznej.

Jeśli można to prosiłbym kolegę o nicku "yrroo28" o kontakt gdyż jestem nowy na forum i na tą chwilę nie mogę wysyłać
wiadomości bezpośrednio.

Pozdrawiam



Co kolega potrzebuje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 00:51
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich :) Kolego "yrroo28" prosiłbym Cię o Pomoc. dzisiaj zjeździłem wszystkie stacje w olsztynie i wszyscy twierdzą że nawet jak holenderkę wstawię to i tak mi nie zarejestrują na VAT-2. mam T4 Long , jest teraz na 3 osoby zarejestrowany , ale mam orginalne grzybki w podłodze i kanapę, oraz koziołka. jak możesz to odezwij się na maila mat.kielek@gmail.com , bo nie mam uprawnień żeby napisać do Ciebie bezpośrednio. Pozdrawiam i czekam na Odpowiedź :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 marca 2013, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 14 stycznia 2013, 21:06
Posty: 9
model: T 4
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Podstawowy warunek dla VAT 2 to:
Długość przestrzeni osobowej od środka dołu przedniej szyby do ściany grodziowej musi być mniejsza od długości przestrzeni ładunkowej od ściany do tylnej klapy bądź drzwi.
W przypadku T4 long , zmierzyłem to 214 cm z przodu i 215 cm z tyłu.
W tym układzie raczej nie ma miejsca na zabudowę holenderską z oryginalnymi fotelami, albo zostanie bardzo mało miejsca na nogi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB