T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:15
Posty: 5
model: t4 2.4d
silnik: AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Na początek chciałbym wszystkich miło przywitać.Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem t4 2.4d 1994 w wersji long.Ogólnie staram się wszystko na bieżąco wymieniać.Robiłem rozrząd , świece ,pompe wtryskową bo leciała itp. od około dwóch tygodni zauważyłem, że wentylatory mi się włączają od trochę ponad 1grubszą kreskę czyli według opisu 70stopni.przedtem włączały sie jak potencjometr wchodził na połowę czyli drugą grubszą kreskę- 90stopni.dodam jeszcze , że teraz chodzą wolniej i ciszej .przedtem szybciej i zarazem głośniej.prosze o pomoc co może być przyczyną bo juz nie mam kasy ,aby jeździć do mechaników.z góry dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 20:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
witaj, zmierz temperature cieczy termometrem na rozgrzanym silniku i porównaj ją ze wskazaniem wskaźnika :)
Musisz pozyczyc lub też jechać do kogoś co ma termometr do cieczy. Moim zdaniem masz padnięty 4-pinowy czujnik, który m.in jest odpowiedzialny za wskaźnik temperatury ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 20:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
KrzySiek zwróc uwagę co kolega tu napisał:
patryknowa napisał(a):
.przedtem włączały sie jak potencjometr wchodził na połowę czyli drugą grubszą kreskę- 90stopni.dodam jeszcze , że teraz chodzą wolniej i ciszej .przedtem szybciej i zarazem głośniej.

więc moim zdaniem chodzi o to:
ogólnie to wentylatory w T4 są dwubiegowe, uruchamiane czujnikiem trzypinowym w chłodnicy przy prawej lampie, więc powinny chodzic wolniej w zakresie temperatury chłodziwa ( rzeczywistej ) stopień 1: 84 do 89stC, a szybciej stopień 2: od 90 stC mniej więcej
reasumując jeżeli wcześniej wentylatory działały tylko szybko i przy wysokiej temperaturze to to było źle, powinny najpierw ruszyc wolno, a gdy to nie wychłodzi silnika i temperatura nadal wzrasta załączyc drugi szybki bieg

tak jak KrzySiek napisał ogólnie nie sugeruj się tym co pokazuje wskaźnik w zegarach bo nie jest on dokładny, a do tego awaryjny ( poczytaj forum to sporo o tym jest napisane ) zmierz termometrem w zbiorniczku wyrównawczym jaką masz na prawdę temperaturę


Poczytaj forum na temat problemów z temperaturą silnika to dużo ci się wyjaśni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: patryknowa (czwartek, 15 września 2011, 13:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 20:56 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Aby sprawdzić wentylatory i wyłącznik przy chłodnicy zewrzyj kabel czerwony z czerwono-białym, wentylatory powinny ruszyć z małą prędkością. Po zwarciu przewodu czerwonego z czerwono-czarnym wentylatory powinny ruszyć z pełną prędkością.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękowali: 2 maja (wtorek, 10 maja 2016, 19:17) • patryknowa (czwartek, 15 września 2011, 13:55)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:15
Posty: 5
model: t4 2.4d
silnik: AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki chłopaki jutro sprawdzę i dam znać.

niestety ale dziś nic nie sprawdziłem bo strasznie u nas wieje a garaż na mojego busika dopiero mam w planach.w poniedziałek będe u taty w Toruniu to sprawdze.pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 16:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:15
Posty: 5
model: t4 2.4d
silnik: AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
witam.piszę ponownie.niestety ale nie załatwiłem termometru lecz sprawdzałem wentylatory na krótko i się włączają tak jak kolega napisał.wymieniłem dziś czujnik od chłodnicy u góry ten trzypinowy i ten na dole czteropinowy .efekt jest ten sam wydaje mi się , że może licznik mnie oszukuje.postaram się to w tygodniu sprawdzić jak załatwie termometr, chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 11:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
slimak napisał(a):
Aby sprawdzić wentylatory i wyłącznik przy chłodnicy zewrzyj kabel czerwony z czerwono-białym, wentylatory powinny ruszyć z małą prędkością. Po zwarciu przewodu czerwonego z czerwono-czarnym wentylatory powinny ruszyć z pełną prędkością.


wczoraj zauważyłem że wentylatory u mnie włączają się później i z większą mocą
sprawdziłem zwierając kable i:
czerwony z czerwono-białem, wentylatory pracują z wł zapłonem i bez (niby powinny wolniej ale mam wrażenie zapierdzielają szybko)
czerwony z czerwono-czarnym zero reakcji z wł zapłonem i bez
poczytałem tematy i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze i jak u mnie sprawdzić, ew. co padło?
podać plus na ten kabel czerwono-czarny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 11:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pacark napisał(a):
poczytałem tematy i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi

co to znaczy konkretna odpowiedź - kwestia działania wentylatorów jest opisana na forum z każdej możliwej strony - skąd mamy wiedzieć co u ciebie padło ?
może przekaźnik szybkiego biegu, może okablowanie - trzeba szukać


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 12:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
easy!
pisałem z myślą, że może ktoś już rozwiązał taki problem
pewnie dla niektórych schemat działania wentylatorów to bułka z masłem, dla mnie nie
dobra, postaram się z tym powalczyć

może ktoś przenieść moje posty z tego tematu tutaj -----> Wentylator chłodnicy --AWARIA
chyba nie w tym miejscu zacząłem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB