T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2011, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam na pocztku chciałem zaznaczyc ze uzyłem opcji"szukaj" i przeczytałem wszystkie posty jakie udało mi sie znalesc ale nie znalazłem podobnego problemu <36> Sprawa ma sie nastepujaca mam T4 97r 1.9TD po odpaleniu silnika miga kontrolka oleju i nie ma ładowania, ale po dodaniu gazu do ok 2000obr. wszystko wraca do normy tz działa ładowanie, kontrolka nie miga nawet na wolnych obrotach. Historia sie powtarza po kolejnym zgaszeniu i odpaleniu silnika <zastrzelę> i tez lekka przegazowka i wszystko wraca do normy. wiem ze to cos z alternatorem ale dlaczego po przegazowaniu nawet na wolnych orotach wszystko jest ok ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2011, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Kończą Ci się szczotki w alternatorze i tak będzie, bo końcem szczotek trze o komutator, jak przygazujesz to załapie i ładuje <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2011, 21:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bo alternator potrzebuje wzbudzenia do działania, uszkodzony potrzebuje większych obrotów aby go wzbudzic, potem już działa, padł pewnie regulator napięcia w którym są szczotki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2011, 14:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
aha czyli jednak do naprawy alternator
dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam :) :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2011, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2010, 21:41
Posty: 34
model: multivan
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dokładnie tak . Kończą ci się szczotki . Tydzień temu miałem to samo musiałem ostro przegazować żeby wzbudzić alternator . Wymiana szczotek rozwiązała cały problem .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 15:28
Posty: 28
Lokalizacja: Koniec Swiata
model: Caravelle 2001 RHD
silnik: AUF

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
KrzySieK napisał(a):
Kończą Ci się szczotki w alternatorze i tak będzie, bo końcem szczotek trze o komutator, jak przygazujesz to załapie i ładuje


na pozor ten powod wydaje sie oczywisty, ale... ja wymienilem caly alternator (okazalo sie to tansze, mniz wymiana regulatora napiecia, czy szczotek)) i problem nie zniknal.
jezdze wiec tak jak kolega wspomina od poltora roku:(
jedz Pan do elektryka, zaplac za diagnoze, bo moze sie okazac, ze wydasz gore pieniedzy zanim znajdziesz problem samemu (czy tez z pomoca kolegow z forum).
gdybym mieszkal w Polsce to tak bym zrobil.

Pozdrawiam

Zenon


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 14:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
trochę to dziwne aby cały sprawny w 100% alternator kosztował mniej niż regulator napięcia,
w Polsce regulator wraz ze szczotkami kosztuje od 25 do 65 zł w zależności od producenta


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 18:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi - ja za za Bosch'a z używki 70A z polówki pasujący do T4 zapłaciłem 50 zł. Do Valeo regulator ze sztokami 30 zł, komutator 10 zł, łożyska 30 zł.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Zenon napisał(a):
KrzySieK napisał(a):
Kończą Ci się szczotki w alternatorze i tak będzie, bo końcem szczotek trze o komutator, jak przygazujesz to załapie i ładuje


na pozor ten powod wydaje sie oczywisty, ale... ja wymienilem caly alternator (okazalo sie to tansze, mniz wymiana regulatora napiecia, czy szczotek)) i problem nie zniknal.
jezdze wiec tak jak kolega wspomina od poltora roku:(
jedz Pan do elektryka, zaplac za diagnoze, bo moze sie okazac, ze wydasz gore pieniedzy zanim znajdziesz problem samemu (czy tez z pomoca kolegow z forum).
gdybym mieszkal w Polsce to tak bym zrobil.

Pozdrawiam

Zenon


Coś w tym musi być, poniewaz jak kupiłem mojego T4 był taki sam problem z migającą kontrolką i przy wymianie swiec zarowych mechanik powiedział ze jest zrobiony jakiś "myk" z kabelkami i dlatego tak jest i zrobił normalnie i problem zniknął i pojawił sie znów po roku czasu ale nic nie było robione ani z kabelkami ani z alternatorem... dlatego tez myslałem ze ktos sie z was spotkał z takim przypadkiem.
mi by to nie przeszkadzało za bardzo tylko ze ja dziennie około 60 razy gasze i odpalam auto i przegazowka za kazdym razem zaczyna mnie juz draznic <36> na szczescie nie trzeba mocno gazowac

ja podejrzewam ze mogły polaczenia kabli zasniedziec juz, przeczyszcze moze pomoze ;) to nic nie kosztuje :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2011, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Jestem nowym uczestnikiem forum. Przeglądam forum z ogromnym zaciekawieniem. Zaczynam się zastanawiać czy mechanicy nie powinni chociaż czasami czytywać "Waszych" opinii. Może trafniej rozpoznawaliby usterkę.
Od lata ubiegłego roku podczas ostrzejszej jazdy, wyprzedzania itp. pojawia się na desce kontrolka oleju, pulsuje i słychać przy tym trzy krotny sygnał dźwiękowy. Po zbastowaniu tak do 80-90 km/h problem znika. Stan oleju jest odpowiedni. Ssak w misie czyściutki. Przedtem (jato, jesień) na oleju mineralnym po zmianie (zima, wiosna) na pół syntetyku i to samo. Mechanicy rozkładają ręce a mnie licho bierze jak piszczy mi nad uchem i jechać nie daje. Zapomiałem dodać na wstępie postu problem dotyczy T4 2,5 TDI 2002 rok ACV 102 PS. Pomocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 04:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Alternator do roboty i wszystko ustanie ...Prawdopodobnie szczotki ci się wieszają. Jak zrobisz remont alternatora wszystko ustanie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2011, 18:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
fachura2005 być może do wymiany jest górny czujnik ciśnienia oleju (ten w głowicy).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A co mają szczotki alternatora do kontrolki oleju? Bo jakoś nie rozumiem. Przecież jest kontrolka akumulatora która od razu po uruchomieniu gaśnie. Sprawdziłem ładowanie miernikiem bez obciążenia i przy pełnym i raczej ok.


Ostatnio edytowano wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:27 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 kwietnia 2011, 06:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Tak to juz jest w T4 że jak się szczotki wieszają to świeci kontrolka oleju .....a czemu to sam nie mam zielonego pojęcia


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 kwietnia 2011, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki Chmielik za wyjaśnienie. Spróbuje w piątek wykręcić i oddać do naprawy. Opiszę rezultat. Do zobaczenia.
P.S. Szczerze mówiąc wątpię by to była wina alternatora, bo na ostrych zakrętach gdy auto wyraźnie się pochyla na bok od razu dźwięk i kontrolka świeci. Dodam, iż dzieje się tak tylko na ciepłym silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2011, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam zainteresowanych moim problemem. Jestem już po remoncie alternatora. W prawdzie kontrolka oleju podczas jazdy na razie się nie pokazała i nie "piszczy" ale przy 150 i dalej pokazała się kontrolka ładowania "akumulator". Co dalej z tym fantem? <zniesmaczony>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2011, 07:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Czy to była kompleksowa naprawa alternatora ....raczej nie więc już znasz odpowiedz na swoje pytanie ......przyczyn może być wiele , z tego co ja pamiętam to coś ze stojanem, któraś dioda pada i jeszcze jedno ale nie jestem w tym momencie sobie przypomnieć.Będzie świecić ale tylko przy dużych prędkościach.

Albo zmień elektryka....
Lub jeździj przecież nie jest to jakieś strasznie uciążliwe a nie wieżę że jeździsz non stop 150
Z czasem ci pokaże co i gdzie nie domaga


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2011, 17:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj już zapala się kiedy chce. Na podwórku przy 5km/h, na zakrętach przy minimalnych prędkościach. Na bazdrożach i wybojach można powiedzieć że świeci ciągle. Jakby zależało od wstrząsów. Zaczynam się zastanawiać czy to przypadkiem nie jakieś zwarcie instalacji lub zbieg okoliczności że naprawiło się jadno a pokazało się drugie. <ojojoj> <zastrzelę>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2011, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Czy ta kontrolka świeci sie na żółto czy czerwono?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2011, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Oczywiście że na czerwono. Sprawdziłem że na postoju na wyższych obrotach ok 3tys i więcej kontrolka się zapala.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB