T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 marca 2011, 20:08
Posty: 3
model: Multivan
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i proszę o poradę w sprawie hamulca na tylnej osi w t4 1992 r.
Brak calkowicie hamowania na tylnej osi.Wymieniłem korekror siły hamowania i dalej nic.Ręczny trzyma b. dobrze.
Pytanie drugie: Można (prawie bezkarnie?) ominąć korektor ? Jeżdżę przeważnie z dwoma osobami.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 20:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Hamulce odpowietrzone? Przewody hamulcowe drożne?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 21:03 
Witam.Co do ominiecia korektora to nawet o tym nie mysl bo bez korektora to jak zahamujesz to z taka sama sila na przodzie jak i tyle zadzalaja hamulce a jak wiaddomo tyl przy hamowaniu jest odciazony i bedziesz tylna osia hamowal z piskami za kazdym razem a w zimie to wyladujesz na sliskiej drodze w rowie albo kogos zabijesz jak w zakrecie tyl Ci e wyprzedzi.


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
korektor siły hamowania służy do zwiększania siły hamulców tylnych pod wpływem obciążenia, czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania
według mojej wiedzy to jest tak:
samochody z napędem na cztery koła lub układem ABS Bosch 5.3 lub zamkniętym nadwoziem (Kombi, Caravelle, Multivan) nie są wyposażone w regulator siły hamowania więc jak jeździsz na pusto to spokojnie możesz korektor usunąc

wnuczek zaglądałeś w ogóle co się dzieje pod bębnami ??, tłoczki ruszają się po zdjęciu szczęk??, samoregulator rozpierania nie stanął kołkiem na gwincie ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 21:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
ja w żadnej ze swoich nie miałem

Za to pewnie w obu miałeś ABS. Ja mam w białasie ominięty i żadnych dziwnych sytuacji podczas hamowania nie odczuwam.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 21:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w nowej mam ABS, w starej nie miałem,
patrz mój post wyżej trochę go przeedytowałem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania

a nie jest przypadkiem odwrotnie?
jak na pusto to dlawi cisnienie zeby kol nie blokowalo,a w miare wzrostu obciazenia cisnienie w ukladzie jest coraz mniej dlawione by hamulce na tylna os dzialaly z wieksza sila
w mojej caravelle mam wyzej wspomniany abs i mam rowniez reduktor sily hamowania


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 23:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Kenobi napisał(a):
korektor siły hamowania służy do zwiększania siły hamulców tylnych pod wpływem obciążenia, czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania
według mojej wiedzy to jest tak:
samochody z napędem na cztery koła lub układem ABS Bosch 5.3 lub zamkniętym nadwoziem (Kombi, Caravelle, Multivan) nie są wyposażone w regulator siły hamowania więc jak jeździsz na pusto to spokojnie możesz korektor usunąc

z tego na razie się wycofuję bo temat bardziej skomplikowany i chyba faktycznie trzeba mi wiedzę w tym temacie uściślic i zmienic "dostawcę" informacji
co do reszty podtrzymuje ja bym ściągnął bębny i zobaczył co tam się dzieje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 00:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
ja osobiście jeździłem przez 3 lata z ominiętym korektorem i nic się złego nie działo, teraz mam kolektor ale nie jestem do końca przekonany, że działa on dobrze choć jest nówka. Jeśli miałby ktoś zdjęcie kolektora pod autem tak, żeby było wiadomo jak wychodzą przewody, żebym mógł porównać jak jest u mnie.
Dodam, że w drugim busie z ABS nie mam kolektora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 01:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Obrazek
Obrazek
http://www.t4-wiki.de/wiki/Bremsdruckminderer


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 marca 2011, 20:08
Posty: 3
model: Multivan
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam.
Dziękuję z podpowiedzi.Tak sobie kombinuję i wyszło mi z tego co następuje:
Korektor przerstał działać prawdopodobnie w zimie,Cylinderki skorodowały i nie ruszają się.Jutro zdejmę bębny i podzielę się albo z usunięcia usterki albo co gorsze z szukaniem winy w innym miejscu.Żle zrobiłem nie zdejmując bębnów od razu.Nieraz chłopski rozum zawodzi.Byłem pewien na 100% o przyczynie głównej.Korektor wyjęty nie rusza się na tłoczku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 21:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Witam

Po dwóch stronach dźwigni są plastikowe śruby
i pytanie 1- wkręcone zwiększają siłę hamowania
2-wykręcone zwiększają siłę hamowania


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano piątek, 25 marca 2011, 22:13 przez daxo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 22:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w serwisówce:
viewtopic.php?f=10&t=79
jest wszystko opisane od strony 47-41


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 22:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Kenobi napisał(a):
w serwisówce:
viewtopic.php?f=10&t=79
jest wszystko opisane od strony 47-41


Jest odpowiedź na moje pytanie 47-47 [ serwisówka dobra rzecz ]
dzięki Kenobi <victory>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 00:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nawet nie próbuj omijać korektora.
Koleś dał mi T4 blaszaka coś przewieźć i zapomniał powiedzieć, że ma korektor spierdzielony. Jak wracałem na pusto to na łuku ( za łukiem zatrzymało się auto z przodu) mało nie rozwaliłem dupa przodu auta jadącego z przeciwka.
Sory ale ja dziękuję za takie piruety na suchym asfalcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 17:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 marca 2011, 20:08
Posty: 3
model: Multivan
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Ciągle walczę z hamulcami tylnych kół.
Korektor wymieniony ,tłoczki w cylinderkach chodzą,okładziny grube PRZEDNIE HAMULCE B.DOBRE -BRAK W TYLNYCH.
Podczas odpowietrzania tylne cylinsderki mają słaby wytrysk jak na mój gust.
Została tylko pompa.
Pytanie :Czy możliwe jest aby w pompie podzcas hamowania ciśnienie było tylko na przednie cylinderki?
Pedał twardy nawet podczas pracy silnika. Wskazuje to na wspomaganie.Ale dlaczego brak wspomagania działa tylko na przód?
Czy [pompa ma dwie sekcję przednie koła --- Tylne? Multivan rok 1992 bez ABS.
Czy jest na to jakaś rada prócz wymiany serwa lub pompy?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 16:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Mam podobny problem z hamulcami.Przód hamuje idealnie a tył wcale.Pedał twardy,a gdy odpalę silnik to pedał wpada w podłogę,gdy nacisnę kilka razy to jest twardy i po chwili wpada.Tarcze,klocki,pompa vaku nowa,przewody podciśnienia sprawdzone,tłoczki nie zapieczone,odpowietrzony kilka razy.Pomocy bo brakuje mi już pomysłów,a nie chce wszystkiego wymienia bo pewnie to nic nie zmieni.Caravelle 2,5 TDI 102ps,96r,z abs.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 17:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Martin napisał(a):
Witam.Mam podobny problem z hamulcami.Przód hamuje idealnie a tył wcale.Pedał twardy,a gdy odpalę silnik to pedał wpada w podłogę,gdy nacisnę kilka razy to jest twardy i po chwili wpada.Tarcze,klocki,pompa vaku nowa,przewody podciśnienia sprawdzone,tłoczki nie zapieczone,odpowietrzony kilka razy.Pomocy bo brakuje mi już pomysłów,a nie chce wszystkiego wymienia bo pewnie to nic nie zmieni.Caravelle 2,5 TDI 102ps,96r,z abs.


a tak ogólnie to masz korektor czy nie ??
no to jeszcze zostaje Ci pompa hamulcowa i serwo
wpadający pedał jest często objawem wewnętrznej nieszczelności pompy hamulcowej, a z kolei twardy pedał to efekt niesprawnego serwa
czy ta twardość pedału jest taka sama jak byś w ogóle odłączył podciśnienie od serwa - spróbuj
jest jeszcze jedna możliwość pompa ABS szwankuje i pomimo dobrego ciśnienia na hamulcowej ona nie podaje dalej ciśnienia na koła
dziwi mnie że piszesz iż przy wpadającym pedale i twardym przód hamuje dobrze a tył wcale ??

wnuczek napisał(a):
Czy pompa ma dwie sekcję przednie koła --- Tylne? Multivan rok 1992 bez ABS.


tak ma dwie sekcje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 17:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za szybką odpowiedz.Korektor siły hamowania jest,ale czy sprawny?Dzwignia korektora działa,nawet próbowałem ją ścisnąc tak jakby samochód był obciążony ale nie wiem czy dobrze kombinowałem.Wydaje mi się ze pedał jest twardziejszy po odłączeniu ciśnienia od serwa.Tarcze i klocki z przodu jak i z tyłu były wymieniane jednocześnie.Na przednich widac ze się ścierają klocki,a na tylnych jest nalot rdzy.Czuc to najbardziej na mokrej nawierzchni koła przednie się blokują abs się włącza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 17:46 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli masz ABS to nie powinieneś mieć korektora...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB