T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 14:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Kenobi - to jest wlepa na niemieckie drogi. Mało tego - jest to ciśnienie minimalne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
czyli ile w "C" pompujesz?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Dla osobówek:
- przód: 3-4
- tył: 3,5-4,5

Dla towarowych:
- przód: 4-4,5
- tył 4,5

Dla przeładowanych:
4,5-5bar (5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne na oponie!!).

Dla przeładowaniach zawsze Azot i Metalowe zawory.

Przy większym rozmiarze - w większych pojazdach - (np. Iveco / Crafter / Mascott na bliźniakach 16" itp.) 5-6bar. (moi klienci potrafią załadować 5-6 ton samego ładunku!! --> oczywiście na prawo jazdy B i bez Tacho).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Tak z ciekawości: po co tyle bić z tylu w osobówce skoro tam w 90% jeździ powietrze albo pszczoły luzem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
MAZZY137 napisał(a):
(5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne).


To mówisz, że jak na oponie mam napis MAX LOAD 3, a zapodam 3,5 to nic się nie będzie złego działo z oponą?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 11:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 29 listopada 2017, 12:02 przez flax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Dobrze by było jakbyś napisał co to są dokładnie za opony?

Na Kormoranach jeżdżę dość ekstremalnie i nie wiem czego chcieć więcej od opon, w zupełności zaspokajają moje oczekiwania.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 15:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Rafflex: Jeśli ją przeciążasz to możesz tak zrobić, jednak jak zapewne wiesz - dla żadnego urządzenia przeciążenie nie poprawia żywotności, a wręcz odwrotnie. Piszę o tym w kontekście przeładowywania sporadycznego. Przy stałym nadmiernym obciążeniu żywotność spada znacznie.

Na oponach o indeksie prędkości T (190km/h) też da się jechać 210km/h - pytanie jak długo...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 20:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Witam
Dorzucę w moich warunkach budowlanych plus trasy Wawa Trójmiasto. Polecę Matador MPS 125 ja mam rozmiar 195/70/15 w C i są ok .60 tys km i bieżnika sporo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
flax napisał(a):
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T

A ja mam diametralnie odmienne doświadczenie właśnie z oponami Goodride nie mylić z BF Goodride. Opony letnie, modelu nie pamietam, fakt że zużycie zerowe po dwóch sezonach ale jazda po mokrym to jakieś nieporozumienie i śmierć w oczach. Przy pierwszym mocniejszym hamowaniu w deszczu sprawdzałem czy nie mam jakiejś awari hamulca, poprostu jak bym go wogóle nie miał. Pozbyłem się tak szybko jak tylko mogłem a kupującego rzetelnie poinformowałem o tym, a sprzedawałem z przeznaczeniem pod lawete i tam też wylądowały.
Ja używam od dłuższego czasu letnich conti i zimowek Bridgestone i chwale sobie, co prawda to typowe C a nie XL wiec ciężko uszkodzić. Jedyny minus Conti to że dość szybko się zużywają, ale coś kosztem czegoś, dobra przyczepność=szybsze zużycie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 23:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Moim zdaniem @flax używał tych opon w zupełnie innym celu niż Przedpiszca i stad diametralnie inne oceny. Ja na przykład zrobiłem 90kkm UAZem na drewnianych Ja 245 i jedyny problem widziałem na śniegu bez obniżonego ciśnienia, za to NIGDY nie złapałem gumy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 stycznia 2018, 15:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Racja, moje nie widzialy nigdy sniegu i nie zdaza minsie raczej jezdzic przy bliskich zeru temperaturach.. po nich pewnie wroce do goodyearow calorocznych, ale na razie nie ma potrzeby wymiany.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 stycznia 2017, 20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Akershus-Leszno-Rzeszow
opis: Ja nie chcę
Ja nie chcę
Ja nie chcę
Dorastać
model: Vw T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi Acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Doloze tez negatywna opinie firmie Nokian(wyprodukowane w Rosji) w czerwcu 2015 wymienilem sobie caly komplet na Hakka C2195/65R16 104T C . Po powrocie z polnocnego wypadu gdzie opony mialy przejechane lacznie z tym wyjazdem okolo 30 tys. tylnie dwie opony byly calkiem lyse,praktycznie calkowicie gladkie. Nie wiem czy do tego moglo sie przyczinc to ze mielismy 3 metrowa przyczepe z ktora przejechalismy okolo 6200 km,ale nie byla ciezko zaladowana. Na pewno nie zaloze wiecej opon letnich tej firmy choc z drugiej strony od 10-ciu lat jezdze autami sluzbowymi na nokianach zimowych,wszelakie modele z kolcami i nie mam im nic do zarzucenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 04:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:28
Posty: 7
model: Vw T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nokian C-Line letnie ,trakcja w porządku nawet po deszczu ale po dwóch latach użytkowania czyli u mnie jakieś 25 tys km przebiegu mało co bieżnika zostało ze swojej strony nie polecam.Brak mi Michelin Agilis 41 to było mistrzostwo wśród opon.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 07:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Kenobi a te Twoje crossclimaty to w jakim rozmiarze miałeś? Ja będę brał 225/55/R17


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 08:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
205/65/15


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 10:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Konczac temat moich chinczykow: 60kkm i wymieniam. Jakies 3mm bieznika zostaly z przodu, 4mm z tylu. Na wode przy wiekszych prędkościach troche za malo. Trzeba cos zamowic.

Niezle wygladaja te conti:

Continental ContiVanContact 200 215/60 R16 99 H RF

https://www.oponeo.pl/dane-opony/contin ... ertificate

Sporo bieznika i niezle na wodzie


Btw: gdzie kupic felgi stalowe najlepiej nowe 16” do mojego? Zdaje sie, ze sie, ze sa wzmacniane? Moje dmc to 2890 kg...



Załącznik:
IMG_9337.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 14:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kupiłem w tym roku do Ducato dwie letnie Uniroyal Rain Max 2 (jeszcze stary model opony bo juz dostępny był nowszy Rain Max 3 ale w chwili zakupu w tym rozmiarze jeszcze nie było) , rozmiar 205/65/16C , przez 2 miesiące zrobiłem jakies 16~18 tys km i mogę stwierdzić ze wysokośc bieżnika zmniejszyla się o 1mm (nowe mialy równo 10mm) ,niestety mocniej bierze po zewnętrznych stronach bierznik, u mnie moze wina lezy w tym ze fabrycznie powinienem miec rozmiar 225/70/16C... niestety musialem zjechac z rozmiarem bo mi oryginalny rozmiar nie wchodzi na tylną oś stąd mam opony na mniejszą ladownośc. Muszę stwierdzić ze calkiem niezle się trzymają nawierzchni na mokrym w porownaniu do wielosezonowych Vredesteinów ktore wczesniej miałem na przodzie a teraz mam je na tyle. Na Vredesteinach jak popadalo to samochód często przy hamowaniu wpadal w poslizg. Na tych jak narazie odpukać nie bylo takich sytuacji.

W/g etykiety EU

klasa przyczepności :C
klasa efektywności paliwowej : E
Hałas ; 72dB

Fakt niezaprzeczalny ze sa głośne , a jak popada to mega glośne.

Gdyby nie fakt ze wielosezonówki dwie mam jeszcze z bierznikiem o wysokości 8mm to pewnie bym kupił 4 sztuki , a tak narazie mam dwie tylko na przedniej osi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 15:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ja mam wbite w dowod 205/60R16C100/98T ale w tym rozmiarze praktycznie nie ma juz zadnego wyboru dlatego patrze na 215/60R16C...

finalnie zamowilem
Continental VanContact 4Season 215/60 R16 103/101 T C

ale zanim zaloze to musze kupic 4 stalowe felgi 7Jx16H2 ET49 .. dwa lata temu oddalem takie za darmo, a teraz nie moge namierzyc.. chce oddac moje do piaskowania i malowania proszkowego, nie bede mial na czym jezdzic..

kupil bym najchetniej nowe, ale nie moge namierzyc


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2018, 10:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Z racji ze dwa moje Vredesteiny Sportrac 3 ulegly uszkodzeniu , tak myślę co kupic , narazie dwie sztuki. Vredestein Sportrac 5 bylby dobrym wyborem w/g mnie, ale przykładowo Uniroyal RainExpert 3 jest o 100zł tańszy na sztuce, a opinie ma też dobre i tak myślę czy nie pójśc w tą stronę teraz. Ktoś jakies opinie ma o RainExpert 3 ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB