T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 00:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
A to aż tak w tym temacie nie drązyłem bo T5 nie jest moje tylko taty. Wiem, że cała konstrukcja schowków, łóżka itp jest zamontowana do fabrycznych uchwytów w których nornalnie mocuje się fotele / kanapę + to punktów kotwiczenia ładunków.
To nie jest takie łóżko które kiedyś stało w sypialni. Wszystko opiera się na drewnianej konstrukcji z kantówek itp. a na tym materace robione na wymiar. Ale o tym nie tutaj.

Czyli zgodnie z tym co piszesz, wystarczyłoby na czas przejazdu mocować jakąs przegrodę pomiedzy kabiną a resztą samochodu i traktować cała zabudowę jako ładunek. Wtedy nikt się nie doczepi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 01:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Doczepi, doczepi. Gdyby w aucie z demontowalnymi siedzeniami była dołaczona fabryczna przegroda to moznaby taką wersje rozważać. Ale zamontowanie przegrody samemu ? ... bez homologacji ? To nic nie zmieni. Zadałem pytanie o te fotele bo myslałem, że może gdzieś ktoś wygrzebał jakiś przepis "furtkę" na te przeglądy bez foteli ale widzę, że wszędzie tak samo,.. zależy od diagnosty i jego humoru.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 14:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ja z kolei przez parę lat miałem trochę inną sytuację niż wszyscy opisujecie, bo w dowodzie było 8 miejsc a w aucie komplet 9 oryginalnych siedzień (tak go kupiłem) - nigdy żaden diagnosta nic nie powiedział. Kilka lat temu stwierdziłem, że bez sensu i może mi się kiedyś przyda to dziewiąte miejsce (choć po dziś dzień max ile wiozłem to 8 osób ;) ) i zrobiłem jakiś rozszerzony przegląd i przerejestrowałem go na 9 miejsc. Zdarza mi się jeździć bez kanapy 3 rzędu i jak kiedyś tak pojechałem na przegląd to diagnosta spytał gdzie jest kanapa z tyłu i jak powiedziałem, że wymontowana w domu leży, to powiedział tylko, że powinno być na przeglądzie tyle siedzeń ile w dowodzie, ale przybił pieczatkę. Od tego czasu po prostu na ten przegląd raz do roku wkładam wszystkie fotele i nie ma problemu. Z dwa lata temu jedynie sprawdzał czy wszystkie fotele mam fabrycznie zamocowane i czy wszyskie pasy bezpieczeństwa są sprawne, bo stwierdził, że bardzo często w teczwórkach są powstawiane nieoryginalne fotele i zamocowane z ułańską fantazją w różnych konfiguracjach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 18:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Im dłużej o tym myślę tym bardziej temat durnych przepisów drażni. Można rzeźbić i zakładać fotele z innych samochodów i nikt się nie doczepi. Przyjedziesz bez oryginalnego fotela, bo akurat leżakuje w garażu i już jest problem.
Rozumiem, że jeżeli zamienię dwójke z przodu na fotel, to już też jest niezgodne z przepisami i może być dym? O ile nie pjadę na rozszerzony przegląd i nie zmenię wpisu w DR.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 21:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
Dudu$ napisał(a):
Im dłużej o tym myślę tym bardziej temat durnych przepisów drażni. Można rzeźbić i zakładać fotele z innych samochodów i nikt się nie doczepi. Przyjedziesz bez oryginalnego fotela, bo akurat leżakuje w garażu i już jest problem.
Rozumiem, że jeżeli zamienię dwójke z przodu na fotel, to już też jest niezgodne z przepisami i może być dym? O ile nie pjadę na rozszerzony przegląd i nie zmenię wpisu w DR.


Jeśli diagnosta będzie upierdliwy to może robić problem - jednak z zasady czepiają się gdy widzą część pasażerską bez siedzeń a w dowodzie widnieje 9 miejsc lub 7 , ja miałem "białasa" 9 miejsc z czego 6 z części pasażerskiej zwykle leżało w garażu. Niestety na przegląd musiałem wrzucić wszystkie fotele . W Twoim przypadku może to przejść , gdyż na pierwszy rzut oka wszystko wygląda OK.


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 21:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Dobrze że mam w sumie trzech znajomych diagnostów bo jak czytam jakie macie problemy to gdy zrealizuję swój plan z T4 to bym miał problem pewnie z przeglądem <59>


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 16:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
kriss napisał(a):
Dudu$ napisał(a):
W Twoim przypadku może to przejść , gdyż na pierwszy rzut oka wszystko wygląda OK.

Szczęśliwie u siebie mam dwa fotele z przodu. Pytanie bardziej teoretyczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 01:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
W zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie z 5 -ma z 7-miu foteli i nikt się nawet nie zająknął w sprawie braków.
A mam na tej stacji przechlapane, bo kiedyś diagnosta chciał usiąść na moich pięknych skórzanych fotelach będąc w brudnych od smaru łachach.
Dostał reprymendę właściciel stacji i diagnosta z nakazem zmiany ubrania na czyste. Był wściekły, lecz już w czystym ubraniu. Szarpał autem we wszystkie strony, ale nie znalazł luzów i usterek, tylko na odchodne rzucił że jedna żarówka podświetlenia tablicy nie działa.
Walnięcie pięścią w klapę przywróciło pełną światłość.

Pozdrawiam
Cezary
PS Jak by tak trzeba było montować i jeździć z grodziami od przestrzeni ładunkowej, to Nysy i Żuki Towos nie dostawałyby zaliczenia przeglądu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 13:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Sądzę, że nie rozróżniacie przeglądu z siedzeniami montowanymi na stałe i do szybkiego' demontażu.

Jak kanapa z Multi jest przykręcana i należy użyć narzędzi do zamontowania jej to diagnosta powinien ją widzieć (kanapę i sposób jej zamocowania).
W przypadku nowszych wersji i tzw. koziołków - gdzie każda operacja z/demontażu jest ręczna - poprzez np. zapadki - diagnosta nie powinien robić problemów. Przypominam, że wraz z kanapą często demontuje się też pasy bezpieczeństwa (a punkty mocowania ich są homologowane!).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 15:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
No więc się mylisz. Ja mam fotele na "zatrzaski" i diagnosta ma to w d....
A w ogóle to wie ktoś gdzie są stosowne przepisy ? Pewnie jakaś ustawa,.. chętnie bym poczytał.
A może skierować sprawę do jakiegoś sądu ? :) Skoro polskie prawo dopuszcza i homologuje auto z odpinanymi fotelami t czemu nie pozwala na ich odpinanie ?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 15:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wystarczyło zapytać diagnostę na jakim akcie prawnym się opiera odmawiając podbicia przeglądu, bo to chyba on wiedziałby najlepiej.
W ogóle to jak zakończyła się sprawa, włożyłeś fotele czy znalazłeś innego diagnostę, czy może nie masz przeglądu?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 15:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
To diagności są w będzie. Nie odwiedzaj ich i jedź do innej firmy, albo poproś o podanie podstawy prawnej (przy odmowie).

Warunki dopuszczenia pojazdów do ruchu, szczegółowe dane będą w poradniku diagnosty (niebieska książka A4 - która jest na każdej SKP).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Przegląd załatwiłem w innej stacji. Też było kręcenie nosem ale tekst diagnosty "jakoś się dogadamy" rozładował napięcie :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 stycznia 2018, 18:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Jakoś się dogadamy, czyli za opłatą ponadnormatywną się da...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 02:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Tak. To i tak dla mnie lepsza opcja niz demontaż stelaża, który tam mam i montaż siedzeń. Jest to mocno upierdliwe.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 18:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Czyli ten przepis o wymaganej do rejestracji ilości siedzeń, jaką się ma w dowodzie, jeśli w ogóle istnieje i nie jest nadinterpretacją diagnostów, ma sens głównie korupcyjny.



Za ten wpis autor Tonieja podziękował: BOGUSS (piątek, 12 stycznia 2018, 19:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2018, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Nie będę zakładał nowego tematu ale może ktoś będzie zainteresowany nowymi zmianami w badaniach technicznych.
Obecnie za przegląd techniczny samochodu osobowego trzeba zapłacić około 99 zł, natomiast przegląd techniczny motocykla kosztuje 62 zł. Według nowych przepisów ceny wzrosną do 126 zł za samochód osobowy, 162 zł za samochód osobowy z instalacją LPG oraz do 75 zł za motocykl.

Droższe opłaty za przegląd techniczny po terminie
Jazda samochodem lub motocyklem bez ważnego przeglądu technicznego może zakończyć się mandatem w wysokości 500 zł i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, ale to nie jedyne, co może spotkać właściciela takiego pojazdu. W razie spowodowania wypadku ubezpieczyciel, u którego zostało wykupione ubezpieczenie OC na pojazd sprawcy, może wymusić na sprawcy zdarzenia zwrot pieniędzy za wypłacone odszkodowanie. Musi jednak udowodnić, że stan techniczny auta lub jednośladu bezpośrednio przyczynił się do spowodowania wypadku.

Od maja spóźnienie się z wykonaniem badania technicznego pojazdu o ponad 30 dni będzie wiązać się z koniecznością zapłacenia dwukrotnie większej stawki za badanie, czyli 262 zł w przypadku auta i 150 zł w przypadku motocykla.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2018, 21:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
I dotyczy to każdego pojazdu? Mam na działce przyczepę której w zeszłym roku skończył się przegląd, a że traktujemy ja jako domek to nie chciało mi się wszystkiego przestawiać i ciągnąć jej na przegląd. Bezsens przepisów jest taki że nie ma opcji żeby taka przyczepę wyrejestrować i ewentualnie zarejestrować ja ponownie przed sprzedażą...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 00:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Podaj numer ustawy - chyba, że to tylko projekt?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 10:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 stycznia 2016, 21:18
Posty: 26
Lokalizacja: Lubuskie
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Dlatego na wszelkie zmiany foteli lub kanap itd najlepiej zrobić sobie papier z warsztatu który ma uprawnienia do zmian konstrukcyjnych.

Oczywiście robić zmiany z głową i posiłkować się fabrycznymi rozwiązaniami które w innym modelu posiadały świadectwo homologacji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB