T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 10:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jak w tytule, podczas przyspieszania (na każdym biegu) tak z życiem słychać dość głośną pracę silnika.....takie aż dudnienie, jazda spokojna wszystko ok.....ale tak spokojnie trudno się poruszać. Silnik 2,5 tdi 102 kuce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 14:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Obawiam się, że z takiego opisu to nikt nie pokusi się o diagnozę. " ....takie aż dudnienie " jest tak nieprecyzyjne, że może być to wszystko. Dziura w obudowie filtra powietrza, w tłumiku, coś z turbiną, coś ze szklankami itp itd. Wróżenie z fusów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 16:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Prawda, trudno stwierdzić.
U mnie takie dudnienie i wibracje które było czuć na całym samochodzie było ostatnio jak poduszka silnika sie zerwała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lutego 2018, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dołączam nagranie. https://youtu.be/6cckwBKvRdU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 10:43 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wg. tego co wysłuchałem na filmie nic szczególnego nie slychac. Motor pracuje podobnie jak u mnie jak jest zimny.
Musisz sprawdzić na początek kat wtrysku. Potem ewentualnie mozna pokusic sie o zdjecie pokrywy zaworów i sprawdzenie stanu popychaczy hydraulicznych.
Ale ja bym nic nie robil. Jeździłeś tym autem wcześniej ? Chodził ciszej ?
ACV ma taka troche "twardsza prace" od tego mocniejszego AXG.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 11:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Twarda praca silnika zależy też od wtrysków. Jak ma założone z wyższym ciśnieniem otwarcia to pracuje twardo. Według mnie pracuje ok i potwierdzam to co kolega wyżej napisał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 13:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Może filmik tego nie przedstawia tak dokładnie jak realnie jest, ale cos zakłóca jego prawidłową pracę. Ogólnie nic silnikowi zarzucić nie wolno, pali ładnie nawet w te -20 s mrozy, moc jest......odnosnie szklanek wymienione na nowe firmy ina, choć jedna miała znamiona zużytej (lekka rysa) od krzywki wałka. Jakbym jeszcze miał cos dodać to tyle że dzwiek słychac również na końcu wydechu i w kabinie..... dodam że jest to moja druga t4 i ta pierwsza pracowała jak marzenia, a sprzedałem dlatego bo był to golas, transporter. Uzupełnię wypowiedź, od samego poczatku tak pracuje, bez względu na temp. silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 14:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie znam tego silnika, ale poza tym, że są dwie częstotliwości to nic szczególnego nie słyszę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 22:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dudni i to wyraźnie. Ja ten dźwięk słyszę i wiem o który chodzi. Mój też to ma z tym, że o wiele ciszej, słychać tylko po otwarciu maski. Jutro jeszcze posłucham to coś więcej napiszę a propo swojego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 23:33 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Moze chodzi o dzwiek ktory wydobywa sie od kolektora ssacego. Bardziej byłoby go slychac gdybyś zdjął filtr powietrza. Ale czekam co Kenobi napisze. U mnie tez "dudnilo " od filtra ale to w 2,4D. Do konca nie doszedłem co to takiego.


Ostatnio edytowano środa, 28 lutego 2018, 06:49 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 lutego 2018, 10:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Słychać, słychać z każdej strony od przodu do samego tyłu auta.....może układ wał-tłok????? jakieś luzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 lutego 2018, 11:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ostatnio kolega opisywal tez glosna prace ale pojemnosc 2,4D. I doszedl ze to "próg na jednym z cylindrów".
Skontaktuj sie z nim i moze dojdziesz co go boli.
Jesli chodzi o wal ,tloki ,cylindry to jest zbudowany podobnie.

viewtopic.php?f=6&t=15761


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 lutego 2018, 21:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
peters napisał(a):
Ostatnio kolega opisywal tez glosna prace ale pojemnosc 2,4D. I doszedl ze to "próg na jednym z cylindrów".

To daje zupełnie inny dźwięk, metaliczny stuk.
Co do dudnienia to ja nie wiem od kiedy to mam, ogólnie nie zaprzątałem sobie tym głowy bo nie jest u mnie aż tak głośne. Do tego przyzwyczajony jestem po tym jak mój 2.4 dudnił jeszcze głośniej ale tam to ewidentnie z dolotu. Po wyjęciu filtra było to wyraźnie znać, spróbuj u siebie odpalić na otworzonej puszce filtra.. Ja przy takiej temperaturze jak teraz chwilowo odpuszczam głębsze analizy organoleptyczne jak się ociepli to zdejmę filtr i zobaczę jak to jest u mnie. Do tego posłucham innych T4 jak tylko będę miał okazję.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 marca 2018, 11:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Lejący wtrysk może powodować takie cyrki.
Skoro szklanki nowe, zostaje niestety możliwość luzu trzonka zaworu w prowadnicy.
Można spróbować osłuchać silnik stetoskopem.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2018, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wtryski "były" robione, luz zaworu w prowadnicy to głowica w górę, a co do osłuchania silnika to najbardziej słychać górę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2018, 22:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
Kenobi napisał(a):
Do tego posłucham innych T4 jak tylko będę miał okazję.


Kenobi, najbliższa okazja do posłuchania innych T-czwórek --na zlocie wiosennym <up> - zbieraj familię i przyjeżdżaj bo dawno Cię nie widziałem <dzięki> .
Sorki za OT....


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 18:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Samochód od miesiąca u lekarza, nowa pompa oleju, pompa wtryskowa po regeneracji, nowe koncówki wtrysków "większe" AFN-ny, nowy wałem rozrządu..... praca silnika podobna i doszło jeszcze coś takiego, że po odpaleniu i dodaniu gazu auto gaśnie, dziwne!!!! dochodzi jeszcze ustawienie zapłonu bo ciężko odpala i lekarz poległ przy stole operacyjnym. Prosze o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Co tam kolego? Działasz coś? Jak samochód?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 24
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A więc od wczoraj zdarta głowica a tam: pekniete 4 sprężyny zaworowe, do wymiany zawory i naprawa prowadnic zaworowych, koszt to 750 zł. ale czy warto? bo do tego 12 śrub do głowicy, szklanki, uszczelka pod głowicę i oczywiście robocizna. Razem wyjdzie z 1800,00.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Kiedyś opisałem tutaj głowice którą u siebie zamontowałem. Głowica chińska firma zdaje się nazywa się( edit: już sprawdziłem) CI Camshaft Internacional handluje tym np. świątek, inter cars też ma w ofercie. Zestaw głowicy z zaworami, śrubami, uszczelką, uszczelniaczami kosztował coś koło 1600-1700zł, przelatała bez problemu prawie 100tys, więc mogę spokojnie polecić :D


np tu
http://allegro.pl/glowica-vw-volkswagen ... 67896.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB