T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 21:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Radauskas napisał(a):
Możesz mieć wpis,.. a jak wjedziesz do Berlina i puścisz czarnego bąka to zaraz jakiś patrol wlepi Ci mandat i/lub zabierze dowód. Więc ważne jest też żeby działało. Bo wjeżdzając bez odpowiedniej nalepki do Berlina dostaniesz tylko mandat. A mając wpis, że masz DPFa i spełniasz normy, a mimo to dymisz to Twoje auto będzie uznane za niesprawne i oprócz mandatu mogą zabrać dowód.


Po Berlinie jezdze czasem autem z wywalonym DPFem , czasem zasadzi na czarno i nigdy nikt sie nie doczepil do mnie do tego a nieraz zdarzało się ze polizei jechalo gdzies z tyłu za mną :). Pozatym jak miał DPF tez zdarzalo mu sie na czarno z rury zasadzić , sprinter ktory spenia normy euro6 tez z rury daje czarnym dymem a samochod filtr ma i samo auto jest praktycznie nowe... A w trasie dostaje w kiche ostro więc filtr jest eksploatowany ta jak byc powinien... Inna sprawa ze wiele opłat drogowych jest uzaleznionych tez od norm emisji spalin , i najgorsze co mogli wymysleć to wjazdy na niektóre zakłady produkcyjne na zachodzie w niektóre ich sekcje tez jest uzaleznione teraz od tego jaką normę spelnia auto...

A T4 z filtrami DPF to zadna nowośc...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 21:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja teoretyzuje, Ty widze znasz to z zycia :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 10:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dzwoniłem wczoraj do firmy która robi filtry dpf i je montuje , mogą miec w ofercie do t4 2,5tdi filtr taki , wszystkie ich filtry podnoszą normę do euro5 na co jest stosowny certyfikat wydawany. Gość nie chciał zbytnio przez tel rozmawiac o tym , kazał przyjechac osobiście i objaśnią w jaki sposób euro5 bedzie spełniał, w kazdym badz razie montuja je w ciężarówkach w duzych ilościach z całej unii podnosząc normy do euro5 w nich. Mozna też kupić całą rurę z katalizatorem i za kolankiem gdzie jest standardowo prosta rura do pierwszego tlumika , dodatkowo z filtrem dpf firmy JMJ do 2,5tdi , wtedy podnosi on norme do euro4. Tutaj cena wygrywa , filtr z normą euro5 to koszt prawie 4kzł , a ten JMJ to koszt około 1500zł i nawet do samodzielnego montazu. Równiez jest wydawany certyfikat o normie euro4 i honorowany jest w całej unii.

W końcu wymuszą na nas montaz tego dziadostwa bo coraz wiecej miast europejskich wprowadza ograniczenia dla aut nie spelniających norm , nawet czesi w pradze takie ograniczenia wprowadzają... Co ciekawe na zachodzie bardzo duzo montuje się takich filtrów w starszych autach... a nam wmawiają ze na zachodzie wymieniaja na nowe auta tylko i nikt się w takie domontowywanie dpf nie bawi... a to nie prawda...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 11:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Rozumiem, że tylko auta z Euro3 się łapią na taki filtr w tej chwili?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 15:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
a możesz podac jakiś namiar na tą firmę ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 20:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
ozyrys486 napisał(a):
a możesz podac jakiś namiar na tą firmę ?


JMJ mozesz w necie kupic , są firmy co montują tez JMJ ale w/g mnie to bez sensu bo wtedy za filtr z montazem liczą sobie 2500zł , niby u nich kosztuje on 2kzł , a w necie mozna kupic go juz ponizej 1,5kzł nawet...

Probe041 napisał(a):
Rozumiem, że tylko auta z Euro3 się łapią na taki filtr w tej chwili?


w przypadku acv to euro2/euro3 moze zostać podniesione do euro4

Ja od dawna rozważam montaż dpf , dobrze ze sie wstrzymałem bo to tanieje naszczęscie... Wkońcu będzie trzeba zainwestować w ten filtr i tyle.... albo sprzedać t4 i kupic coś benzynowego ale juz młodszego....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 21:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Zastanawiam sie w jaki sposób odbywa się czyszczenie filtra??


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2019, 19:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 23:24
Posty: 1
model: atlantis
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam !!!
Chcę założyć dpfa do mojego multiwana,żeby uzyskać Euro 4...
Macie może jakieś sugestie od czego zacząć?
Wiem wszyscy się pozbywają tego dziadostwa,ale latam trochę po Niemczech,ale już cała Europa zwariowała-Austria,Czechy...
Nie chcę zostawiać auta na przedmiesciach,bo to trochę uciążliwe...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
cybkryst napisał(a):
Zastanawiam sie w jaki sposób odbywa się czyszczenie filtra??


Redukcja, but i wielki kleks wypada z rury.
Niestety.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 listopada 2019, 18:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Odgrzewam kotleta ale dla mnie trochę świeży temat bo do konca roku muszę mieć euro4 i poszukuje właśnie DPF do samodzielnego montażu(niekoniecznie samodzielnego) z certyfikatem do VW T4 150km. Wcześniej jakieś pół roku temu widziałem na allegro ale teraz już nie ma tych aukcji i muszę szukać gdzieś indziej . Na google też nie znalazłem. Macie jakieś namiary na kogoś kto sprzedaje czy montuje te filtry. Dzwoniłem do jednej firmy ale oni montują tylko do ciężarówek i autobusów a mnie wysłali do Niemiec. Sterciu mam do ciebie pytanie czy nie wiesz czy euro5 jeszcze robią w tym zakładzie co pisałeś w poprzednich postach. Wiem że to było dawno ale nie wiem czy coś się zmieniło od tamtego czasu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2020, 00:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wracam do tematu bo trochę go rozgryzałem i u nas w tym naszym dz.... kraju jest to formalnie nie do przejścia aby uzyskac wpis z wyższą normą w dowodzie niz wynika to z homologacji pojazdu bez ponoszenia jakiś drastycznych kosztów bez wliczania mozntazu filtra... Ot tak nie możliwe , wszędzie na zachodzie praktycznie jest to możliwe tylko nasz ustawodawca jest 100 lat za murzynami i SIĘ NIE DA.... W niemczech mozntuje się filtr na ktorym wystarczy ze wybita jest norma emisji , numer atestu filtra, jedzie na przegląd i dostaje się papier ze auto spelnia daną normę , u nas czegoś takiego jak przegląd dotyczący emisji normy spalin nie istnieje więc temat wsumie nie do przeskoczenia. Jedyna zaleta montując taki filtr to lepsze samopoczucie ze nie truje się tak środowiska... a jest róznica... montowałem w jednym z wczesniejszych aut taki filtr i faktycznie jak wczesniej smierdziało z wydechu tego auta , tak po montazu filtra smrodu nie było czuc tak intensywnego. Niestety wpis w dowód w aucie z 2003 roku ze spelnia normę euro 4 jest nie wykonalny , samochód się sprzedał i pojechał do naszych zachodnich sąsiadów i na pierwszym przeglądzie odrazu taki wpis uzyskał.... U nas podobno nawet jak się sprowadzi starsze auto w dieslu wyprodukowane przed 2005 rokiem i posiadające w zagranicznych dowodach wpis euro 4 , a trafi na urzędnika taboreta nie jest jednoznaczne ze u nas go przepiszą... U nas jest się odbijanym wszędzie jak piłeczka , od jednego do drugiego...

Plus jest taki , ze przynajmniej w Berlinie jeżdząc po "zielonej" strefie autem bez naklejki niejeden raz , ani razu nie zostalem nawet skontrolowany... w dowodzie zawsze 80E na mandat naszykowane było w razie czego. <38> Może dlatego ze auto z 2011 było i siłą rzeczy spełniało normę tylko naklejki nie było <38>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ponizej warunki na jakich można uzyskac wpis o normach euro w dowód (nas chyba dotyczy sam koniec tego rozporądzenia):
(Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968)



§ 11. 2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dowodu rejestracyjnego i pozwolenia czasowego, stosując następujące zasady:

30) w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

z) "(V.9) poziom emisji spalin - Euro ..." - wpisując, na wniosek właściciela pojazdu, poziom emisji spalin na podstawie wytycznych określonych w załączniku nr 2a do rozporządzenia; dotyczy samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, samochodów specjalnych, ciągników samochodowych oraz autobusów.





ZAŁĄCZNIK Nr 2a

WYTYCZNE DO UMIESZCZANIA W ADNOTACJACH DOWODU REJESTRACYJNEGO INFORMACJI O SPEŁNIENIU PRZEZ SAMOCHÓD OSOBOWY, SAMOCHÓD CIĘŻAROWY, SAMOCHÓD SPECJALNY, CIĄGNIK SAMOCHODOWY LUB AUTOBUS OKREŚLONEGO POZIOMU EMISJI EURO1)

§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu wnioskuje o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd właściwego poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji Euro na podstawie:

1) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;

2) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro 1 - od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

b) Euro 2 - od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

c) Euro 3 - od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

d) Euro 4 - od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

e) Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony;

3) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro I - od 1992 r. do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

b) Euro II - od 1995 r. do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

d) Euro IV - od 2005 r. do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

e) Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

§ 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu wnioskuje o dokonanie w jego dowodzie rejestracyjnym adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd innego poziomu emisji spalin Euro niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o poziomie emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on określony poziom emisji spalin Euro, albo na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2020, 10:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Ciekawy temat poruszyłeś. Wiem jednak z doświadczenia, że można dokonać adnotacji o podniesionej emisji spalin dzięki dokumentacji filtra cząstek stałych, w starszych autobusach to standardowa procedura. Wtedy wydziały komunikacji nie robią żadnych problemów z tym jednak, że dokumentacja producenta filtra/firmy montującej w takich przypadkach jest wypisywana na konkretny pojazd/nr VIN i może dzięki temu proces przebiega raczej bezproblemowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 lutego 2020, 12:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
I tu jest paradoks , pytałem się w jednej z firm gdzie montują filtry do cięzarowek/autobusow podnosząc im norme emisji spalin , dają certyfikat na pojazd ale dotyczy to tylko pojazdów powyzej 3,5T , poniżej 3,5T jak się pytałem to dostalem odpowiedz ze w pojazdach do 3,5T nie montują filtrów i u nich się nie da podnieśc normę emisji poprzez montaz filtra....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 marca 2020, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 28 kwietnia 2016, 15:10
Posty: 2
model: T4?
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tu znalazłem trochę informacji o montażu DPF - może komuś się przyda: https://blog.buschecker.de/buschecker-w ... ververbot/

PS witam, jestem stałym czytelnikiem ale jeszcze nie pisałem :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB