T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 14:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja po przejściach opisanych tu:
viewtopic.php?f=14&t=15646
Zawęziłem wybór do:
Kleberów Transpro 4S 195/70 r15c ( nie produkują 205/65 bo bym się nie zastanawiał - wiele osób je poleca ) lub Matadorów MPS125 205/65 r15c
Po obejrzeniu i dotknięciu wybrałem Matadory ( bardzo pancerna konstrukcja, a o to chodziło ), mam je od tygodnia, przeszły już dwie warszawskie śnieżyce bez zarzutu, a dzisiaj ciąłem na nich autostradą grubo powyżej ograniczenia. Miałem wątpliwości ze względu na toporność, że spadnie komfort ale nic z tych rzeczy. Nie wiem co w dłuższym okresie użytkowania ale w jednym mnie wszyscy utwierdzali - na pewno ich już nie uszkodzę.
Ja osobiście nie wierzę w chińszczyznę, wolę słowackie matadory czy rumuńskie klebery niż jakąkolwiek wschodnią produkcję.
Do tego sugerowanie się parametrami z nalepek to pomyłka, miałem Micheliny które na nalepce mają klasę na mokrym A , a żadnej różnicy w porównaniu z innymi o gorszych klasach nie było czuć - to są jakieś laboratoryjne testy nie mające nic wspólnego z realną drogą


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: flying carpet (poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 17:50
Posty: 4
model: t4 transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Słyszę o tych Matadorach z kilku źródeł dobre opinie więc chyba się zdecyduje na nie, dzięki. Jak ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia w temacie to chętnie wysłucham.

Ciekawi mnie w jaki sposób są przeprowadzane te testy, nie mogę znaleźć żadnych jasnych definicji jak te klasy hamowania na mokro są określane. Bibliografia z wikipedi zaprowadziła mnie tu: http://www.oponaok.pl/etykiety/ Jeśli chodzi o opory toczenia to klasa jest zadana jasno i powinna mieć przełożenie na realne spalanie. Jeśli chodzi o to hamowanie, to jest to określane w stosunku do jakiejś opony porównawczej ale nie ma powiedziane jak zachowuje się taka opona badawcza i o co tu chodzi. Ktoś może wytłumaczyć jak to się określa? Jak to jest możliwe, że tajwańskie opony za 3 stówy mają lepsze parametry niż Pirelli po 1000 za sztukę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Teraz są nowe matadory wielosezonowe 195/70 R15C MPS400 VARIANTAW 2 [104/102] R
W Hurcie 275 zł.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jak to możliwe, że na allegro taniej niż w hurcie???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 09:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Często a Allegro jest taniej niż w hurcie. Często są t partie tzw. DEMO lub wyprzedaże, stąd profesjonalne warsztaty nie oferują towaru z a. To jak z opiniami w sieci - nie masz możliwości weryfikacji pochodzenia towaru (/opinii) stąd prywatnie jest to okazja, a dla profesjonalisty to podejrzane.

Opory toczenia są badane na zasadzie: Przykładowy pojazd jest bezwładnie puszczany z równi pochyłej i im dalej zajedzie - tym lepszy wynik (różnice w spalaniu faktycznym to 0,1-0,2 pomiędzy kasami)

Droga hamowania jest badana dla opon letnich przy dodatniej temperaturze (nie pamiętam precyzyjnie, ale oscylowała w zakresie 15-22st.), a zimowych przy ujemnej (około -3, do -10).

Test głośności, to badanie sonometrem auta jadącego z wyłączonym silnikiem, przejeżdżającego obok stanowiska pomiarowego - stąd jest to hałas ZEWNĘTRZNY! --> nie zawsze jest to badanie miarodajne w odniesieniu się do hałasu wewnątrz pojazdu.

Różnica pomiędzy klasami hamowania A i D to kilka metrów, więc te różnice też nie są kosmiczne. (to jak z średnią krajową - która jest liczona tyko z firm zatrudniających ponad 10 pracowników...)



Za ten wpis autor MAZZY137 podziękował: flying carpet (wtorek, 5 grudnia 2017, 11:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 11:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 17:50
Posty: 4
model: t4 transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
W 195/70 15R jest znacznie lepszy wybór i lepsze ceny. Co będzie lepsze w tym rozmiarze:
-Klebery Transpro 4S
-Matadory MPS400 VARIANT AW 2
-Pirelli Carier All Season
Czy może jeszcze co innego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 18:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W rozmiarze 195/70R15 mam Toyo VARIO V2+, po 250 peelenów sztuka z darmowa dostawą.
Mają indeks 97 ale moja nalepka taki dopuszcza, przejechane na przednich 20kkm i już widać zużycie, na tylnych około 8kkm.
Zabijają się błotem ale byłbym zdziwiony gdyby nie bo to przecież nie MT-eki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 17:50
Posty: 4
model: t4 transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
@Adampio 97 to by było dla mnie za mało, samo auto ma 2,6t (przedłużony tył, podwyższony dach), do tego transporter więc wątpie, że by było legit choć na tabliczkę nie patrzyłem.

Co raz bardziej rozważam Goodyeary Cargo Vector 2 195/70 15R, parametry marne ale nawet te cienkie lamele na zdjęciu wyglądają na głęboko żłobione (pewnie dlatego kiepsko w testach poszedł) plus dużo dobrych opinii na oponeo. Jeździł ktoś na nich dłużej?

@Kenobi Na pewno słyszałeś dużo dobrego o Kleberach Transpro 4S a nie o zwykłych letnich Transpro? Ja nie mogę znaleźć żadnych opinii na temat tych wielosezonówek ani na tym forum ani nigdzie w sieci. A bieżnik mają zupełnie inny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2022, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
flying carpet napisał(a):

Co raz bardziej rozważam Goodyeary Cargo Vector 2 195/70 15R, parametry marne ale nawet te cienkie lamele na zdjęciu wyglądają na głęboko żłobione (pewnie dlatego kiepsko w testach poszedł) plus dużo dobrych opinii na oponeo. Jeździł ktoś na nich dłużej?



Myślę , że po przejechaniu 36000km na GoodYearach Cargo Vector 2 w rozmiarze 215/60/17C mogę coś o nich powiedzieć.... NIGDY WIĘCEJ !!!! Przez te 36kkm na mokrej nawierzchni trzeba było bardzo mocno uważać , zwłaszcza przy hamowaniu , juz nie mówię o nagłym hamowaniu bo przyczepność zrywały odrazu. Na śniegu w górach , jak trzeba było ruszyć pod górę na drodze pokrytej śniegiem , nie lodem tylko stosunkowo grubą warstwą sniegu to można zapomnąć , że się ruszy... Opony mam dwie z DOT 2018 , dwie z DOT 2019 czyli stosunkowo świeże... ale co sie dzieje... otóż odrywają sie lamele z niej... Bieżnik jeszcze dośc spory bo mierząc po bieżniku dwie mają 6 mm a dwie 7mm... Dziś kupiłem do auta opony letnie Continental VanContact Eco i wracam do opon sezonowych , na lato Letnie , na zimę Zimowe... na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać... Te goodyeary wylecą na śmietnik bo tam ich miejsce jest jedynie... Teraz jeszcze szukam jakiś zimówek... To juz kolejne auto z rzędu gdzie miałem wielosezonówki i u mnie się one nie sprawdzają...

niebieski-n2 napisał(a):
Jak to możliwe, że na allegro taniej niż w hurcie???


Tak jak napisał MAZZY137, często to są opony DEMO , czyli takie które juz były na felgach , czasami hurtownie też oferują opony DEMO w dużo niższych cenach ale takiej opony nie można nazwać już nową nieużywaną , czasami są po praktycznie zerowym przebiegu , a czasem po 100 , moze 300km...

Czasami można trafić opony z wadami produkcyjnymi , głownie błędami w cechowaniu bocznym , które lecą pózniej na portale aukcyjne , ja kupiłem kiedyś Nokiany których wadą było to , że przybyły z przyszłośći , miały DOT zle nacechowany i wychodziło , że opony zostały wyprodukowane w 2027 roku , zamiast 2017... Niestety jak to badziewny nokian , pomimo ze były tak młode to dopadła je szybko starośc wieku dziecięcego , spekały dośc mocno juz w 2020 roku... pomimo , że jeszcze się nie "narodziły" według DOT, a juz były stare....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2022, 23:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wrzucam fotki syfiastych GoodYearów Cargo Vector 2 po 36kkm i 4 latach... Opony jeżdziły na osi przedniej najpierw , pózniej zrobiły jakies 6,5kkm na osi tylnej.
Jedna 5,5mm bieżnik , druga 4,8mm... wcześniej pisałem ze ok. 6mm , jednak po demontazu kół i dokładnym pomiarze wyszło jak wyszło , druga opona bardziej przytarta i przytarło ją już na tylnej osi bardziej , zamontowana z lewej strony i z tamtej auto bardziej dociążone... Mam jeszcze dwie które mają wyzszy bieżnik , około 6~7mm i też wyrywa gumę z bieżnika.... na razie poszły na tylną oś , aż nie dokupie dwóch zimówek....

Bieżnik "wyrywało" niezależnie od osi czy przednia czy tylna , opony które na tyle jeżdziły wyglądają podobnie tylko mają wyższy trochę bieżnik....

Na pierwszej fotce , pierwsza opona od lewej to z koła zapasowego zdjęta.
Na razie wywaliłem dwie bo znalazłem dwie zimówki i poszły zimówki , musze jeszcze dwie takie dokupic i pozostałe dwie też wylecą na śmietnik... Zadnych wielosezonowych więcej...

https://i.postimg.cc/JzsWqMkX/DJI-0281.jpg

https://i.postimg.cc/C5cWGQMJ/DJI-0282.jpg

https://i.postimg.cc/Y28KBhNg/DJI-0283.jpg

https://i.postimg.cc/qMZPgS5v/DJI-0289.jpg

https://i.postimg.cc/jd5Vxtv1/DJI-0288.jpg

https://i.postimg.cc/kMTZhL9v/DJI-0292.jpg

https://i.postimg.cc/CxqQ518c/DJI-0295.jpg

I co można zauważyc przy wielosezonówkach , jak są nowe , nie eksploatowane jeszcze w lecie to jest ok , ale jak tylko pojezdzą w lecie, to ich parametry drastycznie spadaja niestety... i juz nie są takie, jak były po założeniu jako nowe, zwłaszcza w okresie zimowym...

GoodYear`a już nigdy nie kupie , tak samo jak Nokian`a....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2023, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Po fotkach wygląda na zbyt niskie ciśnienie w oponach. Pytanie na ile je pompowałeś i czy jest to wersja opon z literą C /cargo/ ?
Oraz czy użytkowane także latem z prędkościami pow. 120 km/h ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2023, 11:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Sterciu - To typowy problem Goodyer-a --> taki sam efekt wyrywania występował w oponach letnich z wyposażenia OE z Movano / Traffica, z przed kilku lat. Problemem jest niska jakość materiału z którego odlewany jest bieżnik opony. Ponadto widać po oponach, że miałeś za niskie ciśnienie do warunków użytkowania (zużyte boki czoła opony). Do sprawdzenia również jest geometria w aucie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB