T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 14:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 czerwca 2017, 16:16
Posty: 12
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
mikoli napisał(a):
Ano producent pomyślał aby skrzynia wytrzymała do końca gwarancji, a użytkownicy myślą aby wytrzymała dłużej :)


No to właśnie powiedział gość co zrobił mojemu bratu DSG w touranie. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 15:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wiadomo ze po fabryce sie poprawia. Vw t4 bardzo udane auto. Ja wlewam Stan jaki powinien byc. Jesli ktos rozbieral skrzynie biegow I ma namacalne dowody na to zeby wlac jej troche wiecej niz pod korek to niech napisze o tym. Wezme to pod uwage choc te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik. Czy mial racje nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 16:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
peters napisał(a):
Jesli ktos rozbieral skrzynie biegow I ma namacalne dowody na to zeby wlac jej troche wiecej niz pod korek to niech napisze o tym.
A już zdarzyło mi się rozbierać skrzynię, ale nie mam zamiaru nikogo przekonywać, każdy robi jak uważa, choć gdzieś tam pisałem że do małej skrzyni leje go więcej.
peters napisał(a):
Wezme to pod uwage choc te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik.Czy mial racje nie wiem.
No brawo, gdyby olej miał za zadanie tylko smarować skrzynię to może i tak, jakoś ja się nie odważę tak jeździć.A skoro tak uważasz:
peters napisał(a):
Wiadomo nie od dzis ze mniej oleju jest lepsze niz Stan za wysoki.
Myślę że koniecznie powinieneś to sprawdzić <victory>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie się pojawił wyciek ale z korka spustowego skrzyni i tak się po cichu zastanawiam jak to uszczelnić a oleju spuszczać mi się nie bardzo chce ze skrzyni, w sumie to najgorzej go wlać potem :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
peters napisał(a):
te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik. Czy mial racje nie wiem.

Bzdura, słuchałeś ile skrzyń na 5 biegu wyje. To spytaj tego mechanika jaką ma na to teorię. Prawda jest taka, że niestety skrzynia ma taką konstrukcję i takie ustawienie, że przy nominalnym stanie tryby 5 biegu ledwie dotykają oleju, dolanie ze trzech setek więcej zazwyczaj od razu ucisza 5 bieg i wydłuża jego żywotność. Powie ci to każdy kto sie zna na skrzyniach od T4 pod warunkiem, że nie chce cię skroić na jej naprawie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lipca 2017, 14:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Kenobi słusznie prawi. Temat znany od lat, a czesci nie sa tanie, szczegolnie w dlugiej piatce...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 16:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Uprzejmie prosze o instrukcję wymiany oeju w skrzyni biegow w sensie technicznym (korek spustowy, wotowy) Zawsze zlecalem to w serwisie ale teraz mam dostep do kanalu i chcialbym pobawic sie sam przy mojej teczce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 18:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
raf11 napisał(a):
Uprzejmie prosze o instrukcję wymiany oeju w skrzyni biegow w sensie technicznym (korek spustowy, wotowy) Zawsze zlecalem to w serwisie ale teraz mam dostep do kanalu i chcialbym pobawic sie sam przy mojej teczce

Uprzejmie proszę o przeczytanie wątku, bo jest tutaj wszystko napisane łącznie z odnośnikami do t4wiki ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 października 2017, 17:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 101
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Przeczytałem wszystko od początku, podjąłem decyzję i nastąpił mój pierwszy raz. Jestem mocno początkujący dlatego mocno rozumiem sobie podobnych. Sprobuję pokazać jak to było tyle że zdjęć też jeszcze tu nie zamieszczałem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 17:30
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ludki, mam problem.
Zmieniłem przepracowany olej ze skrzyni biegów [ zdaje się, że od nowości nikt go nie wymieniał ] zaraz przed zimą, żeby biegi wchodziły lepiej [ niby nie było tragedii, ale też nie wiedziałem w jakim jest stanie i ile tam go zostało].

Zalałem Motul Motylgear 75W90 GL-4 więc powinno być spoko.
I teraz pojawił się problem, dzisiaj 0 stopni i skrzynia zgrzyta a biegi wchodzą jakbym do środka zalał betonu.

Poza zmianą oleju na Amsoila, co już przeczytałem w temacie, macie jakieś pomysły co z tym zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 14:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jest jeszcze kilka olei, które mają normę VW 501.50. Ten motul z tego co widzę jej nie ma, ja mam w tej chwili zalanego Castrol transaxle i zero problemów z wrzucaniem biegów w zimie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 17:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 17:30
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Jest jeszcze kilka olei, które mają normę VW 501.50. Ten motul z tego co widzę jej nie ma, ja mam w tej chwili zalanego Castrol transaxle i zero problemów z wrzucaniem biegów w zimie.


Właśnie ten detal przeoczyłem i olej znalazł się już w skrzyni a wraz z nim znalazły się problemy.
Teraz szukam jakiegoś rozwiązania innego niż wywalenie oleju, ale chyba nic z tego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 13:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Po kilku letniej jezdzie na oleju FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W spelniajacy oczywiscie normy vw zauwazylem ze biegi ciezej wchodza tylko na zimnym nie rozgrzanym oleju w skrzyni. Zaczynaja sie problemy tak od ok. 5'C na zewnatrz. Mysle zmienic olej na inny Bo przeciez tak byc nie moze. Po za tym wszystko jest ok. Co koledzy radza wlac aby nie zrujnowac kieszeni? Amsol, castrol ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2019, 23:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Cyklon napisał(a):
jeździłem na jasolu teraz mam zalane k 2

i jak Ci się ten k2 sprawuje?bo też ostatnio zalałem k2 75w90 u siebie po naprawie uszczelniacza.cały wątek przestudiowałem i chyba jestem drugą osobą która go wlała <21>


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>



Za ten wpis autor Łukasz12502 podziękowali: 2 Cyklon (poniedziałek, 11 marca 2019, 23:12) • esco (wtorek, 2 kwietnia 2019, 15:15)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2019, 23:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
No c się nie dzieje

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor Cyklon podziękował: Łukasz12502 (poniedziałek, 11 marca 2019, 23:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2019, 23:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
:D no to mnie uspokoiłeś ,bo miałem niezłe pranie mózgu po przeczytaniu tego wątku <ojojoj>
edit:
dodam jeszcze że mi po wymianie do 02B weszło 3litry.auto było w poziomie bo sprawdzałem poziomnicą na tej poprzeczce od zawieszenia,i przodem lekko pod górkę.po podłożeniu deski pod lewe koło dolałem jeszcze dwie setki.czyli 3,2litra.i z tego co tu czytałem każdemu wchodzi różna ilość oleju. blink


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 14:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Przyszła i pora wymiany oleju u mnie. Spuszczałem olej gorący (po trasie), potem uniosłem przód od strony kierowcy i max co wlałem to może 2,5l nie więcej, oczywiście AMSOIL 75W90 GL4 Lube (MTG)
Pierwsze wrażenie - myślałem, że biegi mi wchodziły naprawdę wzorowo, od razu jednak uderzyła mnie lekkość prowadzenia i wybierania lewarka. Zobaczymy resztę po większym przebiegu. Na przyszłość, wydaje mi się, że najlepiej byłoby najechać kołem od pasażera np. na drewniany klocek, kamień, etc (+10cm) i wtedy podnosić auto od strony kierowcy ile wlezie, takim sposobem byłaby szansa wlać więcej tego oleju. Zobaczymy za +/- kolejne 50kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 lutego 2020, 12:15
Posty: 48
model: Transporter
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 8 razy
Panowie. Przebrnąłem cały temat i proszę o doprecyzowanie kierunku pochyłu samochodu. Wlałem na razie około 2,4 l. Chciałbym jeszcze troche. Jedni podnoszą stronę kierowcy, inni pasażera. Ma to znaczenie? "Więcej" skrzyni jest na stronę kierowcy więc logicznie by było przechylić na tą stronę. Ktoś potwierdzi? Bo amsoil drogi i nie chcę olejować kostki pod domem ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 21:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Na stronę pasażera czyli podnosisz stronę kierowcy.
Chyba że anglik to wtedy przechył na stronę kierowcy.


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: sgt_raffe (środa, 25 marca 2020, 14:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 marca 2020, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 lutego 2020, 12:15
Posty: 48
model: Transporter
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 8 razy
Wszystkich anglików już się pozbyłem ;). Dzięki za info, jutro dolewka. Dam znać jak po tym Amsoil-u bo wcześniej 4-ka momentami chrupała a praca wybieraka przypominała mieszanie w garze z kisielem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB