T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 września 2016, 12:17
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie,
Mam na oku T4, która ma takie ognisko korozji jak na załączonym zdjęciu (pewnie dotyczy to każdego nadkola). Moje pytanie jest takie, czy to duży problem z punktu widzenia solidnej naprawy blacharskiej? Czy trzeba wspawać wstawki, czy wystarczy oczyścić i zakonserwować? Ile coś takiego może kosztować?
Zaznaczam, że chodzi mi o naprawę dla siebie, a nie o zrobienie "pacyny" na handel.
Z góry dziękuję za info.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 20:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Niestety żeby dowiedzieć co z tym zrobić musisz zdjąć taki błotnik, oczyścić z zewnątrz i wewnątrz do gołej blachy. Dopiero wtedy można podjąć decyzję. Mój prawy błotnik wyglądał kiedyś z zewnątrz gorzej. Zdjąłem, wypiaskowałem, podkłady malowanie. Dwa lata spokój jak na razie. Dziur na wylot nie miałem.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 20:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Mój przedni wyglądał podobnie i po zdjęciu okazał się ruiną, po szlifie wyszły dziury na wylot. Poza tym każdy T4 ma zjedzone ranty błotników, u jednych to jest zakitowane i nie widać ( szczególnie w tych na sprzedaż ), a u innych widać. Takie ognisko korozji to standard i najmniejszy problem. Prawdziwa korozja niebezpieczna i niewidoczna siedzi w innych miejscach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Ze zdjęcia mało co widać. To chyba tylne nad kole.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 20:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To jest tył, więc trochę gorzej bo nie zdejmiesz do naprawy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 września 2016, 12:17
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Tak, to prawy tył. Rozumiem, że tutaj sytuacja jest gorsza ze względu na brak możliwości demontażu i złe podejście przy czyszczeniu i malowaniu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 21:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Tak, ale
Kenobi napisał(a):
każdy T4 ma zjedzone ranty błotników


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2016, 21:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Faktycznie to tył, nie zwróciłem uwagi. Zwalaj koło i zderzak. Szlifuj te bąble im prędzej tym lepiej. I od środka małym dłutkiem lub ostrym śrubokrętem zdejmuj fabryczną konserwacje. Pod nią jest na pewno gorsze bagno.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 października 2016, 09:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 września 2016, 12:17
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
model: multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za wasze opinie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2017, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 marca 2017, 14:24
Posty: 3
model: Multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ja swojego oddałem kilka dni temu do odbudowy blacharsko lakierniczej do porządnego warsztatu no i z 6 elementów które miały być robione zrobiło się 12 wszystkie ogniska rdzy są już wypiaskowane błotniki ,progi ,wnęki drzwi ,rama przedniej szyby ,itp trochę się tego nazbierało ale czego się nie robi dla tak fantastycznego auta!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2017, 21:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
czepo1 napisał(a):
ja swojego oddałem kilka dni temu do odbudowy blacharsko lakierniczej do porządnego warsztatu no i z 6 elementów które miały być robione zrobiło się 12 wszystkie ogniska rdzy są już wypiaskowane błotniki ,progi ,wnęki drzwi ,rama przedniej szyby ,itp trochę się tego nazbierało ale czego się nie robi dla tak fantastycznego auta!!


Autko się odwdzięczy <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Chcialem sie poradzic braci forumowej: co z tym fantem zrobic? Jak widac na zdjeciu jest to prog pod drzwiami pasazera, na ktorym na zewnatrz wyszla ruda. Zajrzalem do srodka i tam tez jest rdza, na laczeniu blach. Rozumiem, ze samo docieranie tego (czy nawet piaskowanie) nie wchodzi w gre, prawdopodobnie trzeba ta zewnetrzna skorodowana blache wyciac, odtworzyc i wspawac, a w miedzyczasie ogarnac (dotrzec/wypiaskowac do czysta i zabezpieczyc) blache wewnetrzna. Zgadza sie czy sa jakies inne opcje?

Druga sprawa - mam bardzo skorodowany element (ten zaznaczony na czerwono). Rdza siedzi w nim w srodku i na laczeniach pomiedzy nim a progiem i nie bardzo widze jak moznaby z tego wybrnac nie wymieniajac go na nowy/lepszy. Nawet jak go wypiaskuje na aucie to rdza wyjdzie spod laczen gdzie nie siegne pistoletem. Natomiast jesli go 'wyciagnac' (tzn rozciac laczenia) to moze i daloby rade go dobrze obczyscic, ale stan tego elementu nie jest najlepszy (powyginany i z zaawansowana korozja). Czy da rade dokupic ten element czy blacharz musi go 'rzezbic'?

Z gory dziekuje za pochylenie sie nad moim problemem :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 21:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Progi do wymiany, jak z wierzchu tak wyglądają to od środka jest próchno.
Miałem to samo. Tak po wycięciu próchna:
Załącznik:
DSC_0088.JPG

camer napisał(a):
Czy da rade dokupic ten element czy blacharz musi go 'rzezbic'?

To jest jeden z głównych elementów nośnych podwozia, nie bez przyczyny tam podstawiasz lewarek, ciężko będzie coś z tym zrobić. Potrzebny na prawdę dobry i zaufany blacharz aby było to bezpiecznie zrobione


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 22:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Jeśli chodzi o próg to norma i tak jak piszesz, najlepiej wyciąć próg zewnętrzny (skorodowany) i wstawić reparaturke-są dostępne na rynku więc nie trzeba nie trzeba rzeźbić od podstaw. Wewnętrzny jeśli będzie ok to wyczyścić i zabezpieczyć.
Jeśli chodzi o drugą sprawe to jeśli dobrze odczytuje z twojej fotki i z etki to jest to wysięgnik słupka A i jest on wymienny. Sklep ASO VW online pokazuje dostępność w cenie 214pln netto ale wypada zadzwonić i się upewnić czy aby napewno jest dostępny. Według etki numer dla prawej strony to: 7D0802132 lub 701802132A. Ja jednak bym spróbował odratować to co masz, wypiaskować na zewnątrz i jak już będzie widać miejsca zgrzewów (spawów) to rozwiercić i zdjąść ten element, wtedy będzie dojście aby wyczyścić go w środku. Jak będzie na zewnątrz to można łatwo wyprostować tą spodnią część a dodatkowo w środku wspawać dodatkową blache wzmacniającą aby w przyszłości tak się nie wyginał.

Edit.
Kenobi mnie troche ubiegł w czasie gdy ja się produkowałem. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Tak jak Kenobi napisal chodzi o ten element, gdzie podstawia sie lewarek. Do niego zamocowana (przynitowana) jest oslona katalizatora i wieszak, ktory go podtrzymuje. I wlasnie ta cala plyta, do ktorej przymocowany jest wieszak byla chyba przyczyna korozji wewnatrz rzeczonego elementu, bo ona jest strasznie zjedzona. Omawiany element jest w b. slabym stanie tzn pomimo ze jest on z naprawde grubej blachy to wokol czesci otworow odplywowych moge malym srubokretem go 'ksztaltowac'. Pomimo ze gora tego elementu wyglada na wzglednie zdrowa to chyba rzeczywiscie najlepszym rozwiazaniem bedzie jego wymiana, bo jakbym mial sie zastanawiac przy kazdym podniesieniu auta czy on sie nie pokruszy czy polamie to lipa troche. xxxkamil - czy orientujesz sie czy ta czesc z ASO jest z blachy o takiej samej grubosci jak oryginal czy jest podobnie jak z reperaturkami dostepnymi na rynku, gdzie blacha jest ciensza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 22:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W ASO są tylko orginalne części a więc dokładnie takie same jak wyjechały z fabryki, jednak tak jak napisałem trzeba dowiadywać się czy są jeszcze dostępne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 marca 2017, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
xxxkamil napisał(a):
Sklep ASO VW online pokazuje dostępność w cenie 214pln netto ale wypada zadzwonić i się upewnić czy aby napewno jest dostępny. Według etki numer dla prawej strony to: 7D0802132 lub 701802132A.


Gdzie Wy wyszukujecie te ceny? Wydaje mi sie, ze ten element, ktory wskazalem na zdjeciu, w rzeczywistosci sklada sie z dwoch czesci i ta bardziej skorodowana, ktora wypadaloby wymienic to 701803153A. Ale nie bardzo potrafie za pomoca googla wyszukac jej cene i dostepnosc (poza jakims sklepem z US and I, ktory nie wysyla poza ich podworka). Pomozecie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 marca 2017, 13:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
http://czesci.benepol.pl/sklep/sklep1.php


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 marca 2017, 17:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Probe już podał gdzie możesz sprawdzić, w dziale sznurki masz dwa tematy: ETKAonline i ASOonline którymi możesz się wspierać.
Jeśli chodzi o ten element to faktycznie w rzeczywistości składa się z dwóch, górny jest spawany do podłurznicy i progu a dolny do niego i do progu. Na twoim foto widnieje tylko da dolna część. Troche jest namieszane w etce z tym elementem albo ja nie potrafie rozszyfrować. Według mnie przed 96r występuje jako dwa oddzielne elementy a po 96 jako jeden choć w rzeczywistości składa się z dwóch więc jest to tosamo co wcześniej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 sierpnia 2017, 12:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 sierpnia 2017, 15:14
Posty: 1
model: t4
silnik: axl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich
mam pytanie,potrzebuje kupic reperaturke progu wraz ze srodkowa czescia /tam gdzie rolki chodza/pod lewe dzwi rozsuwane,rzadki model z dwoma drzwiami,szukalem na ebay uk ale nie dalem rady,czy ktos juz to kiedys szukal,dzieki z gory za jakies sugestie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB