T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 18:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak pisałem po wymianie chłodniczki olej nie pojawił sie w układzie chłodzenia
Było tylko troche popłuczyn i wszystko niby wróciło do normy
Ale po przejechaniu ok 20 km i np. na 5 biegu schdze do 70km/h pojawia sie sygnał dźwiękowy i pali sie kontrolka oleju
Redukuje na 4 bieg i jest ok, na luzie też oki
Na 4tym biegu to samo przy niskich obrotach, jak sie podkręci gazem jest ok, potem wyrzucam na luz też oki
Mechanik sprawdzał cisnienie na zimno i było ok 4

Czujniki czy poważniejsza rzecz , jeździć czy na warsztat ?

1,9td


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Może to być alternator niskie ładowanie i świeci się olej .....
Niskie obroty = niskie ładowanie sprawdź szczotki alternatora lub regulator napięcia


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 19:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Przy problemach z alternatorem nie ma sygnału dźwiękowego.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 19:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Ja mam przy wszystkim sygnał dzwiękowy...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 19:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Bo masz niebieskie zegary i inny alternator....


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc tak : faktycznie po tej naprawie zaczęła sie żarzyć kontrolka ładowania
Okazało sie że pompa troszku kapie i zasyfiła alternator
Mechanik wyczyścił i osłone na alternator wymyślił, pompe sie uszczelni jakoś w międzyczasie
Ładowanie nie mruga ale ten olej nadal mnie wkurza
Koledzy szacun za znajomość tematu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 20:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety dalej jest to samo, jak sie rozgrzeje to jak zejdę na niskie obroty włącza sie ta kontrolka z sygnałem
Przy wymianie chłodniczki na nową nie było nowej uszczelki w zestawie, mechanik załozył od jakiegoś filtra
Czy jej grubość miała by znaczenie w utrzymaniu cisnienia ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 16:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy jakich obrotach to ciśnienie oleju było sprawdzane? Przy 2000 obr powinno być min 2.0 bar


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sory, zajęty jestem troszkę, w moim obrotomierza nie ma ale to zadanie dla mechanika
W przyszłym tygodniu musze sie z nim umówić na pomiar
A swoja droga to mój pierwszy samochód który nie posiada obrotomierza, jest jakaś opcja zamontowania w miejsce np. zegara ?
I jakie inne podzespoły należy dokupić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 23:03 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jędrek napisał(a):
A swoja droga to mój pierwszy samochód który nie posiada obrotomierza, jest jakaś opcja zamontowania w miejsce np. zegara ?
I jakie inne podzespoły należy dokupić ?


To już nie w wątku o kontrolce ciśnienia.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 marca 2011, 08:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
O sory, ordnung muss sien, tak trzymać
Zanim jednak założę nowy musze poczytać coby w razie czego nie dublować, a trochę tego jak widzę jest w elektrycznym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 marca 2011, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś dokonaliśmy pomiaru ciśnienia w głowicy silnika
Na biegu jałowym 1 bar
2000 obrotów 2 bar
Maks obroty 3 bar
Silnik gorący po 200 km
Napięcie ładowania 14,5v po włączeniu kolejnych odbiorników spadek do14,2 v na chwilę ipowrót do 14,5 v
Narazie wymieniłem ten czyujnik ciśnienia oleju w głowicy ale nie było czasu testować
Jutro lece na giełde w Słomczynie to będzie możliwość sprawdzić czy pomogło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety nadal to samo, jade na 5 biegu i schodze do 70km/h wtedy włącza sie sygnał i świeci olej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 18:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
jaki czujnik założyłeś i sprawdz czy ten stary masz orginalny musi być ze znaczkiem vw i audi jak kupiłeś jakiś za 20zł to będzie to samo bo za 20zł to chińska lipa i to nie tylko ten w głowicy musisz zmienić a jeszcze ten drugi co jest w chłodnicy oleju ,ja u siebie założyłem te dziadostwo po 15zł ponieważ ze starych orginalnych ciekł mi olej i po 100km po zmianie czujników było to samo co u ciebie przez miesiąc szukałem usterki w silniku i elektryce a wina była czujnika jak nie masz orginalnych to radził bym je założyć a problem zniknie tylko taki czujnik jeden w serwisie pewnie około 100zł kosztuje lub poszukaj na szrocie orginalnych tylko kolor musi być ten sam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
danny180 pewnie masz rację bo mechanik wspominał o czujnikach ale kasy nie chciał, znaczy się założył chińszczyznę i poszło w cenie roboty.
Musze to ustalić dokładnie.


Ostatnio edytowano niedziela, 6 marca 2011, 22:41 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ponieważ moja kontrolka dalej głupieje i teraz zaczęła migać non stop niezależnie od obrotów podjechałem na warsztat
Pomiar ciśnienia wykonaliśmy na dwa zegary
Na dole 1 bar na górze 0,8 przy biegu jałowym
Przy 2000 obr. na dole 2 bar na górze 1,8 bar
czujnik w głowicy zakres 1,5 - 3,5 wg bicia
dolny 1 - 3

Jakie powinny być te wartości lub oznaczenia kolorem ?? mechanik nie wie jak jest dokładnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 marca 2011, 22:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 marca 2011, 10:27
Posty: 16
model: t4
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Czujnik w głowicy powinien być brązowy a ten na dole szary.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 marca 2011, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie zakupiłem knigę "sam naprawiam..."
Zgadza się, czujniki wymienione a przed wymianą sprawdzone ciśnieniem powietrza ustawionego na wartość 0,9 bara dolny i 0,3 bara górny
Możliwe jest jest chyba tylko zwarcie przewodu górnego czujnika do masy ale nie wiem jak go obejść tzn gdzie podłączyć drugi koniec przewodu
W tekście piszą jeszcze o wymianie jakiegoś sterownika który znajduje sie w zespole wskaźników
Kontrolka jak zaczarowana miga dalej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 marca 2011, 20:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
gdzie zakupiłeś knigę?Też bym nabyła i czytała do poduchy bigsmile


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2011, 00:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://www.autoksiazki.pl/sklep,300,63,0,0,1329,1.html#


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB