Montaż schowka na okulary nad drzwiami kierowcyna przykładzie VW T4 po lifcie rok 2000 długi przód, silnik ACV.
Zachciało mi się schowka na okulary zamontowanego w miejscu, gdzie Anglicy mają uchwyt dla pasażera
a w moim Transporterku nie było nic:
Załącznik:
schowek_na_okulary_00.jpg
Po przejrzeniu internetu w poszukiwaniu tego kawałka plastiku wybór padł na schowek produkowany przez General Motors, czyli ogólnie rzecz ujmując "od Opla".
Schowki "Volkswagenowskie" odstraszają ceną, a oprócz tego mi osobiście nie podoba się jego kształt.,
Wybrałem więc "oplowski", a konkretnie ten który kupiłem (za 33,60 PLN z przesyłką) pochodzi z Chevroleta Sparka:
Załącznik:
schowek_na_okulary_01.jpg
Na początek trzeba pozbawić uchwyty schowka plastikowych bolców.
Można to zrobić nożykiem.
Załącznik:
schowek_na_okulary_02.jpg
Po odcięciu mamy już przygotowany do montażu schowek.
Załącznik:
schowek_na_okulary_03.jpg
Następnie należy wytrasować otwory na śruby.
Początkowo myślałem o montażu schowka na nitonakrętkach, ale plan się zmienił, gdy popatrzyłem na montaż uchwytu nad drzwiami pasażera, a następnie po zdjęciu osłony słupka kierowcy. Otóż miałem tam już gotowe otwory, które jak się okazało przygotowane były do montażu rączki lub schowka na okulary właśnie.
Dlatego po dokładnym wytrasowaniu otworów w plastikowej osłonie słupka, tak by idealnie pokrywały się z otworami w słupku zabrałem się za wycinanie.
Załącznik:
schowek_na_okulary_04.jpg
Zrobiłem szablon i na jego podstawie wyznaczyłem otwory od wewnętrznej strony osłony słupka.
Załącznik:
schowek_na_okulary_05.jpg
I tutaj wtrącę małą uwagę o rozstawie śrub mocujących.
Okazało się, że rozstaw Volkswagena i rozstaw Opla są niemal identyczne, więc zakupiony schowek bez żadnych przeróbek mocowania będzie pasował.
Po wycięciu otworów (ja używałem tzw. Dremela) osłona słupka jest gotowa.
Załącznik:
schowek_na_okulary_06.jpg
Od wewnętrznej strony z przyłożonym schowkiem wygląda to tak:
Załącznik:
schowek_na_okulary_07.jpg
No i teraz trzeba osłonę zamontować na swoje miejsce.
Jak się okazało nie pomyliłem się z wyznaczaniem otworów i wycinaniem, więc po założeniu plastikowej osłony słupka w centrum jej otworów znalazły się oryginalne dziurki w blasze.
Załącznik:
schowek_na_okulary_08.jpg
Teraz tylko pozostało przykręcić schowek dwoma śrubkami.
Oryginalne śrubki, te którymi mocowany mam uchwyt pasażera, są niestety za krótkie.
Wynika to z tego, że schowek na okulary ma nieco inne mocowanie niż rączka, więc kupiłem czarne śrubki produkowane przez Romix (ten od spinek, wkrętów itp) o numerze katalogowym 45193.
Pasują idealnie, więc schowek zamocowany.
Załącznik:
schowek_na_okulary_09.jpg
Załącznik:
schowek_na_okulary_10.jpg
Wadą schowka jest to, że nie wszystkie okulary się w nim mieszczą.
Idealny jest do małych, płaskich okularów.
Te które po złożeniu są "grube" już się w nim nie mieszczą tak, by się całkowicie zamknął.
Na przykład moje okulary przeciwsłoneczne nie pozwalają zamknąć się klapce schowka:
Załącznik:
schowek_na_okulary_11.jpg
Z tego jednak, co wyczytałem na internecie, jest to wada występująca powszechnie w samochodowych schowkach tego typu.
Dziękuję za uwagę
Jak pojawią się jakieś pytania - chętnie odpowiem.