T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 13:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 września 2015, 23:46
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
model: Volkswagen Multivan
silnik: 2.4 Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej. Przygotowuję się do konserwacji swojebu busa (T4 1992R).
W obecnej chwili na razie są drobne ogniska korozji. Spód już ktoś zabezpieczał, generalnie uciążliwej korozji tam raczej nie ma, podłoga zdrowa, natomiast jest coś jak odpadający bitex a raczej jego pozostałości. Chciałbym wjechać pod spód z myjką ciśnieniową, ogarnąć to co się lekko trzyma ciśnienie pewnie zmyje. Następnie to co widać, że jest zardzewiałe sczyścić szczotką drucianą, pomalować to pędzlem i r-stopem firmy APP. Gdy cała korozja zostanie w miarę możliwości usunięta, a jej pozostałości zabezpieczone planuję albo położyć farbę okrętową (może jakiś grunt reaktywny epoksydowy) i na to blachogum, albo po prostu bezpośrednio blachogum na r-stopa. Myślałem też o jakieś farbie (grunt reaktywny)

W progi pójdzie fluidol z pistoletu bo też podobno jest najlepszy. Z zewnątrz bus będzie lakierowany.

Czy można to zrobić jakoś lepiej niż opisałem? Co polecacie zrobić inaczej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 20:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Na preparaty typu raststop nie stosuje się podkładów reaktywnych jest to po prostu bez sensu.
Szczotką drucianą to można włosy poczesać a nie usunąć rdzę...
A preparaty typu blachogum czy fluidol ......nie wiem kto ci powiedział że są najlepsze (czytaj najtańsze)
czyli dobre dla tych co robią to zarobkowo.
Jest dużo tematów na forum na temat konserwacji ....poszukaj bo długo by o tym pisać....
Można zrobić dużo lepiej ale nie taniej wręcz przeciwnie dużo drożej ale i dużo lepiej


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 07:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 września 2015, 23:46
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
model: Volkswagen Multivan
silnik: 2.4 Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przejrzę dokładnie. Myślałem, żeby zrobić r-stopem bo podobno bardzo dobrze wiążę się z rudą i tworzy właśnie powłokę gotową do malowania i dalej nie rdzewieje...

Myślałem o druciaku na flexa :) ew. krążek papieru i zjechać to aż rude przestanie prześwitywać.

W swoim poprzednim aucie kładłem bitex 5 lat temu i nigdzie nie ma korozji, natomiast jest lepki i pryska przez pierwszy tydzień podczas jazdy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB