T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 00:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 08:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 marca 2013, 21:10
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Od pewnego czasu tył nie dmucha. Klimatyzacja dwustrefowa z climatronic.
Agregat chłodzi, po podpięciu bezpośrednim dmuchawa hula, napięcie do dmuchawy dochodzi ok 10V.
Z elektryki jestem zupełnie zielony.
Będę wdzieczny za podpowiedzi

T4 multivan 2000 2,5 tdi 150 KM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 08:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A masa tylnej dmuchawy nie urwana i przykręcona?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lipca 2014, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 marca 2013, 21:10
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak, bezpieczniki też ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lipca 2014, 22:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Sprawdź kabelki dochodzące do sterownika w konsoli oraz w słupku.
Może być wina samego sterownika.
Tu zobacz:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftverteilerkasten
http://www.t4-wiki.de/wiki/Steuerger%C3 ... atronic%29
tu schemat zasilania wentylatora:
http://www.t4-wiki.de/wiki/V20 a dokładnie ten schemat http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 1022211733
może być wina tego przekaźnika:
http://www.t4-wiki.de/wiki/J323


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lipca 2015, 15:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Podepnę się pod temat mam problem klimą z tyłu. Climatronic przód działa prawidłowo, dobrze chłodzi, tył dmucha jak powinien ale nie chłodzi. Czynnik ostatnio był uzupełniony ( brakowało tylko ok 100g ). Przy odpalaniu panel nie mruga, był podłądzany pod kompa nie ma błędów. Czy miał ktoś taki problem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lipca 2015, 15:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A panel w słupku podmieniałeś? :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lipca 2015, 17:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
jeszcze nie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2015, 06:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
radecki napisał(a):
Podepnę się pod temat mam problem klimą z tyłu. Climatronic przód działa prawidłowo, dobrze chłodzi, tył dmucha jak powinien ale nie chłodzi. Czynnik ostatnio był uzupełniony ( brakowało tylko ok 100g ). Przy odpalaniu panel nie mruga, był podłądzany pod kompa nie ma błędów. Czy miał ktoś taki problem ?


Jak obniżasz na panelu temperaturę to słyszysz kliknięcie elektrozaworu przy tylnej chłodnicy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2015, 09:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Siedząc z przodu nie za bardzo, przy włączonej klimie odłączając i załączając kostkę która zasila zawór słychać kliknięcie ( nie wiem czy klika tak jak powinno ).

Do 4 - ki rurka jest zimna
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 912094113&


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2015, 12:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
radecki napisał(a):
Siedząc z przodu nie za bardzo, przy włączonej klimie odłączając i załączając kostkę która zasila zawór słychać kliknięcie ( nie wiem czy klika tak jak powinno ).

Do 4 - ki rurka jest zimna
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 912094113&


Czyli do sprawdzenia zawór rozprężny...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 11:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć, podepnę się pod temat. Mam problem z klimatyzacją. Mam Climatronic dwustrefowy. Po zimie z przodu wszystko działa bardzo dobrze - chłodzi bez problemu. W którymś momencie zauważyłem jednak, że na tył leci nieochłodzone powietrze. Zanim pojadę do jakiegoś serwisu, chciałbym, na tyle ile mogę, sam zdiagnozować problem. Przeglądałem T4-wiki więc mniej więcej się zorientowałem jak ten układ wygląda ale to za mało, żeby wiedzieć, co sprawdzić. W sumie też nie bardzo wiem jak to z tymi rurkami, która ma być zimna, ciepła itd więc będę wdzięczny za pomoc w przeprowadzeniu takiej podstawowej diagnozy żeby stwierdzić gdzie to "zimno ucieka" :)

No i w sumie podstawowe pytanie laika - czy czynnik nabijany jest osobno do tyłu i przodu, czy wspólnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 11:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Układ jest wspólny i jak z tyłu nie idzie chłodne powietrze z klimy to oznacza, że czynnika jest po prostu za mało w układzie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 12:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Czyli można liczyć na to, że po prostu zimne powietrze "nie dochodzi" do tyłu, bo całe jest użyte do ochłodzenia przodu, tak? W takim razie jadę nabić. To mój pierwszy samochód z klimą więc nie mam o tym zielonego pojęcia. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 12:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
W dużym cudzysłowiu można tak to sobie tłumaczyć, bo tam żadne zimne powietrze nie krąży :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 12:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Oj tam, oj tam :) No ale w sumie racja. Idę się douczyć bo wolę rozumieć takie rzeczy :)

EDIT: nabić jeszcze nie byłem ale sprawdziłem Vagiem błędy i jest coś takiego:

01273 - Fresh Air Blower (V2)
35-10 - - - Intermittent

U mnie nawiew działa prawidłowo, zwiększa i zmniejsza moc. Czy to jest coś niezależnego i się nie przejmować (intermittent) czy może to mieć wpływ na wspomnianą wyżej usterkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2014, 08:15
Posty: 104
Lokalizacja: Wisła
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć podepnę się pod temat ,nie działa mi nadmuch na tył wentylator na krótko chodzi , wyświetlacz miga jak się zapali silnik , z czytałem błędy : 00768-Rear Heater Core Temp Sensor (G154) 30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
00798- Fan for Interior Temp Sensor (V42) 35-10
01026 - Rear Evaporator Fan (V20) 35-10
może ktoś pomóc co mam zrobić ?
Pozdrawiam


_________________
[url][URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b79e547dafafae6.html]Obrazek[/url][/url]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB