T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 10:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
chmielik napisał(a):
Załóż piec webasta a wszystko ci samo wyjdzie .....
Zwróć uwagę na to aby ci rura od od nadmuchu ciepłego zgrała a reszta ci wyjdzie



nie tak do końca. Musiałby wpierw wieszaki w idealnym miejscu przynitowac to wtedy reszta wyjdzie jako tako. Łatwo jest z rura ciepłego powietrza bo jest tolerancja +/- 2 cm na prawo lewo bo rura jest gumowa i łatwo ja nagiąc w jedną lub druga stronę, ale rura do zasysania powietrza ma krótki odcinek gumowy i tu trzeba byc precyzyjnym. Dodatkwo cięcie w progu jest upierdliwe. Rogi wierciłem potem ciałem szlifierką, ale dostep słaby i piłowałem łuki pilnikiem, na wyzynarkę nie ma miejsca a dremel za słaby. Jak dopuszczas odstepstwo od oryginały to mozna zrobic jak w tym temacie:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=394932

facet zassał powietrze do ogrzania ze środka auta przez próg, ale bez wykorzystania ryginalnych częsci a ciepłe powietrze idzie przez dolna nagrzewnicę
Wymiary połapię w weekend , ale zmierzę Ci odległości do krawedzi otworu a nie do kolanka plastikowego, powinno byc ciut łatwiej.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 11:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w innym temacie chajny napisał, że jeszcze nie ma pieca ale ma rozebranego busa i chce go pociąć,
ja cienko to widzę, też tak kombinowałem i nic z tego nie wyszło dopóki nie miałem całego kompletu,
a miałem dostęp do T4 z zamontowanym webastem i moja buda była przystosowana pod suche, miała otwory pod wieszaki nawet przewody hamulcowe tylne były wygięte tak aby jeden z wieszaków można było do progu podczepić bez rzeźbienia choć bus z 2001, a ogrzewanie D2L czyli w tym roczniku już nie montowane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 12:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Dlatego napisałem aby najpierw powiesił piec a reszta sama wyjdzie....A jak nie ma wieszaków to i tak nic nie wymyśli bo bez mierzenie się nie obejdzie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 14:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Tylko że ja na razie nie mam pieca , nie mam teraz budżetu żeby szukać nawet teraz takiego piecyka bo to sporo też kosztuje(zastanawiam się tez czy nie zaadoptuje coś z nowej generacji webast ale otwory i gumy zrobie pod oryginał żeby można było spokojnie wrócić do oryginalnego webasta, ktoś używa może eberspracher airtronic ??? jak to sie spisuje ?,a otwory musze teraz zrobić zeby zakonserwować podwozie i go powoli poskładać.(webasto bede zakładał na następną zimę).A po nowym roku na wiosnę daje całą fure do malowania i na to zbieram teraz kase później webasto może się uda założyć ale otwory wolę już mieć gotowe.Mam też zakupiona rozbudowę dogrzewacza eberspracher 4000W do funkcji webasta i będę to montował po nowym roku.(będzie zgryz jak patrze na tą stertę kabli cała instalka klimatronika do zamiany ale może to jakoś pokminie)

vwyogi napisał(a):
Wymiary połapię w weekend , ale zmierzę Ci odległości do krawedzi otworu a nie do kolanka plastikowego, powinno byc ciut łatwiej.

to by nawet było lepiej jak masz dostęp do gołych otworów.

A co mówicie że bez pieca i wieszaków nic nie wyjdzie? dlaczego skoro wymiary będą z busika z oryginalnym webastem to co może nie pasować nie bardzo rozumię...
(dla przykładu montowałem spryski bazując na oryginalnych otworach- wyszły perfekcyjnie gumka się nie dotyka z spryskiem przy chowaniu jak to często bywa nawet w oryginalnych, uważam że webasto i jego otwory to nawet mniej precyzyjna robota niż ze spryskiwaczami, mylę się?)

Ta przeróbka " z linka " nawet ciekawa tylko trzeba zdewastować nagrzewnice ale pomysł wydaje się być też rozsądny , nie muszę się trzymać oryginalnych rozwiązań ale wolałbym pod oryginalne wloty taki motyw przeróbki jeśli już o tym mowa zaadoptować, bo też rozważam nad zamianą oryginalnego 14 letniego piaca na coś nowszego .... sam nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 09:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
chajny napisał(a):
Podpinam sie pod temat, wiec tak; potrzebne wymiary z tych fotek:



udało się pomierzyć:
1) mierzone od profila od czesci pionowej do POCZATKU otworu ( nie mam juz kratki ) to 40mm
2) od podłogi do poczatku otworu 25mm
3) od dołu otworu do pierwszego przetłoczenia na progu 75mm
4) wysokosc otoworu 62 mm

Tych wymiarów wewnątrz nie zmierzyłem bo mam sporo rupieci w aucie i nie miałem jak sie zmiescić.
A wymiar z drugiego zdjęcia to Ci zmierze od dołu od jakiejś podłużnicy bo mierząc z góry bedzie malo dokładnie


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2015, 23:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Czy teraz miał byś czas sprawdzić te wymiary?
Zależy mi aby wyciąć we właściwym miejscu :)
I jeszcze jaka długośc wypada na otwór w progu ? wiem że podałeś od krawędzi i od profila ale to różnie bywa a szerokość otwory musi być zawsze niezmienna ,wysokość już podałeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lipca 2015, 09:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
chajny napisał(a):
Czy teraz miał byś czas sprawdzić te wymiary?
Zależy mi aby wyciąć we właściwym miejscu :)
I jeszcze jaka długośc wypada na otwór w progu ? wiem że podałeś od krawędzi i od profila ale to różnie bywa a szerokość otwory musi być zawsze niezmienna ,wysokość już podałeś.



3 tygodnie temu budę sprzedałem, ale jak zamontujesz ogrzewania to miejsce na ta dziure wyjdzie Ci samo


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 00:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
tyle ze teraz buda w przygotowaniu i konserwowana bedzie ;/ chciałem to zrobić bo mam wszystko na wierzchu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 grudnia 2017, 21:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
po prawie 3 latach od montażu ogrzewania ( bardzo rzadko używane bo w zimę nie jeżdżę ) ogrzewanie odmówiło współpracy. Po włączeniu wiatrak się nie odzywał. Stawiałem na zatarty silnik od nieużywania. Żeby ręcznie ruszyć wiatrak to i tak trzeba całe zdemontować bo na wlocie jest tak długa plastikowa rura mocowana do wieszaka a dostęp do śrub jest po demontaż całości. Dzisiaj się wziąłem za nie i po demontażu okazało się, że uszczelka na wlocie co idzie na zewnątrz dolotu zawineła się przy montażu i obudowa tak prężyła, że obcierała o wiatrak. Podczas pracy wiatrak obcierał o obudowę i wyżłobił w niej rowek a to co zostało zdarte z obudowy pięknie się przykleiło do wiatraka i musiałem zdzierać papierem ściernym a obudowę wygładzałem dremelem.
Po czasie wyszło, że warto było smarować wszystkie śrubki smarem miedzianym i dawać nakrętki z nierdzewki, ale na łączeniu wylotu z obudową powinna być taśma izolacyjna której nie dałem i widać było, że syf leciał do środka. Korzystając z okazji wszystko w środku umyłem. Złożyłem i hula, czekam na mrozy :mrgreen:


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 grudnia 2017, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
vwyogi napisał(a):
na łączeniu wylotu z obudową powinna być taśma izolacyjna której nie dałem i widać było, że syf leciał do środka
Mógłyś jaśniej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 grudnia 2017, 23:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Adampio napisał(a):
vwyogi napisał(a):
na łączeniu wylotu z obudową powinna być taśma izolacyjna której nie dałem i widać było, że syf leciał do środka
Mógłyś jaśniej?



Ogrzewanie ma obudowę składającą się z 2 polowek i na wylocie zakładasz taki stożek i właśnie łączenie tego stożka z pozostałymi elementami jest uszczelnienione na całym obwodzie taśmą. Przynajmniej w moim tak było a wyglądało przy demontażu na nie grzebać wcześniej.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 00:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W moim (Webasto air top 2000s) nic takiego nie widziałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 00:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Adampio napisał(a):
W moim (Webasto air top 2000s) nic takiego nie widziałem

Air top nie był seryjnie montowany w t4 i ma inny system uszczelnienia i nie jest przewidziany do montażu pod pojazdem bez dodatkowej osłony


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No to mnie uspokoiłeś :)
Dopytuję bo moje suche
grzanie ma dopiero kilka motogodzin (dwie dłuższe drzemki parkingowe na tylnej kanapie)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 listopada 2019, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 lutego 2019, 14:07
Posty: 12
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
@vwyogi Bardzo fajnie opisujesz montaż, kilka razy wspominasz o manualu masz go mozę po polsku???
Pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 listopada 2019, 10:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
po polsku raczej nie znajdziesz, ja używam angielskich. W pisz w google: eberspacher D3Lcc manual


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 listopada 2019, 12:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Manuali (skanów lub oryginalnych PDFów) do ogrzewań postojowych i Ebera i Wbasto jest w sieci multum ale po polsku chyba nie widziawszy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB