T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 2 maja 2024, 14:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 17:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, w moim Transporterze T4 1.9D 91r przestało lecieć ciepłe powietrze, jak myślicie w czym jest problem, nagrzewnica czy coś innego? Jak się można dostać do nagrzewnicy i jak ją sprawdzić? Pomocy bo coraz zimniej :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 19:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 listopada 2012, 23:00
Posty: 192
Lokalizacja: Kozienice/maura
model: caravelle T4
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Całkiem zimne? To jest wyliczanka: może termostat, zapchana nagrzewnica, pompka wody itd, itp. Napisz coś więcej. Kiedy się to stało, jak było wcześniej etc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 19:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
a może linka od zaworu odcinającego się urwała


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Całkiem zimne, stało się nie wiem kiedy, w lato nie grzałem. Linka działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 września 2013, 21:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
moze nagrzewnica jest zapowietrzona
sprawdz czy masz jedna czy obie rurki ciepłe na wlocie i wylocie z nagrzewnicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 września 2013, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 16:42
Posty: 38
model: t4
silnik: 1.9 Diesel

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Problem rozwiązany, zapchała się przepustnica co dostarcza płyn do nagrzewnicy, i nie dostarczało płynu. Wszystkim dzięki za pomoc :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 października 2013, 17:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Witka.
Podłączę się pod temat. Problem mam zgoła inny. Złamała się prowadnica w manetce sterowania ciepłe/zimne. Rozebrałem, pokleiłem (rezultat raczej bliski zero) ale nie w tym rzecz. Zmontowałem do kupy i podłączyłem cięgna. I tu zaczyna się opowieść. Kółko działa do połowy. W tym położeniu słabo grzeje (popycham ręcznie cięgno pod maską) ale jak zjadę do zera (na całkiem zimne) to grzeje tak samo jak w połowie położenia. Sprawdziłem położenie ramienia zaworu nagrzewnicy i jest w skrajnym położeniu (na godz. 10:00), dalej już nie pociągnę. Zawór przekręcam w drugą stronę ? Coś nie tak z zaworem ? Nadmienię że lekko chodzi.
Pytanie w tym konkursie: da się wymienić sam zawór czy trzeba całą nagrzewnicę wymienić ?
No i pomocy z nikąd ... Nikt nie miał takiego problemu ?
Próbowałem regulować umocowanie pancerza cięgna ale bez rezultatu. Wygląda na to, że albo ukręciła się ośka zaworu, albo sam zawór odmówił posłuszeństwa.
Wracam do pytania, bo nagrzewnicę mam trochę zabudowaną i nie widzę czy zawór jest osobnym elementem, czy integralną częścią nagrzewnicy.
Szukam po sklepach i alledrogo i nie dają zdjęć od strony zaworu ( tylko taką z klimą znalazłem z zaworem ale nie pasuje do mojego modelu). Najbardziej wkurza mnie tzw. serwisówka, w której zawór jest umieszczony na wężu, a u mnie wygląda jak zabudowany na bloczku przypominającym bok nagrzewnicy. Problem w tym, że instrukcja pokazuje jakoby nagrzewnica była w kabinie. Jak to w końcu jest ? Może ktoś odpowie zanim zacznę wszystko demontować w okolicy tego felernego zaworu ?
Spróbuję nieco miejsca zrobić i cyknąć fotki.

Dzięki za pomoc i szereg informacji. Sam zdążyłem rozebrać całość.
Zawór sprawny. Pęknięte mocowanie spinką pancerza linki cięgna. Zamiast ciągnąć zawór przesuwa się cała linka.
Zakup nowego panela wskazany. Biorąc pod uwagę zainteresowanie w tym temacie dalej poradzę sobie sam i mam nadzieję, że niczego nie spierniczę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB