T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lipca 2013, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

jestem nowy na forum także jeśli piszę w niewłaściwym miejscu to z góry przepraszam.
Niedawno kupiłem caravelke rok 1999 z climatronikiem przód i tył.
Generalnie wydaje mi się, że klimatyzacja jest sprawna, tylko problem polega na tym, że po zapaleniu auta w ogóle nie działa mi przedni nawiew, a jeśli dobrze kombinuje to żeby klima się włączyła to musi być jakaś prędkość nawiewu.
Raz zdarzyło mi się, że po odpaleniu auta przy włączonym nawiewie na maksa coś tam dmuchało (dmuchało tak jakby było tylko na jedynce) i wtedy udało mi się włączyć klimatyzację (to chyba potwierdza moją teorię) (klimatyzacja też słabo dmuchała).
Dodam jeszcze,że gdy nie działają mi nawiewy z przodu to z tyłu normalnie chodzą, ale klimatyzacji i tak nie mogę włączyć <zły>

Mam nadzieję, że udało mi się to w miare sensownie napisać :)

Proszę o pomoc !!!

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lipca 2013, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
VAGa podpinałeś?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lipca 2013, 21:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
można samemu sprawdzić wyłączyć zapłon, nacisnąć jednocześnie obieg wewnętrzny i ECON -przytrzymać, włączyć zapłon, po paru sekundach puścić przyciski, wyświetli się informacja o błędach, przyciskiem ogrzewania przeskakuje się do następnych błędów aż pokażą się 3 zera (000), wyjście z trybu diagnostyki przez krótkie naciśnięcie ECON, kasowanie błędów przez naciśnięcie i przytrzymanie ECON aż pokażą się 3 czwórki (444 00 lub 02) błędy są tez kasik opisane szukaj i powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja to auto mam 2 tygodnie i jeszcze nie wiem gdzie w 3miescie są mechanicy z VAGiem (jeśli znacie jakichś dobrych to proszę o namiary)

Jak zrobie tak jak wyżej opisał kolega z tym kasowaniem błędów to tylko mi pokaże co jest nie tak? i potem w zależności jaki mi kod wyskoczy to muszę tą usterkę naprawić?

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 10:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jakiego masz climatonica zielonego czy niebieskiego ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 12:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niebieskiego i od razu dodam, ze na wyświetlaczu nie pojawia mi się pełny napis ECON tylko pare kresek i czy nie będzie mi to przeszkadzało w odczytaniu tych błędów z panela jesli zrobię tak jak pisal FLUKEM?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 19:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podpialem pod VAGa i wyskoczylo `dmuchawa świeżego powietrza`
o czym to może świadczyć ?

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 20:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
podaj konkretny numer błędu, a nie opis
z opisu wynika, że padł wentylator nawiewu ale co dokładnie to po numerze błędu coś więcej i dokładniej da się powiedzieć


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 11:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Witam serdecznie wszystkich na forum jako nowy użytkownik.
Jeżeli masz tylko jedną dmuchawę to nie sprawdzisz działania klimatyzacji, ponieważ cewka sprężarki nie załączy się jeśli nie działa wentylator nawiewu kabiny
, możesz spróbować podpiąć dmuchawę na krótko lub zmierzyć jej uzwojenia miernikiem, jeśli dmuchawa działa to sprawdź bezpieczniki odpowiedzialne za nią.

Działanie klimatyzacji sprawdzisz w prosty sposób przede wszystkim przy załączonej klimatyzacji słychać zaskakującą cewkę koła pasowego, drugi krok to sprawdzenie poziomu czynnika (do tego najlepiej użyć manometrów) rurka tłoczna (między sprężarką a skraplaczem) lub cieczowa wychodząca ze skraplacza powinna być ciepła natomiast powrotna zimna na tyle żeby wykraplała się na niej wilgoć z otoczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 14:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tylko po co te kombinacje ??
to jest wszystko sterowane elektronicznie i wystarczy podpiąć VAGa, a wszystko to co opisałeś można za pomocą diagnozy sprawdzić w góra 10 minut


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 15:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kurde :? nie pamiętam numeru błędu,
dzisiaj kupiłem nowy silniczek i gdy mechanik podłączał do wentylatora to ten chodził chwile i padał :/ to samo było ze starym silnikiem. Czyli problemu nie ma w silniku.
Problem jest w tym, że nie dochodzi prąd ? (albo dochodzi, ale tylko na chwile i później wszystko siada) :(

Bezpiecznik nr 14 został wymieniony dalej nic :|

Macie jakieś pomysły ???
Pomocy!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 16:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Błąd 1273 !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 19:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
uszkodzona dmuchawa - silnik lub okablowanie
uszkodzona bezstopniowa opornica dmuchawy i na nią bym stawiał
żeby było śmiesznie serwis VW nazywa tą opornicę jednostką sterującą J126


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A ta opornica to jest część od silnika? bo silnik dzisiaj nowy kupiłem. Czy coś innego?
Ciężko się to naprawia i muszę jeszcze dokupić jakieś części jeśli to będzie te J126?
Jutro będziemy jeszcze sprawdzali wszystkie kabelki po kolei.

Przepraszam za tyle pytań, ale jestem w tym wszystkim zielony, a przy kupnie auto klima była sprawna i nagle taka niespodzianka.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2013, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jest na zewnątrz obudowy
jak mnie pamięc nie myli takie czerwone pudełko do którego wchodzą kable zasilające


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 lipca 2013, 01:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
dokładnie tak to wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2013, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2013, 19:47
Posty: 9
model: caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

przepraszam za długą przerwę,ale nie miałem dostępu do komputera.
Więc tak :
klima działa, okazało się, że gdzieś w jakimś przekaźniku gdzie są cztery bezpieczniki (czy jakoś tak, nie wiem czy jest dobre nazewnictwo, ale już nie pamietam jak mi elektryk dokładnie powiedział) to jeden z tych bezpieczników był spalony.
Jeśli źle nazwałem części, a ktoś wie o co chodzi to niech mnie poprawi to może komuś się przyda w przyszłości.

Natomiast niepokoi mnie jedna rzecz. Jak już wcześniej pisałem przed tym bezpiecznikiem wymieniliśmy wentylator z silinikiem (swoją drogą była masakra z włożeniem tego z powrotem <zastrzelę> , ale się udało ) no i teraz jak mam właczony nawiew na trzy kreski albo więcej to ten nowy wentylator bardzo głośno chodzi i słychać "buczenie" i lekkie drgania. Jak mam klime włączoną na maksa to czuje drgania nawet w pedałach.
Moje pytanie :
czy to buczenie i drgania są normalne przy nowym wentylatorze i może z czasem to zaniknie jak powiedzmy się wyrobi, czy coś jest nie tak???
Przypomnę, że wentylator został podłączony ok tydzień temu.

Z góry dzięki !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lipca 2013, 01:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Załóż stary wentylator, nie licz na to że drgania w tym nowym ustaną...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich i pozdrawiam, od kilku dni jestem posiadaczem t4 multivan. Zaraz po zakupie zdarzyła się awaria wentylator przedniej szyby zaniemógł ( climatronik ), bezpieczniki ok, silnik dmuchawy ok, choinka ok. Wgłębiając się w wasze forum spróbowałem z przekaźnikiem "140" (wyjmij oglądnij i włóż) pod kierownicą, pomogło czasowo po kilkunastu godzinach problem się powtórzył, wiec znowu (wyjmij oglądnij i włóż ) i zadziałał.
Czy uszkodzony przekaźnik możne raz działać raz nie, czy może mam szukać problemu gdzie indziej ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 23:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Wyczyść styki wewnątrz przekaźnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB