T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lutego 2016, 22:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Koledzy!
Posiadam w teczce Eberspächer D4W. Jak go włącze na pół godziny przed jazdą to praktycznie nie znać że się coś nagrzało, jak puszcze na 40min to trochę lepiej, ale spać przy tym by się nie dało...

nie wiem czy coś to pomoże, ale zrobiłem logi z 25 min pracy. (na forum nie znalazłem, żeby ktoś robił logi ogrzewania, ale sprzątałem auto to stwierdziłem że zrobie:)
Ogrzewanie odpala, dość znacznie kopci, potem słychać, żę pracuje, ale efekty marne (swoją drogą dym wylatuje jakby nie z rury, tylko jakby wcześniej była gdzieś dziura).

http://vaglog.pl/log_248981.html

Wywala błędy
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 7D0 819 008 A
Component and/or Version: HEIZG. B/D4W 0001
Software Coding:
Work Shop Code:
5 Faults Found:
01409 - Repeated Flame-Out
35-00 - -
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit
01407 - Flame Extinguished
35-00 - -
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit
01409 - Repeated Flame-Out
35-00 - -

Po wykasowaniu i półgodzinnej pracy wywaliło już tylko jeden:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 7D0 819 008 A
Component and/or Version: HEIZG. B/D4W 0001
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01410 - Heater Over-Temp
06-00 - Signal to High


Ostatnio edytowano niedziela, 30 października 2016, 00:00 przez edi_nt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lutego 2016, 23:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...przegrzea sie po jakims czasie i go wylacza, pewnie pompa obiegowa. Jako dogrzwacz dziala ok?


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 20:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
no właśnie nie wiem czy jako dogrzewacz działa prawidłowo, to moja pierwsza zima z tym urządzeniem:)

A czy czasem nie może to być problem z odprowadzeniem spalin?? Spaliny nie wydostają się przez ten mały wydech tylko walą mi z zza nadkola. Gdzieś czytałem, ale teraz nie mogę znaleść, że chyba ktoś miał jakiś problem z odprowadzeniem spalin i mu się przegrzewał??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 czerwca 2016, 15:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy, wracam do tematu. Nie miałem czasu się tym zająć. Oczywiście sprzęt nadal nie działa.

Dziś podłączyłem znowu VAG i wywyliło:
Control Module Part Number: 7D0 819 008 A
Component and/or Version: HEIZG. B/D4W 0001
Software Coding:
Work Shop Code:
5 Faults Found:
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
36-00 - Open Circuit
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit
01415 - Recirculating Pump (V55)
36-00 - Open Circuit

Powiedzcie, jak najprościej sprawdzić tą pompę?? Czy VAG może gdzie odczytać czy się załącza??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2016, 00:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy wytargałem go na stół i rozebrałem. Pierwsza rzecz jaka mi wpadła w oko to 4 odizolowane kable. Niegdzie nie widać resztek z izolacji, wygląda jakby ktoś specjalnie?? Tak przecież nie może być. Pewnie dlatego pompa nie działała.

https://zapodaj.net/5c7db1940bec6.jpg.html

kolejną sprawą jest wykręcenie świecy. Możecie podpowiedzieć jak to zrobić??

Czy króciec od paliwa jest w oryginale tak zaklejony, czy ktoś coś uszczelniał??

https://zapodaj.net/eff9c7add2d41.jpg.html

pewnie od razu zmienie świece i sitko. Podpowiedzcie czy te będą dobre??
http://allegro.pl/webasto-eberspacher-s ... 19004.html
http://allegro.pl/sitko-webasto-hydroni ... 32718.html

na koniec jedna śrubka nie chciała się wykręcić i skończyło się na rozwierceniu. Czy ktoś może posiada taką "na sprzedaż"??

https://zapodaj.net/d66139548b195.jpg.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 18:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy czy możliwe że przez to że wyjąłem z auta Eberspächer D4WS nie działają mi nawiewy z przodu?? wogóle nie chodzi dmuchawa nawiewów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2016, 10:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale możliwe - bo np. mój jest wpięty elektrycznie w główne wiązki od dmuchaw - równolegle ( rozcięty przewód żółto-czarny gruby i wpięty sterownik Ebera.
Jak porozpinałeś wtyczki to może gdzies wyszła przerwa w obwodzie i masz cisze na dmuchawie.


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 16:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
jednak nie miały nawiewy nic wspólnego z D4WS. Problemem okazał się przekaźnik nr 140.
Usunąłem usterkę odizolowanych kabli pompy wody w Eberspächer, lecz niestety nie sprawdziłem czy pompa działa (brak czasu, a myślałem że może brak ogrzewania jest przyczyną niedziałania nawiewów).

wyskoczyły dwa błędy:
01410 - Heater Over-Temp
06-00 - Signal too High
01407 - Flame Extinguished
35-00 - -

nie wyskakuje błąd pompy, ale czy na pewno działa nie wiem.

Ponieżej też logi jak teraz działa. Załącza się, jednak po pewnym czasie wyłącza.

http://vaglog.pl/log-001_002_003_23U5u82.html

http://vaglog.pl/log-001_003_004_7WqBD3.html

no i strasznie kopci.

swoją drogą może ktoś ma/wie gdzie można znaleść opis grup do bloków pomiarowych do 18-AUX HEAT??


Ostatnio edytowano niedziela, 20 listopada 2016, 21:37 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 22:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
OK, piec poszedł do Stefano...
- nowa świeca (stara jeszcze dobra, ale powiedział że pochodzi do roku, więc kazałem założyć nową)
- nowe sitko (był jakiś chończyk, więc kazałem założyć nowe ORI)
- dodatkowa pompka wody - stara nie chodziła, założona regenerowana od Stefano
- regeneracja sterownika, piec raz zwalniał, raz przyspieszał, ogólnie dziwnie chodził i Stefano kazał zostawić do naprawy:)
- wymienione dwa czujniki z komory spalania (kable były popękane i nadawały się do wywalenia)

także czekam na przesyłkę od Stefano i mam nadzieję że będzie chodzić jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 23:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wszystko Ci się zepsuło, niesamowity niefart. Jeszcze jeden czujnik i cały piec nowy.
Może należałoby się zastanowić nad kupnem drugiego sprawnego w używce.

Nowa świeca też z rok pochodzi, nie ma reguły, ostatnio widziałem nową, która po wyjęciu z pudełka okazała się nic nie warta, chociaż grzała z pozoru, ale za mało, aby rozpalić płomień.
Wymiana dobrej na nową to nie najlepszy pomysł.
Ogólnie jest trend, aby montować sztyfty nie świece i ja u siebie pewnie tak zrobię, gdy zajdzie potrzeba.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2016, 23:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
I jak chodzi juz po remoncie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 22:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Wszystko Ci się zepsuło, niesamowity niefart. Jeszcze jeden czujnik i cały piec nowy.
Może należałoby się zastanowić nad kupnem drugiego sprawnego w używce.

Nowa świeca też z rok pochodzi, nie ma reguły, ostatnio widziałem nową, która po wyjęciu z pudełka okazała się nic nie warta, chociaż grzała z pozoru, ale za mało, aby rozpalić płomień.
Wymiana dobrej na nową to nie najlepszy pomysł.
Ogólnie jest trend, aby montować sztyfty nie świece i ja u siebie pewnie tak zrobię, gdy zajdzie potrzeba.


może nie wszystko padło, ale jak już miałem piec na wierzchu postanowiłem profilaktycznie wymienić wymienione części - sitko i świeca mogła zostać.

hmm, myślałem że świeca żarowa to potocznie się mówi na sztyft żarowy, który jest w D4WS. Jakbym wiedział to pewnie bym zgłębił temat i pewnie założył sztyft. Poprzednia świeca była na granicy wykończenia, więc wolałem zmienić niż za pół roku znów wydzierać piec żeby zmienić świece.

Nad kupnem drugiego pieca w używce zastanawiałem się przez chwile, ale stwierdziłem, że wole odbudować piec do końca na nowych częściach i na dłuższą chwilę mieć spokój.

Piec po włożeniu strasznie mi podniósł ciśnienie - ale na szczęście aku już słabe i wywaliło błąd napięcia, dlatego zastartował i zgasł. Teraz po naładowaniu drugiego aku piec chodzi, ale po 15 min nie leciało ciepłe powietrze z nawiewów. Więc pierwsza myśl, że coś źle złożyłem.
Mam nadzieję jednak, że to tylko zapowietrzony układ. Jutro sprawdze, bo już miałem dość siedzenia na mrozie dziś (nie mam garażu, tylko zadaszenie, a u nas dziś -8stopni...)

Może ktoś podrzuci schemat podłączenie węży od wody przez D4WS - szukałem żeby się upewnić że dobrze poskładałem, ale nie znalazłem...
Albo takie pytanie: Czy wąż od dodatkowej pompki wody (ten gdzie jest wyjście wody z pompki) idzie do wejścia wody do pieca?? W sumie to chyba logiczne, ale chce się upewnić.

https://zapodaj.net/d54b5b896f4ad.jpg.html

piec finalnie wyszedł mnie 500zł, ale została dodatkowa pompka wody warta gdzieś 100zł. Czujniki z komory spalania jednak zostały, tylko kable zostały zmienione na nowe.


Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2016, 23:09 przez edi_nt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 22:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
To dwie używki z pewnego źródła byś przytulił i mógłbyś żonglować tymi gratami wewnątrz, albo ze trzy sterowniki (dalej masz stary).
Z pompkami to jest tak, że jak nie jest nowa, to szczotki ma na wykończeniu każda, a wymiana to też niezła zabawa. Bosch nie przewiduje takiej operacji i nie można kupić ori szczotek. Za to cena tych pompek w używce waha się od 25zł do 100paru w zależności co się wpisze w wyszukiwarkę.
Sztyft żarowy to co innego niż świeca jak się okazuje i podobno sztyft jest praktycznie wieczny, a można go uszkodzić jedynie mechanicznie - podobno, bo jeszcze nie mam doświadczenia.
Wiesz jakiej firmy masz świecę?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 23:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
świeca BERU 0 100 226 340
Pompka ma wymienione szczotki - opcja była taka, że Stefano mi wysyła pompkę za 130zł plus KW, a ja mu starą oddaje i on oddaje mi 100zł. Ostatecznie pompka została u mnie, bo Stefano uznał że jest nierozbieralna i nie chce jej. Ja ją rozebrałem i okazało się że szczotek jest jeszcze dużo. Tak więc zostałem z dwoma sprawnymi pompkami.

Z tymi kosztami i kupieniem używanych pieców może masz rację, ale mi się już poprostu nie chciało z tym bawić. Co nie znaczy że nie lubię kombinować. Po prostu ostatnio na nic czasu nie mam, więc się wkurzyłem i zawiozłem do speca od tego.
Chociaż patrząc na alledrogo, to te piece wcale takie tanie nie są, bo za sprawny trzeba z 400zł dać.

Edytowałem poprzedniego posta, jakby ktoś mógł rzucić okiem na link do zdjęcia z podłączeniem węży.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 23:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
edi_nt napisał(a):
Chociaż patrząc na alledrogo, to te piece wcale takie tanie nie są, bo za sprawny trzeba z 400zł dać.

Teraz jest zima to drożeją, ale przede wszystkim trzeba szukać nie byle gdzie - tylko w forumowej giełdzie <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lutego 2018, 12:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2016, 15:18
Posty: 8
model: Multivan
silnik: AXG 151

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie po dłuższym postoju uruchamia się, strasznie kopci, trochę się nagrzeje i się wyłącza. Potem jak włączam ręcznie w kabinie, to uruchamia się tylko na około pół minuty i się wyłącza.
Jaka może być przyczyna ??
Piec : Eberspacher D4WS

EDIT:
Byłem u elektryka, wyszedł błąd 01027 - dmuchawa powietrza z tyłu, może to mieć związek z tą usterką ??


Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 lutego 2018, 11:11 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używać opcji "Edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB