T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

podgrzewanie siedzeń
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=4632
Strona 5 z 6

Autor:  rafflex [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:26 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Patryku, jak idą jak nie idą?
Z uniwersalnej maty idą 2 kabelki.
Mam dorabiać brakujące dwa?

Autor:  Patrick [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:27 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Ja bym próbował jakoś zaadoptować tam termistor...

Autor:  rafflex [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:31 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Patrick napisał(a):
Ja bym próbował jakoś zaadoptować tam termistor...

Ja też bym próbował, tylko JAK?
:P

Autor:  slimak [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:53 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)

Autor:  rafflex [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:58 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

slimak napisał(a):
Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)

Ja żonie chcę zamontować ;)

Autor:  czoper [ niedziela, 29 stycznia 2017, 11:31 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

slimak napisał(a):
Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)

Chyba, że ktoś już ma trójkę dzieci i nie planuje powiększać rodziny a ma za to problemy z kręgosłupem :)

Autor:  Probe041 [ niedziela, 29 stycznia 2017, 11:43 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Na problemy ze stawami jest najlepsza krioterapia a nie wygrzewanie ;-)

Autor:  garbaty [ niedziela, 29 stycznia 2017, 11:59 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

mam caravelle z 2000r, model 2001. Mam 2 kostki: 4 pinową do której podpięta jest mata siedziska i termistor, oraz 2 pinową która łączy matę siedziska z matą z oparcia. żeby nie było za łatwo, to kostka 4pinowa jest podpięta kablem 3pinowym, bo masy są później wspólne (dlatego pomiar termistora przez tą przedłużkę jest przekłamany).

co do podłączenia nieoryginalnych mat to nie wydaje mi się żeby to było możliwe. Regulacja temperatury odbywa się przez kontroler we włączniku. Nie wiem czy przez PWM czy jakoś inaczej, ale zmiana rezystancji maty na pewno będzie miała wpływ na grzanie. Jak będzie za chłodno to pół biedy, ale w drugą stronę... sadzone.
Maty uniwersalne mają mniejszą wydajność, z reguły masz tylko 2 biegi grzania, przez rezystory. nie przerywają grzania tak jak oryginał tylko grzeją ciurkiem, mocniej lub słabiej.

Autor:  Adampio [ niedziela, 29 stycznia 2017, 12:05 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Rafale, a skąd przekonanie, że w tych matach jest coś więcej niż tylko jakiś wyłącznik termiczny, na upartego dający się nazwać termostatem?
Takie coś co jest np. w suszarce do włosów, żeby się nie spaliła jak się przytka przewiew.

Zrób tak:
wydłub jeden wyłącznik z deski i podłącz do aku na stole tak jak na schemacie, czyli:
- dwie maty (oparciowa i siedzeniowa) w szereg
- jeden wolny koniec mat do masy (minusa aku)
- drugi wolny koniec mat do pinu 2 (na schemacie!) wyłącznika
- miedzy pin 3 a masę włącz potencjometr liniowy 15-20 kiloomów (za kila złotych ze sklepu elektronicznego) i ustaw go na największą oporność
- piny 5 i 4 do plusa
- pin 6 do masy

potem wciśnij guzik na przycisku i namacnie obserwuj co się dzieje i jak na temperaturę mat wpływa kręcenie potencjometrem
Z racji zawodu wiesz, że układy grzewcze mają sporą bezwładność więc uzbrój się też w cierpliwość :)

na koniec zamelduj nam co wyszło

Autor:  rafflex [ niedziela, 29 stycznia 2017, 12:26 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Adampio napisał(a):
Rafale, a skąd przekonanie, że w tych matach jest coś więcej niż tylko jakiś wyłącznik termiczny, na upartego dający się nazwać termostatem?
Takie coś co jest np. w suszarce do włosów, żeby się nie spaliła jak się przytka przewiew.


No tak, tej pewności nie mam.
I może być tak jak sugerujesz, że jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem.


Adampio napisał(a):
Zrób tak:
wydłub jeden wyłącznik z deski i podłącz do aku na stole tak jak na schemacie, czyli:
- dwie maty (oparciowa i siedzeniowa) w szereg
- jeden wolny koniec mat do masy (minusa aku)
- drugi wolny koniec mat do pinu 2 (na schemacie!) wyłącznika
- miedzy pin 3 a masę włącz potencjometr liniowy 15-20 kiloomów (za kila złotych ze sklepu elektronicznego) i ustaw go na największą oporność
- piny 5 i 4 do plusa
- pin 6 do masy

potem wciśnij guzik na przycisku i namacnie obserwuj co się dzieje i jak na temperaturę mat wpływa kręcenie potencjometrem...
na koniec zamelduj nam co wyszło

Pewnie na tym się skończy, że będę przeprowadzał eksperymenty, ale chyba już w tym "sezonie grzewczym" nie dam rady się z tym uporać.

Autor:  notri [ środa, 8 lutego 2017, 23:54 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

aż zobacze ile kabli w kostce mam pod fotelami

Autor:  rafflex [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 17:49 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Wróciłem do tematu grzanych foteli.

Po poszukiwaniach i rozważeniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na montaż oryginalnych mat od T-4.

Na chwilę obecną jestem w posiadaniu mat na obydwa fotele i teraz po wstępnym sprawdzeniu kompletu na jeden fotel okazuje się, że oparcie mi grzeje, a siedzisko niestety nie.
Będę z tym walczył, ale na razie mam jeszcze pytanie z zakresu elektryki.
Gdzie podłączyć koniec kabelka, który jest oznaczony na poniższym schemacie jako "Entlastungsrelais"?
Załącznik:
Entlastungsrelais.jpg


Na schemacie, który wcześniej zamieszczał Probe wygląda to tak:
Załącznik:
J339.jpg


Co to jest to J339?
W opisie do schematu jest "J339 - X contact relief relay II, above the relay plate"
A po polsku to co to znaczy?

Autor:  slimak [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:12 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

J339 czyli X-kontakt to przekaźnik, który w momencie pracy rozrusznika rozłącza odbiorniki o dużym poborze prądu. Wygląda na to, że grzane fotele też są odłączane przy rozruchu.

Autor:  rafflex [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:58 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

A w skrzynce bezpieczników to gdzie to będzie?

Autor:  Patrick [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:04 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Z przekaźnika z pinu bezpiecznika od grzanych luster/szyb jest pociagnięty drugi kabelek do bezpiecznika foteli.

Autor:  rafflex [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 21:33 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Pójdę po nitce do kłębka i zobaczę gdzie to jest podłączone.

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:50 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

rafflex napisał(a):
Co to jest to J339?
W opisie do schematu jest "J339 - X contact relief relay II, above the relay plate"
A po polsku to co to znaczy?

W tłumaczeniu z angielskiego to jest: drugi ("II") przekaźnik X-contact, czyli taki który odłącza odbiorniki "po stacyjce" podczas odpalania. A że on jest drugi to nie jest w skrzynce (tam jest X-contact pierwszy) a nad tą skrzynką, tak jak większość tzw. opcji dodatkowych

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 7 listopada 2017, 01:47 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Podłącz pod 8 pin tego przekaźnika http://t4-wiki.de/wiki/Relais_J339_(Entlastungsrelais_II_f%C3%BCr_X-Kontakt) .

Autor:  rafflex [ wtorek, 7 listopada 2017, 10:10 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Dzięki.
Mam właśnie taki przekaźnik (53) dołożony nad głównym panelem z przekaźnikami. (Einbauort ab MJ1999)

Autor:  Pifos [ czwartek, 18 stycznia 2018, 19:11 ]
Tytuł:  Re: podgrzewanie siedzeń

Witam
Od 2 miesięcy pracuję przy restauracji multivana z 1996 roku i po oddaniu siedzeń do tapicera okazuje się, że maty grzewcze są porwane. Czy można zastąpić je zamiennikami pod istniejącą instalację. Wtyczka 6pin.
W serwisie dostępne są maty oparcia i w zaporowej cenie.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/