T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
[quote="rafflex"]No to teraz ja :D



I teraz pytanie: co to jest to prostokątne ze strzałką ukośną, co jest jak się domyślam w macie grzewczej siedziska?[/quote

Czujnik temperatury coby zadek sięnie zagotował <england>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
To jest potencjometr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
kagema napisał(a):
To jest potencjometr.

Potencjometr jest w przełączniku a w macie czujnik temperatury


_________________
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano poniedziałek, 17 października 2016, 20:23 przez paweł t4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
paweł t4 napisał(a):
...
Czujnik temperatury coby zadek sięnie zagotował <england>


kagema napisał(a):
...
To jest potencjometr.


No to drążę dalej:
Jak to działa i czy jest to konieczne, bo chciałbym wykorzystać jakieś uniwersalne maty, które takiego czujnika są pozbawione.
Na schemacie narysowane to to jest (tak się domyślam) jako rezystor z regulowaną rezystancją. Jak to działa i ewentualnie czy da się to czymś zastąpić?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Może to być termistor, ale symbol powinien być inny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Czujnik temperatury.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bo ten schemat z wiki to jakaś wydumka jest :D W załączeniu właściwy dla Ciebie rafflex :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: rafflex (poniedziałek, 17 października 2016, 21:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@raflexieZe schematu wynika że termistor, o który pytasz najprawdopodobniej steruje prądem mat grzewczych, bo sygnał z tego elementu idzie do sterownika. Teoretycznie można wpleść taki termistor w matę ale trzeba by zrobić sporo prób lub wydłubać ten termistor ze zniszczonej maty i pomierzyć co on może.
Jak potrzebujesz grzania tyłka to pętlę sprzężenia zwrotnego można zamknąć przez Twoje poczucie ciepła, czyli zamiast "klimatronika" zamontować "klimę manualną".
Czyli konkretnie wystrugać/polutować z gotowych kitów tani regulator PWM, z którego byłaby zasilana taka mata. Jeśli nie musisz koniecznie, przynajmniej tej zimy, mieć oryginału to jest tu paru elektroników ktorzy pewnie pomogą ;)
Ja matę grzewczą od Forda mam zaszytą kanapie motóra i planuję taki regulator strugać, bo tanie zdobycie sprawnego regulatora grzanetek graniczy z cudem



Za ten wpis autor Adampio podziękował: rafflex (poniedziałek, 17 października 2016, 21:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Probe041 napisał(a):
Bo ten schemat z wiki to jakaś wydumka jest :D W załączeniu właściwy dla Ciebie rafflex :)

Na ciebie zawsze można liczyć :D
Niemniej jednak na schemacie, który wrzuciłeś też jest to w podobny sposób oznaczone (graficznie) i opisane jako "Driver's seat temperature sensor" oraz "Front passenger's seat temperature sensor"
czyli czujniki temperatury.

Adampio napisał(a):
@raflexie....czyli zamiast "klimatronika" zamontować "klimę manualną".
...

Adasiu, powiem więcej: nie zależy mi żeby jakieś czujniki regulowały czy jest mi ciepło czy mi tyłek jeszcze marznie, ale właśnie chciałbym wykorzystać oryginalne włączniki z regulacją mocy grzania (1-2-3-4-5)
takie:
Obrazek

i podłączyć do nich jakieś uniwersalne maty grzewcze, z których wychodzą 2 kabelki i które takiego "termistora" są pozbawione.

Chciałbym, żeby to działało w ten sposób, że włączam grzanie i fotele grzeją. Gdy dolno/tylną częścią ciała stwierdzam, że już mi ciepło to biorę palec wskazujący prawej dłoni i przełącznikiem zmniejszam grzanie lub nawet wyłączam zupełnie.
Czy to ma sens? Nie wiem?


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano poniedziałek, 17 października 2016, 21:24 przez rafflex, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
rafflex napisał(a):
chciałbym wykorzystać oryginalne włączniki z regulacją mocy grzania (1-2-3-4-5)
To MSZ trzeba tylko sprawdzić czy one pójdą bez termistora. Ja swoją matę (jeden arkusz, tylko pod tyłek) odkupiłem od innego motórzysty za 20 zł. czyli można zainwestować podobną kwotę i zrobić próbę na stole. No chyba, że można gdzieś znaleźć schemat takiego modułu i jego parametry oraz moce oryginalnych mat, to można najpierw poteoretyzować żeby przypadkiem nie spalić modułów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Adampio napisał(a):
...No chyba, że można gdzieś znaleźć schemat takiego modułu i jego parametry oraz moce oryginalnych mat, to można najpierw poteoretyzować żeby przypadkiem nie spalić modułów.

Na T4 Wiki jakiś Niemiec pisze, że ..."Czujnik temperatury w macie siedziska oporność 2-15 omów w temperaturze w zakresie od 10 (pozycja 1) do pozycji 42 stopni (5) mają."
Czyli rozumiem, że działa to tak:
Ustawiam przełącznik w pozycji "1" i jak mata osiągnie temperaturę 10 stopni Celsjusza, to termistor wyłącza grzanie.
Jak ustawię przełącznik w pozycji "5" to temperatura maty może osiągnąć 42 stopnie i dopiero wtedy się wyłączy grzanie.
Czy dobrze rozumuję?

ps. Nie znam się za bardzo na elektronice, więc przepraszam za pewnie banalne pytania ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja jestem z pierwszego wykształcenia mechanik, więc cała moja wiedza elektryczno-elektroniczna to samouctwo zwiazane z grzebaniem w starych automobilach :)
Ja też tak to rozumiem. jeśli pozycja 1 a opór termistora mniejszy od 2 omów to prąd płynie a jak przekroczy te 2 omy to przestaje. I podobnie na innych stopniach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Tak. Ustawiasz np na 3 i maty grzeja do określonej temperatury i się rozłaczaja. Temperatura spada, mata znowu zaczyna grzać. Bynajmniej tak jest u mnie w oryginalnych matach.



Za ten wpis autor Patrick podziękował: rafflex (poniedziałek, 17 października 2016, 22:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Patrick napisał(a):
Tak. Ustawiasz np na 3 i maty grzeja do określonej temperatury i się rozłaczaja. Temperatura spada, mata znowu zaczyna grzać. Bynajmniej tak jest u mnie w oryginalnych matach.

Dzięki Patryku,
W takim razie co się stanie gdy termistora nie będzie i gdy ustawię na "1"?
A co się stanie gdy termistora nie będzie i ustawię na "5"?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Są dwie moim zdaniem możliwości, regulator nie wystartuje albo będzie cały czas zasilał matę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 23:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Jak podłączysz bez termistora maty będą grzały czas na full na 1 jak i 5. Nawet chińczyki z allegro mają termistory jako zabezpieczenie przed przegrzaniem , możne je wpiąć do fabrycznych włączników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 20:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Rafflex a jakie maty masz zamiar wykorzystać jako alternatywa dla oryginalnych. Jakiś link czy coś takiego, jeśli to nie tajemnica ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Made in China ;)

Sam jeszcze nie wiem, ale widziałem błądząc po internecie że są różne takie uniwersalne.
Nawet ten z TVN (zapomniałem jak się nazywa) w serialu "101 napraw" zakładał kiedyś grzane maty do foteli w jakimś aucie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 21:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Grzesiek Duda. <38> lubię gościa.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 12:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
A orientuje się ktoś czy maty grzewcze można jakoś wytargać z samochodu nowszego typu, jak np. passat B5?
Są do kupienia grzane tapicerki od passata, golfa itp, tylko razem właśnie z materiałem na fotelach i nie wiem czy samą matę można wyjąć, bo swoje tapicerki chciałbym zostawić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB