T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 13:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Mozna. Widziałem ostatnio ogłoszenie z samymi matami od b5. Instalacja do passat golf bora też dużo tańsza. Ja mam u siebie wszystkie włączniki od passata ( szyba przód szyba tył, 2x grzany tyłek i parktronik) też będę zakładał całość grzanych od passata lub podobnych. instalacja ok 100 zł kompletna.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 14:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
hoopsii napisał(a):
Mozna. Widziałem ostatnio ogłoszenie z samymi matami od b5. ....

No właśnie nie wiem, bo być może były we wcześniejszych rocznikach same maty (bez tapicerki), a później poszli po rozum do głowy i robili maty zintegrowane z tapicerką. Poczytałem teraz na forum passata:
"Będziesz miał problem wyciągnąć te maty z tej gąbki. One są zgrzane razem z tą gąbką."
A nie chciałbym kupować czegoś, z czego nie skorzystam..Obrazek

PS.
hoopsii napisał(a):
...Ja mam u siebie wszystkie włączniki od passata ( szyba przód .....


Szybę masz podgrzewaną?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 14:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Na olx ostatnio było ogłoszenie i na zdjęciu były wyciągnięte 4 maty. Dwie pod tyłek i dwie na plecy. W opisie było, że passat b5. Może faktycznie w zależności od rocznika jest możliwośc wyciągnięcia lub nie. Moim zdanie jest.

Co do szyby: to chciałbym mieć podgrzewaną :) Mam tylko włączniki od szyb od passata bo reszte też mam passatowskich. Kiedys miałem wizję aby dać w deskę rozdzielczą nagrzewnicę 12v takie farelki z allegro 2 x 150 watt, żeby szybko odmrozić szybę zimą. Dlatego dałem włącznik "szyba przód". Potem zrobiłem mokre webasto i temat umarł a włącznik został. Może przyjdzie kiedyś na niego czas...


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2016, 14:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
hoopsii napisał(a):
Na olx ostatnio było ogłoszenie i na zdjęciu były wyciągnięte 4 maty....

OK, będę drążył temat.
hoopsii napisał(a):
Co do szyby: to chciałbym mieć podgrzewaną :) ....

A już się bałem, że mnie coś ominęło ;D


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2016, 19:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Czy ktoś mógłby sprawdzić jaki opór ma uzwojenie maty pod tyłek? pasażera ładnie grzeje cały fotel, a kierowcy tylko plecy. Do fotela idą trzy kable w kostce, brązowy (masa) czarno-czerwony i brązowo-niebieski. nie wiem który jest od dolnej maty. Możecie pomóc?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 15:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
witam, wszystkich wtrącę się w temat, gdyż nie dalej jak w sobotę zamontowałem w swojej caravelli maty podgrzewania kierowca+pasażer - zestaw z alledrogo na dwa fotele - 4 maty + przekaźniki i włączniki. Cała operacja trwała 3 godziny, montaż bez większych problemów, trochę zabawy z rozbieraniem siedzisk ale było warto. Dodam, że oryginalnie miałem grzanie fotela kierowcy ale po zdemontowaniu siedziska okazało się, że mata jest w stanie totalnego rozkładu. A co ciekawe więcej zabawy jest z montażem maty na siedzisku, niż w oparciu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 17:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Rozumiem, że zamontowałeś jakieś maty uniwersalne z wbudowanym termostatem?
Podłączyłeś je pod istniejącą instalację i włączniki?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
superbike_2005 napisał(a):
co ciekawe więcej zabawy jest z montażem maty na siedzisku, niż w oparciu.
Nie masz w profilu roczniaka swoje Teczki ale zakładam, że konstrukcja tapicerki nie zmieniła się mocno w stosunku do znanego mi rocznika 1995. W pokrycie wszyte są sprężyste druty, które zapina się (mam do tego wystrugany stosowny przyrząd) o druty zatopione w gąbce siedziska. No i ma w tym temacie pytanie: jak duża jest ta mata w stosunku do położenia drutów w poszyciu? Bo przyjmuje że jest ona zaraz pod poszyciem siedziska.

superbike_2005 napisał(a):
zestaw z alledrogo na dwa fotele - 4 maty + przekaźniki i włączniki.
Przyłaczę się do pytania kol.@rafflexa: jak się steruje temperaturą tych mat? Mają wbudowany termostat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 23:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Taką miałem zamiar założyć sobie w aucie ale uznałem że jeszcze nie czas
http://allegro.pl/mata-grzewcza-pod-tap ... ule_id=201


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2016, 08:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Tak mają wbudowany termostat, te które zakupiłem są uniwersalne i pasują idealnie pomiędzy druty naprężające tapicerkę, również pod przedni drut poprzeczny idealnie profilują się we wgłębienie zasilanie poprowadziłem z oryginalnej instalacji + dwa przekaźniki na każdy fotel oddzielnie, przełączniki dwustopniowe ( chociaż ja grzeję ma max :-)Maty w oparcia trzeba nieznacznie przyciąć ( samą włókninę) i też pasują idealnie w środkowy profil. dokładnie ten zestaw, który wkleił kolega Victus z tym, że przełączniki nieco inne. http://allegro.pl/mata-podgrzewana-pod- ... NkZTU0ZQ==


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 00:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@rafflex: jeśli dobrze zrozumiałem Twój problem to z czterech przewodów oryginalnej maty podd...nej dwa są od drutu grzejnego, a dwa o czujnika temperatury.
Załączony schemat jest wycinkiem pełnego schematu stad: http://www.t4-wiki.de/w/images/Elektrik ... d_1999.jpg
Element nazywany przez Ciebie termostatem to według Wiki czujnik temperatury, na tym schemacie opisany jako G60 i przedstawiony jako opornik ze strzałeczką. Tak zaznacza się termistory, czyli oporniki o rezystancji silnie zależnej od temperatury. https://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor
Czyli trzeba dorwać choćby i zniszczoną oryginalną matę, pomierzyć ten termistor, podebrać podobny, umieścić w podobnym miejscu maty co oryginał i przetestować.
Pomiaru charakterystyki tego termistora można by dokonać nawet nie demontując poszycia, byleby były dostępne końce przewodów brązowego i zółto-czarnego.
Istotny jest rząd wielkości oporu w temperaturze pokojowej i kierunek jej zmian (maleje z temperaturą czy rośnie)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: rafflex (niedziela, 29 stycznia 2017, 01:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 01:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Dzięki Adasiu - coś będę kombinował.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 08:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
jestem po naprawie oryginału. Termistor to 15k. najwięcej czasu zajmuje zdjęcie tapicerki i wydłubanie go z siedziska. Oryginalny to pastylka, ale możesz wsadzić dowolny. Oczywiście im mniejszy tym mniej będzie żgał w tyłek ;) W moim przypadku zostawiłem oryginał, urwany był tylko jeden z przewodów termistora, lutowanie i koszulka termokurczliwa załatwiły sprawę. Później to co wyprułem wkleiłem z powrotem na klej w sprayu. Grzeje aż miło, przynajmniej na 1 i 2gim biegu, powyżej jest już za ciepło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 09:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
garbaty napisał(a):
jestem po naprawie oryginału. Termistor to 15k.
(...)
Grzeje aż miło, przynajmniej na 1 i 2gim biegu, powyżej jest już za ciepło.
Czyli pewnie można rozciągnąć skalę zmieniając termistor. Rozumiem, że przy urwanym kabelku od termistora mata w ogole nie grzała?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Adampio napisał(a):
garbaty napisał(a):
jestem po naprawie oryginału. Termistor to 15k.
(...)
Grzeje aż miło, przynajmniej na 1 i 2gim biegu, powyżej jest już za ciepło.
Czyli pewnie można rozciągnąć skalę zmieniając termistor. Rozumiem, że przy urwanym kabelku od termistora mata w ogole nie grzała?

Dokładnie tak. Można sprawdzić termistor przy wtyczce pod fotelem bez rozbierania tapicerki. Odłącz kostkę przy samym siedzisku, zostanie gniazdo z 4ma przewodami. 2 cieńsze są właśnie od termistora, sprawdź jaki mają opór. Możesz też sprawdzić ciągłość ścieżki grzejnej (grubsze przewody). Jest tam też mniejsza, 2pinowa wtyczka, to jest podłączenie maty na oparciu. Tam nie ma termistora, więc interesuje Cię tylko czy nie ma przerwy, ale jeśli na się siedzisku nie będzie to ta też musi być ok. Są razem połączone


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Po 99 roku jest to rozdzielone tak jak pisze kolega garbaty, natomiast ja mam maty z przedziału 96-98 i góra i dół wpięty jest w jedna 6-pinowa kostkę..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
garbaty, dziękuję za informację.
Niemniej ja niestety nie mam oryginalnych mat grzewczych i mój problem polega na tym, żeby jakieś uniwersalne maty podpiąć do oryginalnej instalacji tak by zachowana była pełna funkcjonalność i regulacja grzania.
W matach uniwersalnych (siedziska) jest również termistor lecz wychodzą z niej (tej maty) jedynie dwa kable.
Jak to podłączyć, skoro piszesz:
garbaty napisał(a):
...kostkę przy samym siedzisku, zostanie gniazdo z 4ma przewodami.


a Patrick pisze jeszcze o 6-pinowej kostce...
Skąd tyle tych kabli? <szok>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Jak skad tyle... w roczniku 99 masz maty rozdzielone na 2 kostki. Możesz osobno wymienić siedzisko i osobno oparcie. Zapewne wysiadały maty siedziska i jak ktoś chciał zmienić to musiał z mata z oparcia zmieniać , dlatego po 99 roku jest już siedzisko i oparcie rozdzielone :D

96-98 jedna 6-pinowa kostka
99-03 dwie - jedna 2 druga 4-pinowa kostka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Patrick napisał(a):
96-98 jedna 6-pinowa kostka
99-03 dwie - jedna 2 druga 4-pinowa kostka


OK, przyjmuję wariant 99-03, czyli 2 piny plus 4 piny to razem 6 pinów.

Załóżmy, że mam maty uniwersalne: siedzisko 2 piny, oparcie 2 piny, to razem 4 piny.

Gdzie i skąd pozostałe 2 piny???


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
2 kabelki ida z oparcia, 2 z siedziska i jeszcze dodatkowe 2 sa w siedzisku , które ida z termistora ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB